• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ' | 27 Οκτωβρίου 2016, 17:08

    Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 10, η οποία καθιερώνει το δικαίωμα πρόσβασης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, «σχετική δημόσια εκπαίδευση μπορεί να παρέχεται και εντός των κέντρων φιλοξενία». Επισημαίνουμε ότι η παροχή εκπαίδευσης σε διαχωρισμένο και απομονωμένο σχολικό περιβάλλον εντός κέντρου φιλοξενίας, δυσχεραίνει την κοινωνική ένταξη των παιδιών και ενδέχεται να γεννήσει ζητήματα διακριτικής μεταχείρισης λόγω εθνικής προέλευσης, κατά παράβαση των υποχρεώσεων των ελληνικών αρχών. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει ήδη υπογραμμίσει «τη σημασία της εγγραφής των παιδιών στα δημοτικά σχολεία, όχι μόνο για την απόκτηση γνώσεων, αλλά και για την ένταξη των παιδιών στην κοινωνία» και συνεπώς η σχετική πρόβλεψη του άρθρου 10 του σχεδίου νόμου είναι προβληματική από αυτήν την άποψη. Επιπλέον, σε ότι αφορά στην πρόσβαση των ενηλίκων αιτούντων άσυλο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά την επί της αρχής κατοχύρωση της στο άρθρο 10 παρ.5 του σχεδίου νόμου, αυτή δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη την ιδιαίτερη κατάσταση των αιτούντων άσυλο. Η πρόβλεψη ότι η πρόσβαση των ενηλίκων αιτούντων άσυλο στην εκπαίδευση λαμβάνει χώρα «υπό προϋποθέσεις ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους ‘Έλληνες πολίτες» δείχνει να μην λαμβάνει υπ’ όψιν, όπως κάνει ορθώς στην περίπτωση των ανηλίκων (άρθρο 10 παρ. 1), την αντικειμενική δυσκολία των αιτούντων άσυλο να προσκομίζουν τυχόν απαιτούμενα έγγραφα ταυτοπροσωπίας ή αποδεικτικά της μέχρι τώρα εκπαίδευσής τους.