• Σχόλιο του χρήστη 'SPACE HELLAS S.A.' | 25 Σεπτεμβρίου 2017, 11:17

    1. Στην παράγραφο 8. Ειδικές απαιτήσεις ζητείται απαραιτήτως η πρότερη εμπειρία του Υποψήφιου Αναδόχου ή της / των εταιρείας / ειδών που συμμετέχουν στο σχήμα του υποψηφίου Αναδόχου στην επιτυχή υλοποίηση και απρόσκοπτη λειτουργία για τουλάχιστον τρία (3) έτη, παρεμφερών έργων για Αρχές επιβολής Νόμου στην Ελλάδα ή τον εξωτερικό, στο πλαίσιο των οποίων προσφέρθηκαν υπηρεσίες API. Ειδικότερα για τις προσφερόμενες υπηρεσίες API, θα πρέπει ο υποψήφιος Ανάδοχος να αποδείξει ότι διαχειρίστηκε με επιτυχία, όγκο ταξιδιωτικής κίνησης, ανάλογο με αυτόν, που προβλέπεται για την Χώρα μας, σύμφωνα με την εκτίμηση του κεφ. 2.3 του παρόντος τεύχους. Θα πρέπει ο υποψήφιος να προσκομίσει προς απόδειξη της ανωτέρω απαίτησης πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί ή θεωρηθεί από την αρμόδια αρχή. Επειδή η έννοια της υπηρεσίας API είναι σχετικά καινούργια στους κόλπους της ΕΕ, πόσο μάλλον στην Ελλάδα, και μόνο λίγες χώρες έχουν υλοποιήσει ένα τέτοιο σύστημα, προτείνεται στο τελικό τεύχος της διακήρυξης η απαίτηση σε ότι αφορά την πρότερη εμπειρία του Υποψηφίου Αναδόχου να αντικατασταθεί με κάτι πιο γενικό, όπως είναι π.χ. η παροχή υπηρεσιών σχετικών με τη διεξαγωγή ελέγχων στα εξωτερικά σύνορα με τη χρήση εθνικών και διεθνών βάσεων δεδομένων. Για παράδειγμα, μία προτεινόμενη διατύπωση για το θέμα της πρότερης εμπειρίας και ικανότητας των Υποψηφίων Αναδόχων θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη: Να έχει ολοκληρώσει επιτυχώς κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη, τουλάχιστον ένα (1) έργο με αντικείμενο την προμήθεια/εφαρμογή/συντήρηση συστημάτων συνοριακού ελέγχου με τη χρήση εθνικών και διεθνών βάσεων δεδομένων. 2. Στη σελίδα 34 στην παράγραφο 5.4 Φάση Δ: Εκπαίδευση αναφέρεται: «ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ / ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΦΑΣΗΣ: Στην φάση αυτή θα παρασχεθούν οι υπηρεσίες Εκπαίδευσης στους Χρήστες της Υπηρεσίας. Η έναρξη της Εκπαίδευσης προϋποθέτει την ολοκλήρωση της Φάσης των Δοκιμών.». Αντίθετα, στην σελίδα 37 της παραγράφου 5.6 Χρονοδιάγραμμα Φάσεων Έργου, αναφέρεται: «Η φάση Φ-Δ, ξεκινά τρεις (3) μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης και θα ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα επτά (7) ημερολογιακών ημερών από την έναρξή της. Επισημαίνεται ότι, η υπόψη Φάση θα υλοποιείται ταυτόχρονα με τη Φάση Γ.». Παρακαλούμε όπως διευκρινιστεί στο τελικό τεύχος της διακήρυξης εάν τελικά η έναρξη της Φάσης Δ προϋποθέτει την ολοκλήρωση της Φάσης Γ των Δοκιμών ή εάν θα υλοποιείται ταυτόχρονα με αυτή. 3. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης έχει οριστεί σε μόλις έξι (6) μήνες, εκ των οποίων μόλις ένας (1) μήνας για την εγκατάσταση και παραμετροποίηση του συστήματος, χρονικό διάστημα που κρίνεται εξαιρετικά μικρό για την ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος και τη διασύνδεση του με εθνικές και διεθνείς βάσεις δεδομένων. Προτείνεται η επέκταση του χρονοδιαγράμματος για τουλάχιστον 6 μήνες ακόμα, δηλαδή το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου να οριστεί στους 12 μήνες. 4. Στη σελίδα 37 της παραγράφου 5.6 Χρονοδιάγραμμα Φάσεων Έργου αναφέρεται ότι η εκκίνηση των εργασιών της Φάσης Β: Εγκατάσταση και Παραμετροποίηση Συστήματος API δεν προϋποθέτει την ολοκλήρωση της Φάσης Α: Ανάλυση Απαιτήσεων Έργου, γεγονός που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, καθώς εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η Φάση Α ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η υλοποίηση της Φάσης Β, τότε υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αρχίσει να υλοποιείται ένα σύστημα, το οποίο θα χρειαστεί να τροποποιηθεί άμεσα λόγω αλλαγών που μπορεί να προκύψουν στο τέλος της ανάλυσης των απαιτήσεων. Προτείνεται η έναρξη της Φάσης Β να προϋποθέτει την ολοκλήρωση της Φάσης Α. 5. Στην σελίδα 37 στην παράγραφο 5.6 Χρονοδιάγραμμα Φάσεων Έργου αναφέρεται: «Η φάση Φ-Δ, ξεκινά τρεις (3) μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης και θα ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα επτά (7) ημερολογιακών ημερών από την έναρξή της. Επισημαίνεται ότι, η υπόψη Φάση θα υλοποιείται ταυτόχρονα με τη Φάση Γ.». Δεδομένου του μεγάλου αριθμού των εκπαιδευομένων (67 συνολικά ατόμων, εκ των οποίων 4 διαχειριστές, 3 επιτελικοί χειριστές και 60 επιχειρησιακοί χειριστές), της διάρκειας εκπαίδευσης που έχει καθοριστεί στις 16 ώρες για κάθε κατηγορία εκπαιδευόμενων, του μέγιστου αριθμού ωρών εκπαίδευσης ανά ημέρα (8 ώρες), καθώς και του ότι ένας λογικός μέγιστος αριθμός ομάδας εκπαιδευόμενων δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 15 άτομα, εκτιμούμε ότι το χρονικό διάστημα των επτά (7) ημερολογιακών ημερών δεν επαρκεί για να καλύψει το πρόγραμμα της εκπαίδευσης. Προτείνεται να επεκταθεί το συνολικό χρονικό διάστημα ημερών εκπαίδευσης σε 22 εργάσιμες ημέρες, ήτοι έναν (1) ημερολογιακό μήνα. 6. Στην σελίδα 50 της παράγραφο 8. Ειδικές απαιτήσεις αναφέρεται: «Τουλάχιστον δύο (02) εκπαιδευτές οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον τριετή (3ετή) επαγγελματική εμπειρία στην εκπαίδευση και να είναι πιστοποιημένη συνεργάτες – εκπαιδευτές των επιμέρους κατασκευαστών (vendors) εξοπλισμού και λογισμικού (Certified Learning Partners). Δεδομένου ότι τα αντικείμενα εκπαίδευσης, όπως περιγράφονται στην παράγραφο 4.2.5, περιλαμβάνουν τη χρήση και διαχείριση της νέας εφαρμογής API, η οποία δεν αποτελεί COTS προϊόν (έτοιμο από το ράφι) αλλά μία custom εφαρμογή, παρακαλούμε όπως αφαιρεθεί η εν λόγω απαίτηση. Αντίθετα, σε περίπτωση που πράγματι απαιτείται εκπαίδευση διαχειριστών στον προσφερόμενο εξοπλισμό κι έτοιμο/συστημικό λογισμικό, παρακαλούμε όπως αναφερθούν σαφώς τα σχετικά αντικείμενα εκπαίδευσης στο τελικό τεύχος της διακήρυξης, έτσι ώστε να μπορούν να βρεθούν κι οι αντίστοιχοι πιστοποιημένοι συνεργάτες – εκπαιδευτές των επιμέρους κατασκευαστών (vendors) εξοπλισμού και λογισμικού (Certified Learning Partners). 7. Στη σελίδα 47 της παραγράφου 7.2.1 Τήρηση Εγγυημένου Επιπέδου Υπηρεσιών αναφέρεται ότι «ο μέγιστος ανεκτός χρόνος αποκατάστασης της λειτουργίας του συστήματος είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο χρονικό διάστημα από την αναγγελία βλάβης μέχρι και τη διόρθωσή της. Ο χρόνος αυτός ορίζεται σε μισή (1/2) ώρα από τη στιγμή της ανακοίνωσης της εμφάνισης της βλάβης/ δυσλειτουργίας, είτε αφορά σφάλμα εξοπλισμού, είτε γενικότερο σφάλμα του Συστήματος API.». Επειδή πρόκειται για ένα εξαιρετικά αυστηρό SLA, το οποίο δύσκολα καλύπτεται εάν δεν υπάρχει επιτόπια παρουσία προσωπικού του Αναδόχου στις εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας σας, παρακαλούμε όπως απαιτηθεί από τους Υποψηφίους Αναδόχους να συμπεριλάβουν ρητώς στην προσφορά τους τη σχετική υπηρεσία επιτόπιας υποστήριξης, η οποία και θα πρέπει να υπολογισθεί ως κομμάτι του διαθέσιμου προϋπολογισμού του έργου. 8. Αναφέρεται στη σελίδα 6 της παραγράφου 2.2 Περιγραφή Φυσικού Αντικειμένου – Επιχειρησιακές Διαδικασίες, ότι σε περίπτωση που δεν ληφθεί κάποιο αρχείο από μία αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να το γνωρίζει η εφαρμογή, ώστε να ενημερώνεται ο υπεύθυνος αστυνομικός στο αεροδρόμιο και να ξεκινήσει η διαδικασία επιβολής ποινών στην αεροπορική εταιρεία. Για να είναι αυτό εφικτό, δε θα πρέπει ο Ανάδοχος με κάποιο τρόπο να λαμβάνει γνώση για όλες τις πτήσεις που αφορούν το αεροδρόμια τ της Ελλάδος, ώστε να κάνει έναν έλεγχο με τα στοιχεία των επιβατών των πτήσεων που λαμβάνονται από το σύστημα; Ποια είναι η διαδικασία ενημέρωσης του Αναδόχου για τα στοιχεία αυτά;