• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Πουρναράς' | 25 Σεπτεμβρίου 2017, 11:59

    4.1.1.1 Υποσύστημα Συλλογής - Ελέγχου Εγκυρότητας - Αποθήκευσης Δεδομένων - Αναφορών Παρακολούθησης Λειτουργίας 1) "Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της υπηρεσίας API θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής των δεδομένων API (προσθήκη ή αφαίρεση στοιχείων) κατά τις ανάγκες της Διεύθυνσης Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να απαιτηθεί επιπλέον κόστος υλοποίησης από τον Ανάδοχο." Η συγκεκριμένη απαίτηση είναι αόριστη και δεν μπορεί να διαστασιολογηθεί, ιδίως για το μεγάλο χρονικό διάστημα που ζητείται να καλυφθεί (έως τις 31/12/2022). Προτείνουμε να προβλεφθεί συγκεκριμένος αριθμός ανθρωπομηνών υποστήριξης, οι οποίοι θα καταναλώνονται όποτε ζητούνται βελτιώσεις, τροποποιήσεις ή αλλαγες, καθώς και για επιπρόσθετες συμβουλευτικές υπηρεσίες, εκπαίδευση κλπ. 2) "Το Σύστημα API, σε όλες τις επιμέρους του λειτουργίες από τη συλλογή των δεδομένων API από τους αερομεταφορείς, έως και την καταχώρησή τους στην Εθνική Βάση Δεδομένων API θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και λειτουργικό όλες τις ώρες της ημερολογιακές ημέρες, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η ανάγκη για την υψηλή διαθεσιμότητα της υπηρεσίας API επιβάλλεται από την ανάγκη άσκησης προελέγχου επιβατών για πτήσεις όλες τις ώρες της ημέρας, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου." Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι η υποχρέωση αυτή ισχύει από τη στιγμή που θα γίνει λήψη των API δεδομένων. Δεν μπορεί να υπάρχει έλεγχος πόσος χρόνος απαιτείται από τους αερομεταφορείς να στείλουν τα δεδομένα στη βάση του API. 5.6 Χρονοδιάγραμμα φάσεων Έργου 3) Βάση της εμπειρίας μας το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα δεν είναι εφικτό. Επίσης δε λαμβάνει τυχόν απαιτήσεις που θα χρειασθούν ανάπτυξη, καθώς και τα unit tests aυτών. Επίσης στη Φάση Β της εγκατάστασης, δε λαμβάνεται υπόψη καθόλου ο χρόνος που θα απαιτηθεί για τη διασύνδεση, δοκιμές και επικύρωση των συναλλαγών με τις αεροπορικές εταιρείες. Επίσης δεν εμφανίζεται πουθενά η Φάση ενσωμάτωσης των δεδομένων (data integration) με τις τοπικές και απομακρυσμένες βάσεις. Κατόπιν των ανωτέρω προτείνουμε η διάρκεια των Φάσεων Β και Ε να γίνουν από 3 μήνες η καθεμία. 7.1.2. ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ API 4) Απαιτήσεις 8,9,10 Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις είναι αόριστες και δεν μπορούν να διαστασιολογηθούν, ιδίως για το μεγάλο χρονικό διάστημα που ζητείται να καλυφθεί (έως τις 31/12/2022). Προτείνουμε να προβλεφθεί συγκεκριμένος αριθμός ανθρωπομηνών υποστήριξης, οι οποίοι θα καταναλώνονται για θέματα βελτιώσεων, τροποποιήσεων και αλλαγών που μπορεί να απαιτηθούν, καθώς και για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, εκπαίδευσης κλπ. 5) 8 Ειδικές απαιτήσεις Τουλάχιστον δύο (02) εκπαιδευτές οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον τριετή (3ετή) επαγγελματική εμπειρία στην εκπαίδευση και να είναι πιστοποιημένοι συνεργάτες-εκπαιδευτές των επιμέρους κατασκευαστών (vendors) εξοπλισμού και λογισμικού (Certified Learning Partners). Η συγκεκριμένη ορολογία δεν υιοθετείται από όλους τους κατασκευαστές. Επίσης το συγκεκριμένο έργο αφορά την υλοποίηση ενός customized συστήματος , πάνω στο οποίο θα γίνει και η εκπαίδευση. Παρακαλούμε όπως αφαιρεθεί η συγκεκριμένη παράγραφος 9. ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ 9.1 Απαιτήσεις Συστήματος 6) 2.1.5 Οι αεροπορικές εταιρείες αποστέλλουν συνήθως 1 set ΑΡΙ δεδομένων. Κρίνουμε ότι η απαίτηση αυτή μπορεί να απαλειφθεί. 7) 2.1.7 Το Σύστημα API θα πραγματοποιεί μετασχηματισμό των δεδομένων API σε κανονικοποιημένη μορφή. Προτείνουμε να αναφερθεί το XML ως παράδειγμα που είναι και το πλέον σύνηθες. 8) 2.1.8 Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι η υποχρέωση αυτή ισχύει από τη στιγμή που θα γίνει λήψη των API δεδομένων. Δεν μπορεί να υπάρχει έλεγχος πόσος χρόνος απαιτείται από τους αερομεταφορείς να στείλουν τα δεδομένα στη βάση του API. Προτείνουμε να διαμορφωθεί ως: «Το συνολικό χρονικό διάστημα από τη στιγμή που τα δεδομένα API φτάνουν στο υποσύστημα συλλογής δεδομένων από τους ορισμένους αερομεταφορείς…….» 9) Βάση της εμπειρίας μας και των πρότερων εγκαταστάσεων και λειτουργίας του συστήματος API, προτείνουμε την εισαγωγή των κάτωθι επιπρόσθετων απαιτήσεων: 2.1.12 Αυτόματη ανίχνευση σφαλμάτων καθυστερημένων μηνυμάτων και μηνυμάτων κακής ποιότητας. Το σύστημα θα πρέπει να προειδοποιεί εάν τα δεδομένα δεν έχουν φτάσει στον απαιτούμενο χρόνο, για να επιτρέψουν την εκτίμηση κινδύνου πριν από την άφιξη του αεροσκάφους. Ο έλεγχος εγκυρότητας πρέπει επίσης να περιλαμβάνει τους λόγους για τους οποίους ένα μήνυμα δεν είναι έγκυρο. 2.1.13 Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης υποθέσεων (case management) που να επιτρέπει την ανίχνευση των υποθέσεων από το έναρξη έως το τέλος των ειδοποιήσεων που εγείρονται στο κέντρο στόχευσης. Όταν εμφανίζεται ένα ύποπτο άτομο για έλεγχο, είναι σημαντικό μόνο ένας αναλυτής του κέντρου στόχευσης να χρεώνεται και να διερευνά την υπόθεση. Ο αναλυτής θα πρέπει να γνωρίζει ακριβώς τι συμβαίνει με το συγκεκριμένο περιστατικό, ότι ο σωστός οργανισμός έχει ειδοποιηθεί με επαρκείς πληροφορίες για να ενεργήσει, ώστε να μπορέσει ο οργανισμός να απαντήσεις, κλείνοντας την υπόθεση. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει άμεση ενημέρωση για την παροχή ανατροφοδότησης καθώς και το στάδιο που βρίσκονται οι εκκρεμείς υποθέσεις. Θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα οι προηγούμενες υποθέσεις να αναζητούνται με βάση το όνομα και τον αριθμό πτήσης. 2.1.14 Να υπάρχει γραφική ένδειξη για οποιεσδήποτε αλλαγές στην εκτίμηση κινδύνου λόγω αλλαγών στα δεδομένα API. Αν υπάρχουν πολλαπλές αποστολές δεδομένων API, θα πρέπει να ενοποιούνται σε ένα και κάθε ένα sετ αποστολής να μπορεί να προβληθεί χωριστά και να υπάρχει χρωματική αλλαγή των διαφορών τους. 2.1.15 Τα εισερχόμενα μηνύματα EDIFACT να μπορούν να μετατραπούν σε ένα τυπικό έγγραφο XML για περαιτέρω ανάλυση 2.1.16 Να υπάρχει δυνατότητα να γίνονται αποδεκτές και να αναλύονται από το σύστημα θαλάσσιες μετακινήσεις σε μορφή UN EDIFACT PAXLST. 2.1.17 Το γραφικό περιβάλλον του συστήματος (GUI) θα πρέπει να είναι προσβάσιμο από σταθερά και κινητά τερματικά (smartphones, tablets). 2.1.18 Το γραφικό περιβάλλον θα πρέπει να επιτρέπει στον αναλυτή να έχει πλήρη εικόνα των αξιολογήσεων κινδύνου επιβατών για κάθε αεροσκάφος. Το γραφικό περιβάλλον θα πρέπει να εμφανίζει ένα σχέδιο καθισμάτων του κάθε αεροσκάφους, επισημαίνοντας εκείνες τις θέσεις που κρατήθηκαν από τους επιβάτες που είχαν υψηλή, μεσαία και χαμηλή ένδειξη ρίσκου. Η τοποθέτηση πάνω από το κάθισμα θα πρέπει να εμφανίζει λεπτομέρειες του κάθε επιβάτη, καθώς και τις αιτίες επισήμανσής του. 2.1.19 Δυνατότητα μελλοντικής ενσωμάτωσης των δεδομένων PNR για την έγκαιρη προειδοποίηση των κινήσεων επικίνδυνων ταξιδιωτών. Η συλλογή δεδομένων και το σύστημα αναλυτών θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να συλλέγουν και να επεξεργάζονται προαιρετικά δεδομένα PNR σε μορφές EDIFACT PNRGOV, να μετασχηματίζουν τα δεδομένα και να τα συγχωνεύουν σε ένα όταν γίνεται λήψη δεδομένων PNR. 9.2 Απαιτήσεις Συστήματος 9) Απαιτήσεις 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις είναι αόριστες και δεν μπορούν να διαστασιολογηθούν, ιδίως για το μεγάλο χρονικό διάστημα που ζητείται να καλυφθεί (έως τις 31/12/2022). Προτείνουμε να προβλεφθεί συγκεκριμένος αριθμός ανθρωπομηνών υποστήριξης, οι οποίοι θα καταναλώνονται για θέματα βελτιώσεων ή τροποποιήσεων που μπορεί να απαιτηθούν, καθώς και για συμβουλευτικές υπηρεσίες. Παρακαλούμε όπως αφαιρεθεί η φράση «…. χωρίς να απαιτηθεί επιπλέον κόστος υλοποίησης από τον Ανάδοχο….» και να εγκατασταθεί «….μέσω των υπηρεσιών πρόσθετων αλλαγών/βελτιώσεων του έργου….» 10) Απαίτηση 1.10 Δεδομένου ότι η λύση που ζητείται χρησιμοποιεί έτοιμο λογισμικό επώνυμων κατασκευαστών των οποίων το κόστος συντήρησης είναι πολύ μεγαλύτερο , παρακαλούμε το ποσοστό να γίνει τουλάχιστο 20%. 11) Απαιτήσεις 1.11, 1.12 Καμία κατασκευάστρια εταιρεία εξοπλισμού και έτοιμου λογισμικού δε δεσμεύεται για συντήρηση επταετίας. Παρακαλούμε να γίνει μέγιστο τέσσερα (4) χρόνια. 12) Απαιτήσεις 1.11, 1.12 Η συγκεκριμένη απαίτηση είναι αόριστη. Η τεχνική επάρκεια της ομάδας έργου διασφαλίζεται από τα σχετικά ζητούμενα βιογραφικά της παραγράφου .Παρακαλούμε να απαλειφθεί η απαίτηση. 13) Απαιτήσεις 2.1, 2.2 Εκτιμούμε ότι οι υπηρεσίες εκπαίδευσης θα πρέπει να κοστολογηθούν ξεχωριστά στην οικονομική προσφορά , ώστε να υπάρχει δυνατότητα επιπρόσθετης εκπαίδευσης εάν απαιτηθεί ΄λόγω νέου προσωπικού, μετακινήσεων κλπ.