• Σχόλιο του χρήστη 'Kyriakos Savvides' | 25 Σεπτεμβρίου 2017, 11:01

    Παράγραφος 4.1.1.1, Σελίδα 17 ------------------------------------------ Στο σημείο 1 της παραγράφου αναφέρεται πως «Για την επίτευξη της συλλογής των μηνυμάτων API, το Σύστημα API που θα παρέχει ο Ανάδοχος θα διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα των αερομεταφορέων ή με τρίτα συστήματα API τα οποία με τη σειρά τους διασυνδέονται με τα πληροφοριακά συστήματα των αερομεταφορέων.» Με βάση τις εμπειρίες από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. που λαμβάνουν μηνύματα APIS αλλά και την έκθεση αξιολόγησης της Οδηγίας 2004/82 που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων (Directorate-General for Home Affairs) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η διασύνδεση με τα πληροφοριακά συστήματα των αερομεταφορέων μπορεί να επιτευχθεί μέσω των ακόλουθων δύο τρόπων (βλ. κεφ. 6): Α) Χρήση ιδίας διεπαφής (own interface) για τη συλλογή των δεδομένων (π.χ. μέσω web services). Β) Χρήση εξειδικευμένων συστημάτων τα οποία προμηθεύονται από συγκεκριμένες εταιρίες (π.χ. SITA και ARINC). Με βάση την εν λόγω έκθεση (βλ. κεφ. 7), ο δεύτερος τρόπος επιβάλλει σαφώς αυξημένο κόστος στην υλοποίηση και λειτουργία ενός συστήματος APIS σε σχέση με την ανάπτυξη ιδίας διεπαφής (own interface). Ενδεικτικά αναφέρεται ως μηνιαίο κόστος λειτουργίας του μηχανισμού συλλογής τα €100,000 για σχετικά μικρό κράτος μέλος με περιορισμένη εναέρια κυκλοφορία. Σημειώστε ότι με τον δεύτερο τρόπο το κόστος συλλογής δεδομένων επιβαρύνει το κράτος, ενώ με την πρώτη επιλογή, η ευθύνη και το κόστος επιβαρύνει τους αερομεταφορείς. Από τα έγγραφα των τεχνικών προδιαγραφών, δεν προκύπτει ποιος από τους δύο τρόπους θα εφαρμοστεί στο συγκεκριμένο έργο. Δεδομένου πως η επιλογή του τρόπου συλλογής επηρεάζει τον προϋπολογισμό του έργου, παρακαλούμε όπως διευκρινιστεί με ποιο εκ των δύο προαναφερόμενων τρόπων αναμένεται να λαμβάνει τα μηνύματα το σύστημα APIS.