• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ' | 5 Φεβρουαρίου 2018, 07:44

    - Γιατί το νομοσχέδιο εξαιρεί εξαρχής την Περιφέρεια Αττικής και τον Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο ΦοΔΣΑ; Με ποια αιτιολογία; Η λειτουργία του Διαβαθμιδικού Συνδέσμου ΦοΔΣΑ είναι καλύτερη από τους υπόλοιπους φορείς της Ελλάδας τους οποίους το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αλλάζει την δομή και τη λειτουργία τους; - Με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 1 ορίζεται ότι μπορούν να υπάρχουν έως τρείς ΦοΔΣΑ σε κάθε Περιφέρεια ενώ ταυτόχρονα με τις προϋποθέσεις που θέτονται δίνετε εν δυνάμει (σε κάποιες Περιφέρειες που δεν έχουν συγχωνευθεί όλοι οι τοπικοί ΦοΔΣΑ στο Περιφερειακό) η δυνατότητα να δημιουργηθούν περισσότεροι από τρείς ΦοΔΣΑ. Αν αποφασίσουν οι Δήμοι την λειτουργία περισσότερων των τριών ΦοΔΣΑ που καλύπτουν τις προϋποθέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 1, ποιος θα αποφασίσει ποιοι θα μείνουν και με ποια κριτήρια? Και εφόσον πχ. ο Συντονιστής αποφασίσει τελικά ποιοι τρείς ΦοΔΣΑ θα παραμείνουν στην Περιφέρεια γιατί θεωρείται ότι αποφασίζουν οι Δήμοι για τους ΦοΔΣΑ που θέλουν και όχι τελικά ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης? - Αν αποφασίσουν οι Δήμοι την σύσταση νέων ΦοΔΣΑ σε περιφέρειες των οποίων οι περιοχές ευθύνης είναι διαφορετικές από τις διαχειριστικές ενότητες που όριζε το αρ. 30 του ν.3536/2007 καθώς και διαφορετικές περιοχές από αυτές που προβλέπει ο ΠΕΣΔΑ για την διαχείριση των απορριμμάτων στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις τότε προκύπτει άμεση ανάγκη τροποποίησης του ΠΕΣΔΑ, επαναδιαστασιολόγηση των ΜΕΑ που σχεδιάζονται και δημοπρατούνται, τροποποίηση των αδειοδοτήσεων όλων των έργων διαχείρισης της περιφέρειας κτλ. Αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα στους ΦοΔΣΑ, στην λειτουργία των υφιστάμενων έργων και προβλήματα και καθυστερήσεις στην ένταξη και δημοπράτηση των δρομολογημένων έργων που έχουν αποφασίσει οι ΦοΔΣΑ ή και ανάγκη επανασχεδιασμού των εγκαταστάσεων που τελικά θα πρέπει να γίνουν σε κάθε περιφέρεια. - Αν για παράδειγμα συμφωνήσουν πέντε Δήμοι να συστήσουν από κοινού ένα νέο ΦοΔΣΑ και τρείς Δήμοι από αυτούς επιλέξουν τη νομική μορφή του Συνδέσμου και οι υπόλοιποι δύο Δήμοι που έχουν μεγαλύτερο πληθυσμό και ποσότητες απορριμμάτων επιλέξουν τη νομική μορφή της ΑΕ των ΟΤΑ, τότε ποια νομική μορφή θα υπερισχύσει ή δεν θα ισχύσουν οι αποφάσεις και τελικά θα επιλέξει ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης που θα τους συγχωνεύσει? Επίσης αν επιλέξουν όλοι την νομική μορφή της ΑΕ των ΟΤΑ θα πρέπει να εγκρίνουν ως μέτοχοι το καταστατικό και να το στείλουν για έλεγχο και έγκριση στην Δ/νση εμπορίου της αιρετής Περιφέρειας ή θα αποφασίσει και για τη σύστασή τους ο Συντονιστής με δική του πράξη? Και αν στη συγκεκριμένη περίπτωση η Δ/νση εμπορίου δεν εγκρίνει την σύσταση και ο συντονιστής βγάλει πράξη σύστασης τελικά ποια απόφαση από τις δύο θα ισχύσει της αιρετής ή της Αποκεντρωμένης Περιφέρειας? - Γιατί με την ψήφιση του νόμου οι Δήμοι που δεν έχουν συγχωνευθεί στο Περιφερειακό ΦοΔΣΑ (σύμφωνα με το αρ. 19 «Μεταβατικές διατάξεις» του νομοσχεδίου) πρέπει να έχουν μόνο τις προϋποθέσεις της παραγράφου γ και όχι της παραγράφου δ για τη σύσταση ΦοΔΣΑ ενώ όλοι οι υπόλοιποι Δήμοι αν αργότερα αποφασίσουν να συστήσουν ΦοΔΣΑ θα έχουν τις προϋποθέσεις της παραγράφου γ και δ? Οι Δήμοι που δεν έχουν συγχωνευθεί στο Περιφερειακό ΦοΔΣΑ αντιμετωπίζονται ως προνομιούχοι αφού έχουν λιγότερες προϋποθέσεις για τη σύσταση του ΦοΔΣΑ, τους αφαιρείται η προϋπόθεση για να είναι αποτελεσματικός ο ΦοΔΣΑ να απαιτείται η σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας και οικονομικοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας κτλ αλλά και χωρίς την σύμφωνη γνώμη του υφιστάμενου Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ. - Γιατί να δημιουργηθούν από την αρχή νέα νομικά πρόσωπα και μάλιστα χωρίς να τα αναγνωρίζει στην παράγραφο 5 ως ΦοΔΣΑ τα οποία να έχουν την αρμοδιότητα της εκπόνησης του ΠΕΣΔΑ όταν υπάρχουν υφιστάμενα νομικά πρόσωπα ΦοΔΣΑ σε όλες τις περιφέρειες που έχουν συσταθεί με το ν.4071/12? Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, στις Περιφέρειες που έχουν συγχωνευθεί οι τοπικοί ΦοΔΣΑ σε ένα Περιφερειακό ΦοΔΣΑ του ν.4071/12 την εκπόνηση και υλοποίηση του ΠΕΣΔΑ την έχει ο Περιφερειακός, ενώ στις υπόλοιπες Περιφέρειες που δεν έχουν συγχωνευθεί στον Περιφερειακό καταργεί τους Περιφερειακούς ΦοΔΣΑ και δημιουργεί εκ νέου άλλα νομικά πρόσωπα στα οποία και πάλι θα συμμετέχουν όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας. Ποιο το νόημα; Την αρμοδιότητα του ΠΕΣΔΑ δηλαδή θα την έχουν τέσσερα διαφορετικά νομικά πρόσωπα; (οι Περιφερειακοί ΦοΔΣΑ με την μορφή ΑΕ των ΟΤΑ, οι Περιφερειακοί ΦοΔΣΑ με την μορφή Συνδέσμου, τα ΝΠΔΔ που δεν είναι ΦοΔΣΑ και οι διαβαθμιδικοί Σύνδεσμοι) - Γιατί πρέπει να υπάρχει τόσο αυξημένη πλειοψηφία 75% για την μετατροπή της νομικής μορφής του ΦοΔΣΑ; Υπάρχει κάποιος λόγος που έγινε 75% και όχι 60% που προέβλεπε ο ν.4071/12; Γιατί δεν πρέπει να έχουν όλες οι Δημοτικές αρχές στην θητεία τους το δικαίωμα μετατροπής της νομικής μορφής του ΦοΔΣΑ αλλά πρέπει να είναι προνόμιο στις δημοτικές αρχές που έχουν περάσει 10 χρόνια από την προηγούμενη μετατροπή της νομικής μορφής του ΦοΔΣΑ? Ποιο δημόσιο συμφέρον εξυπηρετείται από αυτή την άνιση μεταχείριση; - Γιατί δεν δίνεται στο νομοσχέδιο η δυνατότητα συγχώνευσης των ΦοΔΣΑ αν οι ΦοΔΣΑ το επιθυμούν ούτε με την εφαρμογή του νόμου ούτε και στο μέλλον, αλλά μόνο η διάσπαση των υφιστάμενων ΦοΔΣΑ; -Με τον 4071/2012 προβλεπόταν ότι το προσωπικό του Περιφ. ΦοΔΣΑ θα είναι το προσωπικό των ΦοΔΣΑ που θα συγχωνευθούν. Με το νέο σχέδιο, ποιο θα είναι το προσωπικό των νέων ΝΠΔΔ που θα έχουν την ευθύνη εκπόνησης των ΠΕΣΔΑ; Πώς θα καλύπτεται το λειτουργικό κόστος των νέων ΝΠΔΔ;