• Σχόλιο του χρήστη 'Πλιάσσας Ορέστης Δ/ντής Π.Α.ΔΥ.Θ. Α.Ε.' | 8 Φεβρουαρίου 2018, 08:30

    Παράγρ. 1.η.θ.ι. Η Β΄ κατηγορία των εγκαταστάσεων αυτών (ΚΔΑΥ- ΣΜΑ) είναι σχετικά μεγάλης δυναμικότη-τας (π.χ. για τους ΣΜΑ είναι 100 τόνοι/ημέρα). Στη πλειοψηφία τους εξυπηρετούν πάνω από 1 Δήμο, οπότε πρέπει να διαχειρίζονται από ΦοΔΣΑ και όχι από έναν Δήμο (προφανώς θα είναι ο Δήμος της περιοχής). Μα η ουσία (και όχι η συλλογή στοιχείων και σύνταξη αναφορών) της δημιουργίας των ΦοΔΣΑ είναι η διαδημοτική συνεργασία. Στη περίπτωση κατά την οποία μια τέτοια εγκατάσταση την υλοποιήσει και τη λειτουργεί ένας Δήμος (και όχι ο ΦοΔΣΑ που διοικείται από όλους του Δήμους) τότε είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν προβλήματα, καθόσον ο ένας Δήμος αυτός θα αποφασίζει μόνος του και θα εκβιάζει ή «εκβιάζει» τους άλλους δήμους που πρέπει να εξυπηρετεί. Η αρμοδιότητα υλοποίησης και λειτουργίας αυτών των εγκαταστάσεων (ΚΔΑΥ-ΣΜΑ) πρέπει να παραμείνει στους ΦοΔΣΑ, όπως ισχύει σήμερα. Φυσικά εάν και εφόσον είναι κοινή επιθυμία της διοίκησης του ΦοΔΣΑ (όλων των δημάρχων δηλαδή) και ενός Δήμου-μέλους του, η λειτουργία να γίνεται από έναν Δήμο, αυτό πολύ εύκολα γίνεται με προγραμματική σύμβαση. Τουλάχιστον όσες τέτοιες εγκαταστάσεις σήμερα λειτουργούν από τον ΦοΔΣΑ της περιοχής, να συνεχίσουν να λειτουργούν από τον ΦοΔΣΑ. Ένα άλλος παράγοντας που πρέπει να επισημανθεί είναι τι θα γίνει με το προσωπικό των ΦοΔΣΑ που εργάζεται σε λειτουργούσες τέτοιες εγκαταστάσεις και πού θα βρει προσωπικό ο Δήμος για να τις λειτουργήσει. Αναγκαστικά θα τις δώσει σε εργολάβο. Παράγρ. 1.ιστ. Εάν η λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών γίνεται από έναν Δήμο (κατά πάσα πιθανότητα από το Δήμο στα διοικητικά όρια του οποίου βρίσκεται η εγκατάσταση) τότε ο Δήμος αυτός θα «καρπούται» μόνον αυτός, τα έσοδα από υλικά που προέρχονται και από τους άλλους Δήμους. Ενώ εάν είναι ο ΦοΔΣΑ, τότε αυτά πηγαίνουν σε όλους του Δήμους.