• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ' | 8 Φεβρουαρίου 2018, 10:39

    Εξετάζοντας τόσο τη φιλοσοφία του σχεδίου νόμου, αλλά και τα επιμέρους άρθρα, διαπιστώνω για άλλη μια φορά την απουσία προτάσεων προκειμένου να δημιουργηθούν συνέργειες ανάμεσα στους κρατικούς φορείς και την ιδιωτική πρωτοβουλία που κατά κοινή ομολογία διαθέτει τεράστια τεχνογνωσία στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Μια πρόταση είναι εκσυγχρονιστική όχι μόνο όταν έρχεται να «διορθώσει», στο βαθμό που το κάνει, τα κακώς κείμενα του παρελθόντος, αλλά και για να θέσει τις βάσεις για την εύρυθμή λειτουργία μιας σύγχρονης κοινωνίας, όσο ο νομοθέτης είναι σε θέση να αφουγκραστεί τις εξελίξεις και να διαμορφώσει το μέλλον. Στα θετικά της πρότασης του Υπουργείου, κρίνονται τόσο ο περιορισμός της γραφειοκρατίας –περιορισμός/συγχώνευση ΦΟΔΣΑ- όσο και η θέσπιση πειθαρχικού παραπτώματος για παραλήψεις και κωλυσιεργίες των στελεχών του δημόσιου τομέα. Στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά τα σχόλια επι των άρθρων της πρότασης νόμου. "Άρθρο 01- Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στους δήμους της ηπειρωτικής χώρας" Σκόπιμο θα ήταν να συμμετέχουν σε κάθε ΦΟΔΣΑ οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαχείρισης αποβλήτων,όπως ο ΣΕΠΑΝ, οι οποίοι θα έχουν γνωμοδοτικό χαρακτήρα και θα μπορούν να συμμετάσχουν στην λήψη αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων. Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συμφωνία του εκάστοτε δήμου στον οποίο υπάγεται χωρικά η μονάδα ΧΥΤ ή/και η μονάδα επεξεργασίας για τυχόν μεταβολή της νομικής μορφής του ΦΟΔΣΑ (βλ. παρ. 6).