• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ' | 8 Φεβρουαρίου 2018, 11:30

    Το όριο στο «αντισταθμιστικό όφελος» ύψους ένα τοις εκατό (1%) επί των εσόδων του ετήσιου προϋπολογισμού τους που καταβάλουν οι ΦΟΔΣΑ στους δήμους είναι περιοριστικό, τόσο ως προς το απόλυτο ποσοστό όσο και ως προς τον τρόπο καταβολής του – επιμερίζεται ανά εγκατάσταση διαχείρισης κατ’ αναλογία με τις εισερχόμενες ποσότητες στερεών αποβλήτων ή κλασμάτων τους ανά εγκατάσταση διαχείρισης κάθε είδους-, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις σε χρηματοδότηση που μπορεί να έχουν οι δήμοι ή συγκεκριμένες εγκαταστάσεις ως προς το απαιτούμενο κεφάλαιο για τον εκσυγχρονισμό τους. Το ποσοστό των εσόδων θα πρέπει να μπορεί να μεταβάλλεται στο βαθμό που δεν θίγεται ο προϋπολογισμός των ΦΟΔΣΑ, η δε κατανομή του αντισταθμιστικού οφέλους θα πρέπει να ρυθμίζεται μετά από μελέτη που θα συντάσσουν στελέχη των δήμων σε συνεργασία με τους ΦΟΔΣΑ και ενδεχομένως κάποιο τρίτο φορέα με τεχνοκρατικά κριτήρια εμπειρία στο θεσμό της κυκλικής οικονομίας και γνώση τόσο της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής αγοράς. Με αυτό τον τρόπο τα χρήματα θα οδηγούνται σε σύγχρονες δράσεις όπου υπάρχουν ανάγκες και όχι «ισόποσα και αναλογικά» σε δραστηριότητες και εγκαταστάσεις που φθίνουν ή είναι ξεπερασμένες από τη σκοπιά της διαχείρισης αποβλήτων. Επίσης η αναλογικότητα στην κατανομή των αντισταθμιστικών θα πρέπει εκτός από τις ποσότητες των αποβλήτων που χρίζουν διαχείρισης να λαμβάνει υπόψη την εργασία διαχείρισης (R ή D) και την όχληση που αυτή δημιουργεί στις τοπικές κοινότητες και στις όμορες αυτής. Τέλος, τα αντισταθμιστικά θα μπορούσαν να μην οδηγούνται αποκλειστικά για περιβαλλοντικά έργα, αλλά και σε δράσεις εξυγίανσης και αναβάθμισης των περιοχών όπου δραστηριοποιούνται μονάδες διαχείρισης αποβλήτων.