• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΣΕΠΠΕ' | 8 Φεβρουαρίου 2018, 13:56

    ΠΑΣΕΠΠΕ Σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 3 «[…] και οι συμβάσεις που έχουν συναφθεί δυνάμει του ν.3389/2005 και δυνάμει της παρ. 5, δεν θίγονται». Η γενικότητα της διάταξης και η διατύπωσή της (αναφορά σε κάποια παρ. 5 χωρίς μνεία άρθρου και νόμου) δεν καθιστά ξεκάθαρο σε τι συνίσταται αυτή η εξαίρεση. Παράλληλα δύναται να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα τόσο ερμηνείας όσο και εφαρμογής των υπό διαβούλευση διατάξεων, εισάγοντας δυσμενή διάκριση σε βάρος των έργων ΣΔΙΤ που, καίτοι ώριμα και με ανακηρυγμένο ανάδοχο, δεν έχουν συμβασιοποιηθεί ακόμη. Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 5 «εντός έξι μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος η κυριότητα των έργων εγκαταστάσεων και εξοπλισμού διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, των οποίων η χρηματοδότηση προήλθε από δημόσιους και κοινοτικούς πόρους, και των οποίων η αρμοδιότητα λειτουργίας ανήκε σε σύνδεσμό, […] ή σε άλλο ΝΠΔΔ, μεταβιβάζεται υποχρεωτικά στο ΦοΔΣΑ που έχει την ευθύνη λειτουργίας τους χωρίς την επιβολή οποιουδήποτε ανταλλάγματος, τέλους ή φόρου μεταβίβασης.» Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι η εν θέματι διάταξη δεν αφορά στις ΣΔΙΤ διαχείρισης αποβλήτων, (οι οποίες χρηματοδοτούνται εν μέρει από κοινοτικούς πόρους) και στις οποίες τα εκάστοτε ζητήματα ρυθμίζονται εξαντλητικά από το συμβατικό πλαίσιο του έργου.