• Σχόλιο του χρήστη 'Ειρήνη' | 12 Μαΐου 2018, 00:59

    Δημιουργείται ένα τεράστιο ζήτημα στον έλεγχο νομιμότητας εδώ με τη διάταξη των 120.000 € ως όριο/κατώφλι των συμβάσεων για την υπαγωγή τους στον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας. Ας μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 4 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ και τον Κανονισμό (ΕΕ) 2015/2170 όπως τροποποιήθηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/2365 (και νυν άρθρο 5 του ν. 4412/2016), τα κατώτατα όρια για συμβάσεις έργων έχουν διαμορφωθεί στα 5.548.00 € και για τις προμήθειες, υπηρεσίες αλλά και μελέτες που ανατίθενται από μη κεντρικές αναθέτουσες αρχές στα 221.000 € (για ΚΚΑ 144.000). Όπως αντιλαμβάνεστε, ειδικά για τις μελέτες, είναι δύσκολο να βρούμε μελέτες επάνω από αυτό το ποσό που τέθηκε ως όριο (120.000 €), με συνέπεια η συντριπτική πλειοψηφία των υπό σύμβαση μελετών, να μην υπάγονται στον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας. Επίσης, οι μισές προμήθειες και υπηρεσίες των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ τους, είναι κάτω από 120.οοο €, οπότε κι αυτές δε θα υπάγονται στον υποχρεωτικό έλεγχο. Αν συνδυάσουμε αυτό το γεγονός με την κατάργηση του ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οδηγούμαστε φοβάμαι σε μία εξάρτηση, αναφορικά με την ορθή τήρηση των διαδικασιών, από τους αρμόδιους υπαλλήλους των ΟΤΑ που χωρίς καμία διάθεση υποβίβασης του τεράστιου έργου που επιτελούν, διατηρώ τις επιφυλάξεις μου αν μπορούν να ανταπεξέλθουν, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι ΟΤΑ δεν είναι μόνο οι μεγάλοι δήμοι, αλλά και πολλοί περισσότεροι μικροί που είναι υποστελεχωμένοι και με υπαλλήλους που δεν έχουν την επιμόρφωση. Καλό θα ήταν να γίνει ένας διαχωρισμός αναφορικά με το ποσό των συμβάσεων και ποιες θα είναι αυτές, διότι ένα κοινό ποσό για όλες ανεξαιρέτως τις συμβάσεις είναι υπερβολή και μάλλον και εκτός λογικής του ν. 4412/016 ο οποίος (κατόπιν βέβαια και των Οδηγιών) δεν αντιμετωπίζει καθολικά τις συμβάσεις, αλλά τις κατηγοριοποιεί ανάλογα το είδος και το χρηματικό όριο.