• Σχόλιο του χρήστη 'Effrosyni' | 14 Μαΐου 2018, 10:13

    Σύμφωνα με το άρθρο 24 του ΚΔΔσίας η άσκηση αίτησης θεραπείας ενώπιον του οργάνου που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη, προϋποθέτει την μη πρόβλεψη ειδικής (όπως αυτή του άρθρου 227 ν.3852/2010) ή ενδικοφανούς διοικητικής προσφυγής. Επίσης οι απλές διοικητικές προσφυγές (αίτηση θεραπείας ιεραρχική προσφυγή) είναι κατ΄αρχήν απρόθεσμες (σύμφωνα με νομολογία ασκούνται σε εύλογο χρόνο), ενώ η προθεσμία για έκδοση απόφασης επ’ αυτής είναι 30 ημέρες. Τέλος δεν υπόκεινται στον κανόνα της άπαξ ασκήσεως. Από τα ανωτέρω προκύπτει καταρχήν ότι δεν νοείται η άσκηση αίτησης θεραπείας εφόσον προβλέπεται ειδική προσφυγή νομιμότητας. Επομένως πρέπει να υπάρξει ρητή πρόβλεψη για την άσκηση αιτήσεως θεραπείας σε συγκεκριμένη προθεσμία και υπό προϋποθέσεις (ποιες πράξεις προσβάλλονται), άλλως δημιουργείται ανασφάλεια δικαίου στη ρύθμιση των εννόμων σχέσεων προκαλώντας ουσιαστικά δυσχέρειες στην πράξη. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των ενστάσεων του άρθρου 127 του ν.4412/2016 για συμβάσεις κάτω των 60.000€ προ ΦΠΑ. Επισημαίνεται ωστόσο ότι και σε αυτήν την περίπτωση η διοικητική επίλυση της διαφοράς μπορεί εκκρεμεί για μεγάλο χρονικό διάστημα (5+10+15+60=90 ημέρες κατ’ ελάχιστον χωρίς υπολογίζονται καθυστερήσεις και υποχρεώσεις επίδοσης εγγράφων). Όσον αφορά στην παρ.5 ορθότερον είναι η προθεσμία να εκκινεί από την περιέλευση στον επόπτη του συνόλου των απαιτούμενων στοιχείων του φακέλου της υπόθεσης.