• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος' | 31 Ιουλίου 2019, 09:34

    Καλημέρα σας.Η έννοια του ασύλου ως δικαίωμα είναι μεταγενέστερη και προφανώς δεν κατατάσσεται στα πρωτογενή δικαιώματα του ανθρώπου που τα σχετικά άρθρα του Συντάγματος δεν αναθεωρούνται.Αυτά είναι η προστασία της ζωής,της τιμής της ιδιοκτησίας.Και ακολουθούν άλλα δικαιώματα όπως η παροχή παιδείας,το δικαίωμα του συνέρχεσθαι,συνεταιρίζεσθαι κλπ.Είναι μία μεταγενέστερη νίκη του λαού που εκφράστηκε με τη νομιμοποίηση του σύγχρονου κράτους.Αλλά εξελίχτηκε σε νίκη του λαού εναντίον του εαυτού του. Αν πάμε στην Καινή Διαθήκη,ο ίδιος ο Χριστός λέει ότι "Σάββατο έγινε γιά τον άνθρωπο κι όχι ο άνθρωπος γιά το Σάββατο"και ότι "το Σάββατο δε λύνεις το βόδι σου",υπονοώντας τις μεταγενέστερες διατάξεις που είχαν επιβληθεί μέσα στους αιώνες από το ιερατείο.Μ'αυτές,οι ιερείς,προσπαθούσαν να προστατέψουν την ιερότητα του Σαββάτου,με αποτέλεσμα αυτό να αποχτά διαστάσεις ευθείας επέμβασης στα ατομικά δικαιώματα του κάθε Ισραηλίτη,αφού προβλεπόταν μέχρι κι ο αριθμός των βημάτων που έπρεπε να κάνει,να μη σηκώσει φορτία κλπ.Έτσι,όταν ο Χριστός θεράπευε παραλυτικούς,αρρώστους κλπ.,οι Φαρισαίοι του έκαναν παρατήρηση γιατί παραβίαζε την αργία του Σαββάτου.Κι εκείνος,πολύ απλά τους απαντούσε ότι προηγείται ο άνθρωπος όταν μάλιστα θέλει να λύσει το βόδι του να εργαστεί και βέβαια το θαύμα που αποκαθιστά τις λειτουργίες του ανθρώπου,κι όχι η κούφια διάταξη,η οποία δε μεταβάλλει την ανθρώπινη υγεία προς το καλύτερο. Έτσι κι εδώ,αυτή η μεταγενέστερη διάταξη,ως ανθρώπινη κατασκευή,αν δεν προστατεύει τα θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου που αναφέρθηκαν πιό πάνω,γιατί και φόνους και κλοπές και καταστροφές είχαμε,είναι κι αυτή ένα κουφάρι,ένα αδειανό πουκάμισο που εγείρεται υποκριτικά από τους σύγχρονους Φαρισαίους,δήθεν ερμηνευτές του νόμου μας γιά να εμποδίσει τις ανθρώπινες λειτουργίες.