• Σχόλιο του χρήστη 'Σκίννερ Ανδρέας-Γεώργιος' | 12 Ιανουαρίου 2020, 23:02

    3. Πρόταση αλλαγής εκλογικού συστήματος: α) Ορθός στόχος αυτού και κάθε σχετικού νομοσχεδίου πρέπει να είναι η εκδημοκρατικοποίηση της εκλογικής διαδικασίας και η ανάδειξη αντιπροσωπευτικής Βουλής. Η «κυβερνησιμότητα» δεν αποτελεί παρά ευφημισμό για τη διαστρέβλωση της δημοκρατίας και κυρίως διευκόλυνση και δικαιολόγηση ολιγαρχίας τινός. β) Βάσει της προηγούμενης επιχειρηματολογίας, στις εκλογές του 2019 έχουμε: β.i) Στην περίπτωση της Ν.Δ. το 39,85% της ψήφου αντιστοιχεί σε 158 έδρες (το 52,67% των εδρών), με αξία ψήφου 1,3. β.ii) Στην περίπτωση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. το 31,53% της ψήφου αντιστοιχεί σε 86 έδρες (το 28,67% των εδρών), με αξία ψήφου 0,9. β.iii) Στην περίπτωση του Μέ.Ρ.Α.25 το 3,44% της ψήφου αντιστοιχεί σε 9 έδρες (το 3% των εδρών), με αξία ψήφου 0,8. β.iv) Στην περίπτωση της Χρυσής Αυγής το 2,93% της ψήφου αντιστοιχεί σε 0 έδρες (το 0% των εδρών), με αξία ψήφου 0. /όταν οι φασίστες αδικούνται/ β.v) Στην περίπτωση των εξωκοινοβουλευτικών κομμάτων συνολικά (συμπεριλαμβανομένου και του ακροδεξιού μορφώματος) το 8,08% της ψήφου αντιστοιχεί σε 0 έδρες (το 0% των εδρών), με αξία ψήφου 0. Οπότε βλέπουμε πως στην πραγματικότητα δεν υπήρξαν μόνο ψήφοι με αυξημένη βαρύτητα και αξία, αλλά και ψήφοι, οι οποίες δεν είχαν καμία απολύτως αξία. Το εκλογικό μέτρο, λοιπόν, αποτελεί χειρότερη διαστρέβλωση της αντιπροσωπευτικότητας (εξ ου της δημοκρατίας) από το «μπόνους», αφού εκτός από την επιβράβευση της μαζικοποίησης παρατηρούμε τον αποκλεισμό του διαφορετικού. γ) Ακόμα και να είχε εφαρμοσθεί ο νόμος 4406/2019, θα είχαμε τα εξής αποτελέσματα: γ.i) Στην περίπτωση της Ν.Δ. το 39,85% της ψήφου θα αντιστοιχούσε αντιστοιχεί σε 130 έδρες (το 43,33% των εδρών), με αξία ψήφου 1,1. γ.ii) Στην περίπτωση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. το 31,53% της ψήφου θα αντιστοιχούσε σε 103 έδρες (το 34,33% των εδρών), με αξία ψήφου 1,09. γ.iii) Στην περίπτωση του Μέ.Ρ.Α.25 το 3,44% της ψήφου θα αντιστοιχούσε σε 11 έδρες (το 3,67% των εδρών), με αξία ψήφου 1,07. γ.iv) Στην περίπτωση των εξωκοινοβουλευτικών κομμάτων συνολικά το 8,08% της ψήφου θα αντιστοιχούσε σε 0 έδρες (το 0% των εδρών), με αξία ψήφου 0 (ομοίως και για κάθε ξεχωριστό εξωκοινοβουλευτικό κόμμα). Οπότε, μολονότι «μετριάζεται» η παραπάνω αξία της ψήφου της μεγαλύτερης μάζας, αυξάνεται η αξία κάθε ψήφου προς κοινοβουλευτικό κόμμα, οπότε επιβραβεύεται γενικότερα η μαζοποίηση• στην πράξη αποδυναμώνεται η κυβέρνηση για να αυξηθεί η αξιωματική αντιπολίτευση και γενικότερα το αντιπολιτευόμενο status quo και γεννά ισχυρές Κοινοβουλευτικές Ομάδες (στις οποίες απαντάω όπως και στην κυβερνησιμότητα), αλλά το εκλογικό σύστημα δεν έχει εκδημοκρατικοποιηθεί, αφού σχεδόν μισό εκατομμύριο ψήφων παραμένει χωρίς αξία. δ) Με την κατάργηση το εκλογικού μέτρου, θα υπήρχαν τα εξής αποτελέσματα: δ.i) Στην περίπτωση της Ν.Δ. το 39,85% της ψήφου θα αντιστοιχούσε αντιστοιχεί σε 120 έδρες (το 40% των εδρών), με αξία ψήφου 1. δ.ii) Στην περίπτωση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. το 31,53% της ψήφου θα αντιστοιχούσε σε 95 έδρες (το 31,67% των εδρών), με αξία ψήφου 1. δ.iii) Στην περίπτωση του Μέ.Ρ.Α.25 το 3,44% της ψήφου θα αντιστοιχούσε σε 10 έδρες (το 3,33% των εδρών), με αξία ψήφου 1. δ.iv) Στην περίπτωση των εξωκοινοβουλευτικών κομμάτων συνολικά το 8,08% της ψήφου θα αντιστοιχούσε σε 24 έδρες (το 8% των εδρών), με αξία ψήφου 1 (ομοίως και για κάθε ξεχωριστό εξωκοινοβουλευτικό κόμμα). Πράγματι, με την κατάργηση του εκλογικού μέτρου, οι όποιες διαφορές μεταξύ ποσοστών ψήφου και εκπροσώπησης εμπίπτει στα όρια το στατιστικού λάθους και δεν επωφελείται, ούτε βλάπτεται κάποια συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων. ε) Συμπέρασμα: σε ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση με το παρόν Σχέδιο Νόμου, και σε συνέχεια και ολοκλήρωση της εκδημοκρατικοποίησης των εκλογών, η οποία ξεκίνησε με τον νόμο 4406/2019, προτείνεται η κατάργηση του εκλογικού μέτρου 3%. 4. Αναγκαίες αλλαγές σε βάθος χρόνου: Πρέπει να αναζητηθούν λύσεις στο πρόβλημα της «στρατηγικής ψήφου» και στην προβληματική εκπροσώπηση τοπικών πληθυσμών, καθώς και ανεξαρτήτων και μεμονωμένων υποψηφίων. Κάθε εκλογική μεταρρύθμιση υπάρξει, όμως, πρέπει να λάβει υπόψη της τον δείκτη Γκάλαγκερ, που μετράει την αντιπροσωπευτικότητα ενός εκλογικού αποτελέσματος. Παράλληλα, για να υπάρξει πολιτική και κυβερνητική σταθερότητα, σε συνδυασμό με εκδημοκρατικοποιημένες εκλογές και αντιπροσωπευτική Βουλή, πρέπει να υπάρξει αποσύνδεση της νομοθετικής και εκτελεστικής που θα απαρτίζονται από διαφορετικά άτομα και θα προκύπτουν από διαφορετικές εκλογές.