• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ' | 10 Σεπτεμβρίου 2020, 13:08

    Με την προτεινόμενη τροποποίηση, η διενέργεια της συνέντευξης ανατίθεται αποκλειστικά σε «δύο υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Ιθαγένειας», οι οποίοι εν όψει του αριθμού τους, δεν είναι καν δυνατό να θεωρηθούν συλλογικό όργανο ή να αποφασίζουν με καταχώριση μειοψηφίας. Η ρύθμιση αυτή εισάγει σαφή οπισθοδρόμηση ακόμη και σε σύγκριση με το απώτερο παρελθόν, καθώς παύει να μετέχει έστω και ένα μέλος εκτός της υπηρεσίας αυτής (όπως ήταν, στις Επιτροπές Πολιτογράφησης, καθηγητές ΑΕΙ βάσει του ν. 3284/2004, πρόσωπα υποδεικνυόμενα από την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου βάσει του ν. 3838/2010 και στελέχη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βάσει του ν. 4456/2017), το οποίο, εκ προελεύσεως, θα μπορούσε να εξασφαλίζει εχέγγυα αμεροληψίας ασκώντας επιστημονικό, κοινωνικό ή ακόμη και νομικό έλεγχο της όλης διαδικασίας. Επί πλέον, με αλληλουχία νέων διαδικαστικών ρυθμίσεων εισάγονται πρόσθετοι περιορισμοί ουσιαστικής, εν τέλει, σημασίας, που εμφανώς κατατείνουν στη μείωση των πολιτογραφήσεων. Έτσι, ανεβαίνει από τα 55 στα 67 έτη η ηλικία, πέραν της οποίας οι αιτούντες μπορούν να κληθούν σε προφορική, αντί γραπτής, εξέταση γλώσσας. Επί πλέον, η πρωτοφανής προϋπόθεση συγκέντρωσης ποσοστού «ογδόντα τοις εκατό της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας τόσο κατά την εξέταση της γλώσσας, όσο και κατά την εξέταση των λοιπών ενοτήτων» (ιστορία, γεωγραφία, πολιτισμός, θεσμοί) είναι με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο πως θα οδηγήσει, πριν καν από την απόρριψη των περισσοτέρων ενδιαφερομένων, στην αποθάρρυνσή τους ακόμη και γι’ αυτή καθ’ εαυτή την υποβολή αίτησης για πολιτογράφηση, σε συνδυασμό μάλιστα με το νέο εξέταστρο για τη γραπτή δοκιμασία που προστίθεται στο ήδη προβλεπόμενο παράβολο της αίτησης.