• Σχόλιο του χρήστη 'Διεύθυνση Ιθαγένειας Αθηνών' | 10 Σεπτεμβρίου 2020, 15:43

    Στο άρθρο 9 Πρέπει να διατηρηθεί ως έχει το άρθρο 40 του ν.4604/2019 και η αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Ιθαγένειας να καθορίζεται από την τελευταία δημοτολογική εγγραφή. Οι ομογενείς εξωτερικού, για λόγους ευκολίας πρόσβασης και συνήθως κατά τη διάρκεια ολιγοήμερων διακοπών στην Ελλάδα, απευθύνονταν πάντα για να καταθέσουν αίτηση κτήσης ιθαγένειας και να εγγραφούν στην Αθήνα, παρόλο που η Αθήνα δεν είναι ούτε ο τόπος διαμονής ούτε ο τόπος καταγωγής τους, καθώς δεν μπορεί να ελεγχθεί η διαμονή τους στην Αθήνα, όπου δηλώνουν ως τόπο διαμονής. Αποτέλεσμα είναι η υπερφόρτωση της υπηρεσίας της Αθήνας και του δήμου Αθηναίων, ενώ θα μπορούσαν να ενισχυθούν οι δήμοι της ελληνικής επαρχίας που παραδοσιακά έχουν ερημώσει από την μετανάστευση στο εξωτερικό. Αν πραγματοποιηθεί αυτό το πισωγύρισμα, τότε θα χαθεί μια ακόμη ευκαιρία να κρατηθούν ζωντανοί οι δεσμοί των Ελλήνων του εξωτερικού και των απογόνων τους με τον τόπο καταγωγής των προγόνων τους. Ιδιαίτερα σήμερα δεν υπάρχει κανένας λόγος για κάτι τέτοιο, καθώς τα δικαιολογητικά που μπορεί να χρειαστεί κανείς από τον δήμο όπου θα εγγραφεί, εκδίδονται διαδικτυακά. Επίσης, υπάρχει μεγάλη δυσκολία καθορισμού ιθαγένειας για την τρίτη και την τέταρτη γενιά Ελλήνων του εξωτερικού, που αιτείται τον καθορισμό της ελληνικής ιθαγένειάς της, ενώ όμως η ενδιάμεση γενιά είτε δεν είναι εν ζωή είτε δεν ενδιαφέρεται είτε δεν επιθυμεί να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια. Στη δυσκολία ανεύρεσης των δημοτολογικών εγγραφών και των γάμων που χρονολογούνται από τις αρχές του εικοστού αιώνα, προστίθεται και η συνήθεια αλλαγής των ονοματεπωνυμικών στοιχείων των Ελλήνων στο εξωτερικό, καθώς πολλές φορές δεν μπορεί να αποδειχθεί βάσει ποιων στοιχείων πραγματοποιήθηκε η αλλαγή. Γι’ αυτούς τους λόγους, θα μπορούσε να ενισχυθεί περισσότερο η υποβολή αιτημάτων από την τρίτη και την τέταρτη γενιά μέσω του κατά τόπον αρμόδιου Προξενείου, με τη διαδικασία των άρθρων 10 και 11 του ν.3284/2004 περί ομογενών εξωτερικού.