• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΟΣ' | 10 Σεπτεμβρίου 2020, 18:07

    Η απλοποίηση των διαδικασίων πολιτογράφησης, η μείωση των εκκρεμών αιτήσεων και η διασφάλιση της αντικειμενικότητας, της διαφάνειας και της ισονομίας είναι ο απαραίτητος και χρήσιμος στόχος. Σημασία έχει μέσα απο τις αλλαγές να επιτευχθεί αυτός ο στόχος έτσι ώστε να παρέχεται μια δίκαιη και εφαρμόσιμη διαδικασία σε όλους ΟΣΟΥΣ πραγματικά πληρούν τα κριτήρια για απόκτηση της Ελληνικής υπηκοότητας. Η εισαγωγή της ηλεκτρονικής εξέτασης για απόκτηση του Πιστοπιητικού Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση (Π.Ε.Γ.Π) είναι ένα ορθό μέτρο για την αντικειμενικότητα και την διαφάνεια, η διατήρηση όμως της συνέντευξης για την αξιολόγηση οικονομικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης καθώς και της ενεργής συμμετοχής στη χώρα είναι ένα στάδιο το οποίο δεν προσφέρει στον σκοπό και τον στόχο. Σε αυτό το στάδιο παραμένει η δυνατότητα αμφισβήτησης της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας. Εφόσων η αξιολόγηση οικονομικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης καθώς και της ενεργής συμμετοχής στη χώρα είναι ένα θέμα αντικειμενικό (δεν υπόκειται στην υποκειμενικά κρίση των εξεταστών), τότε γιατί δεν εξακριβώνονται αυτά τα στοιχεία με πιστοποιήσεις και έντυπα ? Η οικονομική και κοινωνική ενσωμάτωση έχει να κάνει με το αν ο υποψήφιος έχει δημιουργήσει το κέντρο των βιοτικών του δραστηριοτήτων στην χώρα όπως η αγορά οικίας, η συμμετοχής σε επαγγελματικές/αθλητικές ομάδες κλπ. Τι διαφορετικό θα εξετάζεται στην συνέντευξη? Η διατήρηση της συνέντευξης σε συνδιασμό με την γραπτή εξέταση ενδέχεται να καθυστερεί την διαδικασία αντί να την απλοποιεί. Προτείνω η αξιολόγηση οικονομικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης καθώς και της ενεργής συμμετοχής στη χώρα (που πρέπει να παραμείνει σημαντική προυπόθεση) να διενεργείται με τον αντικειμενικό τρόπο παράθεσης στοιχείων και όχι με την συνέντευξη. Ερώτημα: Τι εφαρμόζεται αναφορικά με την εξέταση όταν ο υποψήφιος κατέχει ήδη πιστοποιητικό Ελληνομάθειας σε επίπεδο Β2 απο το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο? Θα εξετάζεται ξανά για την γλώσσα ή μόνο για τα άλλα θέματα (Ιστορίας, Γεωγραφίας κλπ). Από όσο αντιλαμβάνομαι η ηλεκτρονική εξέταση είναι ενιαία και θα πρέπει να εξεταστεί ξανά για την γλώσσα. Γενικά προτείνω να δημιουργηθεί ειδικό αντικείμενο μαθημάτων Ελληνομάθειας για αλλοδαπούς το οποίο θα διδάσκεται από κρατικούς οργανισμούς (π.χ. το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο), όπου μέσα στο μάθημα της γλώσσας (που ήδη τρέχει κάθε εξάμηνο) να εντάσσονται τα γνωστικά αντικείμενα Γεωγραφίας, Ιστορίας και Αγωγής του Πολίτη. Με αυτό τον τρόπο οι υποψήφιοι πολιτογράφησης θα έχουν μια πραγματική, ρεαλιστική ευκαιρία για ορθή γνώση και ένσωμάτωση.