• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΩΜΑΚΟΣ' | 9 Μαΐου 2021, 22:07

    Η πραγματικότητα δείχνει ότι οι περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες εμφανίζονται απρόθυμες στο να ενσωματώσουν τις νεες τεχνολογίες. Αυτό δεν άλλαξε παρά τη θεωρητική υιοθέτηση της τηλεργασίας λόγω πανδημίας. Η δήθεν εφαρμογή της τηλεργασιας τον τελευταίο χρόνο έγινε τόσο βίαια και ασύμμετρα με αποτέλεσμα να κακοποιηθεί εν τη γενέσει της η έννοια. Παρότι εξυπηρέτησε τον σκοπό της κοινωνικής αποστασιοποίησης , δημιουργησε όμως νέα προβλήματα στο εσωτερικό της διοίκησης π.χ ενώ έβγαιναν σε τηλεργασία το 50% των υπαλλήλων στην πραγματικότητα τηλεργάζοταν μια μικρή μειοψηφία. Αυτό αποτέλεσε και αφορμή για διχασμό και έριδες μεταξύ των τηλεργαζομένων και των μη τηλεργαζομένων. Με τα δεδομένα αυτά πιστεύετε ότι μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, θα είναι πολλοί οι φορείς που "οικειοθελώς" θα υιοθετήσουν την τηλεργασία;; Η τηλεργασία θα πρέπει να εφαρμοστεί μαζί με την δυνατότητα καταμέτρησης στόχων και αποτελεσμάτων ώστε να μην κοροιδευόμαστε. Η παρακολουθηση του χρόνου εργασίας είναι αφενός δύσκολο να επιβληθεί αφετέρου ειναι αντιπαραγωγικη μέθοδος ελέγχου της εργασίας.Αντιθετα η επίτευξη ενός στόχου σε μικρότερο χρόνο εργασίας μπορεί να κινητροδοτήσει τον εργαζόμενο και να επιδράσει ευεργετικα στον ρυθμο εργασίας του. Επίσης η διατύπωση "οικειοθελής" θα πρέπει να αλλάξει ως προς τον φορέα. Θα πρέπει να αυξηθεί η πίεση στον φορέα να εφαρμόσει την τηλεργασία δεδομένου ότι αυτή η αλλαγή συμφέρει μεσομακροπρόθεσμα το κοινωνικό σύνολο λογω εξοικονόμησης πόρων. Μια ιδέα προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν εφόσον τα αιτήματα των υπαλλήλων ενός φορέα για τηλεργασία ξεπεράσουν το 10% του συνόλου των υπαλλήλων, η εφαρμογή της τηλεργασίας να καθίσταται υποχρεωτική για τον φορέα με την προυπόθεση ότι θα του δίνεται μια μεταβατική χρονική περίοδος ώστε να προετοιμάσει τις υποδομές που χρειάζονται.