• Σχόλιο του χρήστη 'Παπαδάκης Κωνσταντίνος' | 11 Μαΐου 2021, 13:50

    κκ Υπουργοί, κε Υπουργέ προβαίνετε στη κατάθεση διαβούλευσης ενός εκτελεστικού νομοσχεδίου, που αφορά τον Ευρωπαϊκό κανονισμό 2016/429 (νόμος για την υγεία των ζώων) με παράλληλη τροποποίηση του νόμου 4039/2012 (νόμος για τα αδέσποτα ζώα), με "Σκοπός του παρόντος είναι η ενίσχυση της υπεύθυνης ιδιοκτησίας των ζώων συντροφιάς, η θέσπιση σαφούς και συνεκτικού κανονιστικού πλαισίου για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς και στρατηγικής για τη δραστική μείωση του αριθμού τους μέσω προγραμμάτων υιοθεσίας, με απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων ευζωίας των ζώων." Με βάση το Παράρτημα Ι, Μέρος Β, του ΕΚ 2016/429, ζώα συντροφιάς μεταξύ άλλων είναι και τα πτηνά (για παράδειγμα καναρίνια, ευρωπαϊκής πανίδας, εξωτικά, υβρίδια, ψιττακοειδή κλπ). Το πρός διαβούλευση νομοσχέδιο, στη συντριπτική του πλειοψηφία αναφέρεται σε σκύλους και γάτες, αλλές έχει αναφορές και στα ζώα συντροφιάς γενικά, άρα και στα πτηνά. Προβλέπει τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς και υπομητρώα (καθόλα αποδεκτό). Παράλληλα όμως προβλέπει τη σήμανση των ζώων συντροφιάς (καθόλα αποδεκτό) αλλά αναφέρεται μόνο στους σκύλους και γάτες με μικροτσίπ και συγκεκριμένες διαδικασίες τοποθέτησης και ελέγχου του. Πουθενά δεν αναφέρεται ρητά ο τρόπος σήμανσης των πτηνών. Γνωρίζουμε οτι με βάση τον (ΕΚ) 865/2006 της 4ης Μαΐου 2006, άρθρο 66 παράγραφος 8. "8. Πτηνά που έχουν γεννηθεί και εκτραφεί σε αιχμαλωσία, καθώς και πτηνά που έχουν γεννηθεί σε ελεγχόμενο περιβάλλον, σημαίνονται με ατομικά σημασμένο και χωρίς ραφή ποδοδακτύλιο. Χωρίς ραφή ποδοδακτύλιος είναι δακτύλιος ή ταινία σε συνεχή κύκλο χωρίς διακοπή ή ένωση, που δεν έχει υποστεί οιαδήποτε θερμική κατεργασία, σε μέγεθος που δεν μπορεί να αφαιρεθεί από το πτηνό όταν το πόδι του έχει αναπτυχθεί πλήρως, ο οποίος εφαρμόζεται τις πρώτες ημέρες της ζωής του πτηνού και κατασκευάζεται εμπορικά για το σκοπό αυτό." Το συγκεκριμένο θέμα της σήμανσης των πτηνών δεν περιλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και αυτό έχει σαν συνέπεια αυτόματα να στερεί το δικαίωμα απο όλους τους κατόχους πτηνών όπως περιγράφονται στο Παράρτημα Ι, Μέρος Β του 2016/429 (εκτροφείς με βάση τον ορισμό του νομοσχεδίου) τη δυνατότητα καταχώρησής τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς, υπομητρώο Εκτροφέων όπως και απο όλα τα σωματεία που ασχολούνται με τα πτηνά, της καταχώρησής τους στο υπομητρώο φιλοζωϊκών σωματείων και οργανώσεων. Αυτόματα δηλαδή το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο καθιστά ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ όλους τους κατόχους πτηνών συντροφιάς (εκτροφείς κατά το νομοσχέδιο) και τα σωματεία (αφορά δεκάδες χιλιάδες εκτροφείς σε όλη την Ελλάδα). Όλοι αυτοί έχουν αγοράσει απο τις εταιρίες εμπορίου (pet shops) πτηνά με νόμιμα παραστατικά (ΦΠΑ για το κράτος) αγοράζουν τροφές, εξαρτήματα κλπ απο αυτά (ΦΠΑ για το κράτος), στα οποία εσείς οι ίδιοι έχετε δώσει την άδεια να τα πουλάνε. Δηλαδή καθιστάτε για τα πτηνά, παράνομους όλους τους εκτροφείς (κατά το νομοσχέδιο) που ακολουθούν τους νόμους του κράτους στην απόκτηση των πτηνών!!! Παράλληλα δεν υπάρχει καμμία πρόβλεψη στο νομοσχέδιο για την εκτίμηση της παραγράφου (24) του ΕΚ 2016/429 (L84/4 και L84/5) "Οι άνθρωποι εκτρέφουν συχνά στα νοικοκυριά τους ορισμένα ζώα ως ζώα συντροφιάς. Η εκτροφή τέτοιων ζώων συντροφιάς αποκλειστικά για ιδιωτικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένων των διακοσμητικών υδρόβιων ζώων σε νοικοκυριά, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, παρουσιάζει γενικά χαμηλότερο κίνδυνο για την υγεία σε σύγκριση με άλλους τρόπους εκτροφής ή μετακίνησης ζώων σε ευρύτερη κλίμακα, όπως συνηθίζεται στη γεωργία, στην υδατοκαλλιέργεια, στα καταφύγια ζώων και στη μεταφορά ζώων γενικότερα. Επομένως, δεν είναι ορθό οι γενικές απαιτήσεις σχετικά με την καταχώριση, την τήρηση αρχείων και τις μετακινήσεις στο εσωτερικό της Ένωσης να αναμένεται να ισχύουν για τα εν λόγω ζώα συντροφιάς, καθώς αυτό θα αποτελούσε αδικαιολόγητη διοικητική επιβάρυνση και κόστος. Η καταχώριση και οι απαιτήσεις τήρησης αρχείου, συνεπώς, δεν θα πρέπει να ισχύουν για τους κατόχους ζώων συντροφιάς. Επιπλέον, θα πρέπει να ισχύουν ειδικοί κανόνες για τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς εντός της Ένωσης." Η μή καταχώρηση των εκτροφέων πτηνών στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς αυτόματα καθιστά ΑΔΥΝΑΤΗ τη διοργάνωση απο τα σωματεία εκθέσεων και εκδηλώσεων σχετικά με την ενημέρωση και εκπαίδευση των εκτροφέων, που είναι πρωταρχικός στόχος του νομοσχεδίου. Με βάση τα παραπάνω, θα παρακαλούσα να γίνουν ξεκάθαρα στο νομοσχέδιο τα κάτωθι: α) το νομοσχέδιο ισχύει στο σύνολό του στα πτηνά συντροφιάς ναι ή όχι? β) εαν ισχύει, να αναγνωριστεί ως τρόπος σήμανσης των πτηνών ο ποδοδακτύλιος όπως προβλέπεται στον 865/2006 γ) να ξεκαθαρίσει εαν χρειάζεται άδεια διοργάνωσης έκθεσης ή εκδήλωσης για τα πτηνά συντροφιάς δ) να δημιουργεί υπομητρώο για τους εκτροφείς πτηνών συντροφιάς ε) να αναγνωριστούν επίσημα τα δακτυλίδια των συλλόγων (μιας και δεν υπάρχει στην Ελλάδα επίσημος φορέας δακτυλίωσης πουλιών με ποδοδακτύλιο κλειστού τύπου) στ) να δοθεί η δυνατότητα στους συλλόγους πτηνών να καταχωρούν τα πτηνά των μελών τους ζ) να υπάρξει ξεκάθαρος ορισμός για τον ερασιτέχνη εκτροφέα, οι οποίος ειναι οι απόλυτα υπεύθυνος για τα πτηνά που κατέχει και δεν θέλει να γίνει έμπορος Εκφράζοντας τη γνώμη μου για το νομοσχέδιο, πέραν κάποιων θετικών στοιχείων που έχει σε σχέση με το Μητρώο και τη σήμανση, υπερψήφισή του ως έχει θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για ενα τμήμα της οικονομίας που αφορά τα ζώα συντροφιάς, θα εξαφανίσει παραδοσιακές ράτσες ζώων συντροφιάς, θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε ομάδες της Ελληνικής υπαίθρου (κτηνοτρόφους κλπ), θα ενισχύσει προνομιακά ΜΚΟ και φιλοζωϊκές, θα αφαιρέσει απο ΟΤΑ υποχρεώσεις μεταβιβάζοντές τες σε ιδιώτες, θα δημιουργήσει πρόβλημα στη Κτηνιατρική υπηρεσία, θα οδηγήσει το κράτος στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για το θέμα των στειρώσεων και το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ θα γεμίσει η Ελλάδα αδέσποτα, απο όλους αυτούς που καθιστά παράνομους το ίδιο το νομοσχέδιο. Θα έχει δηλαδή ακριβώς τα αντίθετα απο τα σκοπούμενα αποτελέσματα