• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμητρα' | 12 Μαΐου 2021, 10:30

    Θεωρώ πως η τηλεργασία πρέπει πλέον να γίνει μόνιμη. Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά για όλους (εφόσον φυσικά λειτουργούν σχολεία, παιδικοί σταθμοί, camps, κ.λ.π.) γιατί διαφορετικά για τις εργαζόμενες μητέρες είναι εξουθενωτικό. Κατά τα άλλα, νομίζω πως κερδίζουμε όλοι από αυτό και το Δημόσιο και οι υπάλληλοι καθώς έχουμε κέρδος και σε χρόνο και σε χρήμα. Και εξηγούμαι: Ο υπάλληλος κερδίζει όλο το χρόνο του πήγαινε και έλα από και προς τη δουλειά που είναι πολύ σημαντικός χρόνος γιατί μιλάμε για ένα μέσο όρο μιάμισης ώρας. Κερδίζει τα έξοδα κίνησης και παράστασης, γιατί δεν πάμε γυμνοί στη δουλειά και ανάλογα τη θέση του ο καθένας και τα καθήκοντα του ενδέχεται να έχει αυξημένα έξοδα για αυτό. Κερδίζει επίσης τη ψυχική του γαλήνη γιατί όπως ξέρουμε οι σχέσεις μεταξύ υπαλλήλων στο Δημόσιο δεν είναι ιδανικές. Ειδικά τα τελευταία χρόνια που χρειάστηκε αρκετές υπηρεσίες να συστεγαστούν και να "συνυπάρξουν", εκτός από τα προβλήματα των χώρων που δεν επαρκούν πολλές φορές για όλους τους υπαλλήλους. Σε ότι δε αφορά την "κοινωνικοποίηση" όποιος έχει δημιουργήσει φιλίες στην δουλειά, συναναστρέφεται και κοινωνικά εκτός δουλειάς, δεν συναντιούνται στη δουλειά μόνο. Οι υπόλοιποι είναι καλό να είμαστε σε απόσταση, δουλεύουμε πιο ήρεμα, χωρίς εντάσεις και με αυτόν τον τρόπο ανεβαίνει η αποδοτικότητα. Το δε Κράτος, κερδίζει καταρχάς από τα ενοίκια για τις κτιριακές υποδομές, θα ξενοικιάσει κτίρια και σε άλλη περίπτωση θα νοικιάσει πολύ μικρότερα, για λιγότερες ανάγκες. Αυτό είναι μεγάλο ποσό για να μην είναι υπολογίσιμο. Επίσης κερδίζει και όλα τα άλλα πάγια έξοδα που απαιτούν για συντήρηση τα κτίρια, έξοδα θέρμανσης, ρεύμα, κ.λ.π. Με τη λειτουργία του ΚΣΗΔΕ και της επέκτασης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών υπογραφών για όλους τους υπαλλήλους και πολίτες μελλοντικά, αν λειτουργήσει ομαλά και εύρυθμα, σχεδόν, δε θα χρησιμοποιείται ούτε χαρτί πλέον. Και η παρουσία διοικητικών υπαλλήλων (διοικητική/γραμματειακή υποστήριξη) θα είναι περιττή. Εκτός αυτού, σταδιακά, με αφορμή την πανδημία και όλα τα έκτακτα μέτρα που εφαρμόστηκαν και οι πολίτες αναγκάστηκαν να "εκπαιδευθούν" να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά και στο μέλλον θα είναι συνεχώς αυξανόμενοι οι πολίτες που θα εξυπηρετούνται έτσι. Επομένως, θα πρέπει ήδη από τώρα, να οργανώνεται σε μόνιμη βάση σταδιακά ο θεσμός της τηλεργασίας ξεκινώντας από υπηρεσίες που: α) δεν έχουν επαφή με το κοινό, β) είναι καλά οργανωμένες στο κομμάτι της πληροφορικής και διασυνδεδεμένοι με τις υπηρεσίες του Δημοσίου και δουλεύουν απρόσκοπτα μέσα στο περιβάλλον της υπηρεσίας οι υπάλληλοι από το σπίτι ηλεκτρονικά (ΣΗΔΕ, ΕΡΜΗΣ, Ηλεκτρονικά πρωτόκολλα, και λοιπές ηλεκτρονικές πλατφόρμες ανάλογα το αντικείμενο του φορέα) γ) έχει παρατηρηθεί κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της τηλεργασίας πως οι υποχρεώσεις του φορέα εκπληρώνονται κανονικά χωρίς καθυστερήσεις και αναβολές, δηλαδή, είτε με τηλεργασία είτε με φυσική παρουσία, η υπηρεσία εξακολουθεί να εργάζεται στους ρυθμούς της. Σταδιακά, αυτό να γίνει με όλες τις υπηρεσίες που κάποιες δεν έχουν καν ηλεκτρονικό πρωτόκολλο ακόμα ή έχουν κάποιες εκδόσεις του "πάπυρου" για γέλια, χωρίς καμία διασύνδεση με άλλες πλατφόρμες. Δε γίνονται όμως αυτά αν δεν ολοκληρωθούν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για "ηλεκτρονική διακυβέρνηση" όπως λένε. Άρα, αν εξασφαλίσουμε πως: α) θα καλύπτονται από την υπηρεσία τα έξοδα για την εργασία που κάνει στο οκτάωρο ο υπάλληλος από το σπίτι με μια πολύ λογική εξίσωση που πρότεινε κάποιος σχολιαστής προηγούμενα β) θα διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα και το οκτάωρο εργασίας γ) θα συνεχίσει να υπάρχει κάθε βοήθεια προς τις εργαζόμενες μητέρες όπως υπήρχε ως τώρα δ) θα συμφωνηθεί ένας δίκαιος και διαφανής τρόπος ελέγχου της παρουσίας και εργασίας του υπαλλήλου κατά τη διάρκεια του οκταώρου η τηλεργασία πρέπει να γίνει μόνιμη και να μη συζητάμε καν όρους και προϋποθέσεις, απλά η εποχή και οι συνθήκες το επιβάλουν. Η εποχή γιατί με την τεχνολογία μας παρέχει τη δυνατότητα αυτή και οι συνθήκες είναι οι γνωστές συνθήκες που επιβάλουν να είμαστε πλέον προσεκτικότεροι στις επαφές και τις συναναστροφές μας και αυτό δεν ξέρουμε για πόσο θα χρειαστεί να συμβαίνει. Τα ίδια δε και για τον ιδιωτικό τομέα, όπου η παρεχόμενη εργασία μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως.