• Σχόλιο του χρήστη 'Μαργαρίτα Παπαμητροπούλου' | 20 Μαΐου 2021, 20:19

    Μελετώντας κανείς το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, είναι αδύνατον να μην παρατηρήσει ότι το υπό ψήφιση νομοσχέδιο πάσχει σε πολύ μεγάλο βαθμό και στην ουσία προκαλεί πολύ περισσότερα και χειρότερα προβλήματα από αυτά που διατείνεται πως δήθεν επιδιώκει να επιλύσει, ενώ δεν είναι καθόλου αμελητέες και θα έπρεπε εξαρχής να έχουν αφυπνίσει τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή οι σοβαρές και εμπεριστατωμένες αντιδράσεις του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου. Η πραγματική και ουσιαστική προστασία των ζώων και η ευζωΐα τους είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να επιχειρείται δήθεν να επιτευχθεί με οριζόντιες και απολυταρχικές ρυθμίσεις, που κατά βάσιν υποκρύπτουν την επιθυμία ικανοποίησης συμφερόντων συγκεκριμένων κύκλων και φορέων. Με δεδομένο μάλιστα ότι τέτοιου χαρακτήρα ρυθμίσεις έχουν εφαρμοστεί σε ελάχιστες χώρες της Ευρώπης και έχουν πλήρως αποτύχει ως προς την ύπαρξη αδεσπότων, αποτελεί απορίας άξιον πώς δεν έχει ήδη το νομοσχέδιο αυτό αποσυρθεί. Μία, δε, κατάφωρη νομοθετική αστοχία του είναι η πλήρης εξαφάνιση ορισμών και ρυθμίσεων σε ό,τι αφορά τον «ερασιτέχνη εκτροφέα» ή «hobbyist breeder» (όπως διεθνώς είναι γνωστός), μολονότι ο ορισμός υπήρχε στην ελληνική νομοθεσία αλλά και στο προσχέδιο του νομοσχεδίου που εξετάστηκε από την ΚΕΔΕ – ο ΣΕΕΣΕ συμμετέχει στη διαβούλευση. Εν τέλει, όμως, και προς μεγάλη δυσάρεστη έκπληξη, οποιαδήποτε χρήση των λέξεων «ερασιτεχνική εκτροφή» έχει ολοσχερώς απαλειφθεί από το αναρτημένο νομοσχέδιο, παρότι οι ερασιτέχνες εκτροφείς αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των εκτροφέων παγκοσμίως και είναι ακριβώς αυτοί χάρη στους οποίους διασώζονται δεκάδες μη εμπορικές φυλές σκύλων ενώ, συγχρόνως, επιτυγχάνεται βελτίωση όλων των φυλών. Ένα, δε, ψήγμα διάθεσης πρόβλεψης (στο Άρθρο 39 παρ. 3) δεν είναι παρά μία εντελώς αόριστη, γενική, ασαφής και επιφανειακή αναφορά, δημιουργώντας κακό προηγούμενο και ουσιαστικά ανοίγοντας πεδίο να εμφιλοχωρήσουν αθέμιτα μέσα ως προς τα κριτήρια και τις διαδικασίες εξαίρεσης κάποιων επίλεκτων ολίγων από την υποχρέωση στείρωσης και την έναρξη επιβολής του προστίμου. Επιπροσθέτως, στις προβλέψεις περί εμπορίας ζώων συντροφιάς δεν υπάρχει καμία αναφορά σε γενεαλογικό χάρτη. Επί της ουσίας, έτσι, η Ελλάδα ανοίγει τα σύνορά της σε ημίαιμους σκύλους, καθότι δεν αποδεικνύεται η καθαροαιμία τους, και μάλιστα με εμπορικούς σκοπούς, κάτι το οποίο συνιστά εξαπάτηση του αγοραστικού κοινού. Αξίζει, εξάλλου, να σημειωθεί πως, όπως μπορεί να επιβεβαιώσει τόσο η ΕΛΣΤΑΤ όσο και η ΑΑΔΕ, σήμερα δεν υπάρχει σαφής καταγραφή των ζώων συντροφιάς που εισάγονται (νόμιμα) κατ’ έτος στην Ελλάδα, μολονότι αυτά ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες. Το τεχνικό αυτό πρόβλημα (γίνεται αναφορά σε ζώντα ζώα άνω ή κάτω των 50 κιλών) οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα και οπλίζει κακοπροαίρετους κύκλους να στρέφονται κατά των ερασιτεχνών εκτροφέων, η πλειοψηφία των οποίων έχει αφιερώσει την ζωή της στην διατήρηση των φυλών. Ας σημειωθεί πως αθρόα είναι και η παράνομη εισαγωγή ζώων συντροφιάς στη χώρα και μάλιστα σε καθημερινή βάση. Είναι απαραίτητο να εισακουστεί ο Σύλλογος Ερασιτεχνών Εκτροφέων Σκύλων Ελλάδος, ο οποίος επέλεξε να τοποθετηθεί θεσμικά και σύμφωνα με το καταστατικό του ως ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που εκπροσωπεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ τους ερασιτέχνες εκτροφείς και να ληφθούν υπ’ όψιν οι εμπεριστατωμένες και επισήμως κατατεθείσες προτάσεις του.