• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ' | 7 Νοεμβρίου 2022, 15:56

    Αναφορικά με το Άρθρο 69 "Αιτήματα μετακίνησης υπαλλήλων και επίκληση λόγων υγείας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 5 και παρ. 5 άρθρου 7 ν. 4440/2016" παρακαλείστε όπως λάβετε υπ' όψιν τα παρακάτω: Σχετικά με τους προϋπάρχοντες του διορισμού λόγους υγείας, λάβετε υπόψιν σας ότι τα περισσότερα σοβαρά νοσήματα και κυρίως τα παθολογικής φύσεως, τείνουν να επιδεινώνονται προς το χειρότερο με την πάροδο του χρόνου. Ως εκ τούτου μπορεί μια πάθηση ήπια κατά τον διορισμό, να είναι σε τέτοια και χειρότερη κατάσταση μετά από ένα έτος ώστε να υφίσταται πραγματική ανάγκη απόσπασης. Προτείνεται λοιπόν η εν λόγω διάκριση μεταξύ των αιτημάτων απόσπασης/μετάταξης για λόγους υγείας δοκίμου ή μη υπαλλήλου να παραληφθεί. Επιπλέον, απαιτείται καλύτερη διατύπωση γιατί ο τρόπος με τον οποίο είναι διατυπωμένο δημιουργεί σύγχυση στην ερμηνεία του και σίγουρα θα δημιουργήσει την ίδια κατά την εφαρμογή του. Η παράγραφος 3 του άρθρου 69 πρέπει να διαγραφεί. Πραγματικά είναι άξιο απορίας πως δεν ελήφθη υπόψιν η ταλαιπωρία των ήδη ταλαιπωρημένων από την αναμονή της ΚΕΚ (περίπου 3 μήνες για την απόφαση και άλλους 3 για την τοποθέτηση) ασθενών υπαλλήλων που είναι ήδη αρκετά ταλαιπωρημένοι από την ασθένειά τους και πλέον καλούνται να υποβάλλουν αίτηση εκ νέου στην ΚΕΚ. Επιπλέον η παράγραφος βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τα οριζόμενα στη Διεθνής Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και έρχεται σε αντίθεση με το διεθνές δίκαιο. Επιπρόσθετα, είναι δυνατόν, αιτήματα ανανέωσης απόσπασης ατόμων με ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα λόγων υγείας να μην εξεταστούν και οι νοσούντες υπάλληλοι να καλούνται να υποβάλλουν αίτηση στην ΚΕΚ εκ νέου, την στιγμή που νομίμως υπηρετούν στην υπηρεσία υποδοχής και έχουν ήδη ανανεωθεί μία και περισσότερες φορές; Αυτό συνιστά μονομερή τροποποίηση της υπηρεσιακής κατάστασης των εν λόγω ασθενών υπαλλήλων και μάλιστα με αναδρομική ισχύ. Επιπλέον αποτελεί αντισυνταγματική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων των οποίων η κατάσταση διέπεται από τις ίδιες συνθήκες, απλά οι μεν πρόλαβαν να ανανεώσουν την απόσπασή τους ενώ οι δε, όχι. Σχετικά με τους λοιπούς υπαλλήλους με προβλήματα υγείας, που είναι "τυχεροί" και πρόλαβαν να ανανεώσουν την απόσπασή τους προ της ισχύος του νόμου, αυτοί θα κληθούν να υποβάλλουν εκ νέου αίτηση στην ΚΕΚ μόλις λήξει το έτος για το οποίο ισχύει η ανανέωση, ή θα συνεχίσουν με τους ίδιους όρους; Δεν είναι σαφές στο νομοσχέδιο και πρόκειται ασφαλώς να δημιουργηθεί σύγχυση στην ερμηνεία και εφαρμογή της παραγράφου. Εν κατακλείδι, πρόκειται για αλλαγές που όχι μόνο δεν εξορθολογίζουν αλλά αντιθέτως δυσχεραίνουν την θέση των σοβαρά ασθενών και αναπήρων δημοσίων υπαλλήλων και ήδη ταλαιπωρημένων από τις πρότερες διατάξεις. Η αναπηρία και η μόνιμη ασθένεια δεν είναι εύκολες και καλό θα ήταν ο νομοθέτης να το ελάμβανε υπόψιν του. Αντιθέτως το άρθρο όχι μόνο δεν σέβεται το διεθνές δίκαιο αλλά και χαρακτηρίζεται τόσο από έλλειψη αντίληψης των προβλημάτων των ατόμων με σοβαρές παθήσεις, όσο και από έντονη αλαζονεία, τόσο στην διατύπωσή του όσο και στην ερμηνευτική του. Ένα κράτος που δεν σέβεται τους ασθενείς του, δεν είναι Κράτος Δικαίου.