• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΡΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ 13Κ/2021 ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ' | 8 Νοεμβρίου 2022, 11:08

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 69 Η προς ψήφιση διάταξη : • Έχει την πρόθεση να κατηγοριοποιήσει τους υπαλλήλους, αναλόγως του χρόνου πρόσληψης αυτών καθώς και εμφάνισης του προβλήματος υγείας. • Κατηγοριοποιεί τα προβλήματα υγείας των υπαλλήλων, είτε των ιδίων είτε του κύκλου των συγγενικών τους προσώπων, αν προϋπήρχαν και αν συνέτρεχαν σε χρόνο προ του διορισμού τους ή μη. • Οδηγεί αιτιακά σε δικαιοπολιτικά άνιση, αδικαιολόγητη και δυσμενή διάκριση μεταξύ των υπαλλήλων, ακόμα και εντός της ίδιας Υπηρεσίας. • Δεν δίνει τη δυνατότητα στους δόκιμους υπαλλήλους με πρόβλημα υγείας που προϋπήρχαν του διορισμού να προβούν σε απόσπαση με το σκεπτικό ότι "το ήξεραν". (Το μοναδικό που "ήξεραν" ήταν ότι στην Προκήρυξη 13Κ/2021 δεν υπήρχαν τέτοιες απάνθρωπες διατάξεις που να απαγορεύουν την απόσπαση για λόγους υγείας των δόκιμων υπαλλήλων. Θυμίζει αρκετά την επταετία που επιβλήθηκε, κατόπιν εορτής, στους Παρακατιανούς υπαλλήλους της Προκήρυξης 3Κ/2018). Η προς ψήφιση διάταξη πρέπει να αλλάξει ώστε να τηρείται η προστασία του έννομου αγαθού της πάσχουσας υγείας υπαλλήλων (δόκιμων ή μή), τέκνων και στενών συγγενικών τους προσώπων, ανεξαρτήτως του χρόνου διορισμού τους και της εμφάνισης των προβλημάτων υγείας. Σας αναλύω ένα πολύ απλό παράδειγμα: Αν ένας βαρέως πάσχων, υπάλληλος, αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρά προβλήματα υγείας, τα οποία είχε και σε χρόνο προ του διορισμού του, ή αν συγγενικό πρόσωπο α’ βαθμού του ίδιου υπάλληλου αντιμετώπιζε ομοίως σοβαρό πρόβλημα υγείας σε χρόνο επίσης προ του διορισμού του υπαλλήλου, δεν δύναται ο εν λόγω υπάλληλος να αποσπαστεί σε άλλη Υπηρεσία του τόπου των συμφερόντων του, εφόσον αυτή παρίσταται αναγκαία; Εδώ και πολλά χρόνια η εξαιρετική ρύθμιση της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4440/2016 περί απόσπασης ή μετάταξης υπαλλήλου για αποδεδειγμένα ιδιαίτερους σοβαρούς λόγους υγείας, προβλέφθηκε για την προστασία της ανθρώπινης υγείας, η οποία προστατεύεται από το Σύνταγμα, ως θεμελιώδες έννομο αγαθό, δυνάμει των άρθρων 2 παρ. 1, 7 παρ. 2 και 21 παρ. 3 αυτού. Η προστασία του θεμελιώδους εννόμου αγαθού της υγείας είναι καταφανώς σημαντικότερη από την διασφάλιση της στελέχωσης των φορέων, στους οποίους ανήκουν οργανικά οι αιτούντες την απόσπαση, όπως απάνθρωπα και αντισυνταγματικά διατυπώνεται στην "Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης του Νόμου".