• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Καουράκος' | 16 Νοεμβρίου 2022, 14:01

    κ. Υπουργέ, αναφορικά με το εν λόγω σχέδιο Νόμου θα ήθελα, εν τάχει, να διατυπώσω ορισμένες παρατηρήσεις. 1. Στο άρθρο 32 αναφέρεται ότι μετά την συμπλήρωση είκοσι ετών στην υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας, υπάρχει η δυνατότητα μετάταξης σε άλλο κλάδο εντός του ιδίου Δήμου. Δεν διευκρινίζεται εάν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου ή εάν διενεργείται αυτοδίκαια μετά από αίτηση του υπαλλήλου. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να διενεργείται αυτοδίκαια, διότι σε αντίθετη περίπτωση ορισμένοι συνάδελφοι θα πρέπει να παραμείνουν ένστολοι μέχρι το 67ο έτος, σε περίπτωση που ο Δήμαρχος δεν δώσει τη συγκατάθεσή του. 2. Στο άρθρο 14, παρ. 2 αναφέρεται ότι ο επόπτης ορίζεται από το αρμόδιο όργανο κατόπιν εισήγησης του ανώτερου ιεραρχικά οργάνου. Νομίζω ότι η επιλογή του επόπτη θα πρέπει να πραγματοποιείται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, όπως και για τις άλλες θέσεις της ιεραρχίας, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα αδιαφάνειας, έλλειψης αντικειμενικότητας, ευνοιοκρατίας, κ.λ.π. Ως θέση ιεραρχίας θα πρέπει να είναι και αμειβόμενη. 3. Στο άρθρο 23, το οποίο αναφέρεται στη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων, δεν προβλέπεται κάποια χρονική προθεσμία υλοποίησης της διαδικασίας επιλογής . Η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου δομής και λειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας, επιβάλλει την άμεση διενέργεια κρίσεων, προκειμένου οι νέοι προϊστάμενοι να λειτουργήσουν την υπηρεσία. Διατήρηση επ΄ αόριστον των νυν προϊσταμένων, οι οποίοι, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι ορισμένοι με ανάθεση θα επιτείνει ένα μεταβατικό καθεστώς ασάφειας , δυσλειτουργίας, προσωπικών υπολογισμών, κ.λ.π. 4. Στο άρθρο 7 αναφέρεται η σύσταση δύο τμημάτων στο ΥΠ.ΕΣ.. Θεωρώ ότι στα τμήματα αυτά θα πρέπει, για προφανείς λόγους, να συμμετέχουν και δημοτικοί αστυνομικοί, με απόσπαση από του Δήμους που υπηρετούν. 5. Η αχίλλειος πτέρνα της Δημοτικής Αστυνομίας είναι η έλλειψη μηχανισμών οι οποίοι θα συνδράμουν, θα ενισχύουν και θα κλιμακώνουν, στην περίπτωση που χρειαστεί, τις ενέργειες της βάρδιας που ασκεί εξωτερικούς ελέγχους, κάτι που προφανώς ισχύει στην ΕΛ.ΑΣ., με τις υπηρεσίες ΔΙ.ΑΣ., ΟΠΚΕ, Ζ, κ.λ.π. Επειδή κάτι ανάλογο σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης , προφανέστατα, δεν μπορεί να λειτουργήσει, η αδυναμία αυτή πρέπει να καλυφθεί μέσω της θεσμοθετημένης συνεργασίας/συνδρομής με την ΕΛ.ΑΣ. Ιδιαίτερα, λόγω της ιδιότητας του ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου (άρθ. 31 του Κ.Π.Δ.) σε συνδυασμό με την υποχρέωση εφαρμογής της αυτόφωρης διαδικασίας, βάσει του άρθ. 275 Κ.Π.Δ., θα πρέπει στην Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί να αποσαφηνίζεται πλήρως η διαδικασία σύλληψης, κράτησης και μεταγωγής. Η Δημοτική Αστυνομία δεν είναι ‘’ αστυνομία’’ με την συμβατική έννοια του όρου. Αποτελεί έναν εποπτικό/ελεγκτικό μηχανισμό των Δήμων. Από τη στιγμή που αποφασίστηκε να φέρει τον τίτλο της ‘’αστυνομίας’’ και να ασκεί αστυνομικές αρμοδιότητες που απαιτούν τη σύλληψη του παραβάτη και την εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας, τότε νομοτελειακά θα πρέπει να ρυθμιστεί αποτελεσματικά το συγκεκριμένο ζήτημα, το οποίο ταλανίζει επί μακρόν την υπηρεσία της Δημοτικής Αστυνομίας. Με εκτίμηση, Παντελής Καουράκος