• Σχόλιο του χρήστη 'Σοφία Μπαξεβανίδου' | 12 Δεκεμβρίου 2009, 17:57

    Ορισμένες φορές έχω την εντύπωση ότι το ΥΠΕΣ νομοθετεί έχοντας υπόψη μία ιδεατή κατάσταση σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών. Δεν έχουν όλες οι υπηρεσίες την οργάνωση, τη στελέχωση και τις υποδομές που έχουν τα Υπουργεία, ειδικά μικρές περιφερειακές υπηρεσίες, νπδδ και νπιδ. Πολλά από αυτά δεν διαθέτουν καν ιστοσελίδα, κι αν έχουν, αναθέτουν τη συντήρηση και ενημέρωσή της σε τρίτους. Υπάρχουν υπάλληλοι ΠΕ που κάνουν πρωτόκολλο και επικυρώσεις φωτοαντιγράφων (ποιος ΚΕΔΥ, όταν δεν υπάρχουν καν γραμματείες;), οι δε παλιότεροι ελάχιστα γνωρίζουν από υπολογιστές. Ως εισηγήτρια του ΙΝΕΠ τα τελευταία εφτά χρόνια είχα την ευκαιρία να συζητήσω για τα προβλήματα αυτά με πολλούς νέους υπαλλήλους από υπηρεσίες της Βόρειας Ελλάδας. Και ενώ υπάρχει διάθεση για εφαρμογή καινοτομιών, τελικά οι διάφοροι νόμοι "βρίσκουν τοίχο" μπροστά στην πραγματική κατάσταση που επικρατεί. Αυτά ως γενική παρατήρηση. Επί του θέματος και για να μη μπούμε σε μια χρονοβόρα διαδικασία τροποποίησης οργανισμών προκειμένου να συσταθούν οι εν λόγω μονάδες και οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις, προτείνω η σύστασή τους για όλους τους φορείς και η πρόβλεψη των απαραίτητων οργανικών θέσεων να γίνει με τον παρόντα νόμο. Έτσι, η λέξη "λειτουργεί" στην παρ. 1 να γίνει "συστήνεται". Μπορεί επίσης να οριστεί ότι η μονάδα αυτή θα είναι αυτοτελής σε επίπεδο τμήματος και θα υπάγεται απευθείας στον εκάστοτε πολιτικό προϊστάμενο, εφόσον πρόκειται για μονάδα οριζόντιων αρμοδιοτήτων, και (για το φόβο των Ιουδαίων) θα αναφέρεται και στην ΓΓΗΔ του ΥΠΕΣ. Να συσταθούν επίσης με τον παρόντα νόμο τουλάχιστον δύο οργανικές θέσεις για κάθε φορέα ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής, χωρίς να αποκλείεται η στελέχωση των μονάδων και με ήδη υφιστάμενους υπαλλήλους που έχουν τις σχετικές γνώσεις ανεξαρτήτως ειδικότητας. Για όσες υπηρεσίες δεν διαθέτουν ήδη κατά την έκδοση του παρόντος τις απαραίτητες υποδομές, υπηρεσίες και προσωπικό και μέχρι να στελεχωθούν οι συνιστώμενες μονάδες, η ανάρτηση να γίνεται: α)για τους ΟΤΑ α' βαθμού από την οικεία Περιφέρεια, β) για τα νπδδ, νπιδ και ΔΕΚΟ από τα εποπτεύοντα Υπουργεία, γ) για τις περιφερειακές υπηρεσίες από την κεντρική υπηρεσία.