Αρχική Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης...ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (άρθρα 99-107)Σχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 9 Ιουλίου 2025, 09:00
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 106 αποτελεί μια ρύθμιση που όχι μόνο δεν ενισχύει τον θεσμό της Δημοτικής Αστυνομίας, αλλά τον υποβαθμίζει σε επικίνδυνο βαθμό. Η απόφαση να διοριστούν οι επιτυχόντες της προκήρυξης 1Κ/2024 πριν από την ολοκλήρωση της εισαγωγικής εκπαίδευσης συνιστά σοβαρό ολίσθημα πολιτικής ευθύνης. Οι δημοτικοί αστυνομικοί είναι υπάλληλοι πρώτης γραμμής με σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία των δήμων και στην καθημερινότητα των πολιτών. Το να τοποθετούνται σε ενεργή υπηρεσία χωρίς να έχουν εκπαιδευτεί επαρκώς και χωρίς να έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα εισαγωγικής κατάρτισης, σημαίνει ότι καλούνται να εφαρμόσουν το νόμο και να εκτελέσουν κρίσιμες αρμοδιότητες χωρίς τα βασικά εφόδια. Αντί να θεσπιστεί αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την έναρξη και ολοκλήρωση της εισαγωγικής εκπαίδευσης —όπως θα ήταν θεσμικά ορθό— επιλέγεται μια πρόχειρη και μεταβατική λύση που μετακυλίει την ευθύνη στους ίδιους τους υπαλλήλους και στους ΟΤΑ. Ουσιαστικά, δημιουργείται ένας ενδιάμεσος και αμφίβολος ρόλος, όπου οι διορισθέντες χαρακτηρίζονται μεν ως δημοτικοί αστυνομικοί, αλλά χωρίς να διαθέτουν την αναγκαία επαγγελματική συγκρότηση και αυτοπεποίθηση να ασκήσουν τα καθήκοντά τους. Είναι σα να περιμένουμε από κάποιον να λειτουργήσει ως γιατρός, υπό την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρώσει την ιατρική σχολή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο στους δήμους που δεν διαθέτουν ήδη στελεχωμένη Δημοτική Αστυνομία. Εκεί, οι ανεκπαίδευτοι δόκιμοι καλούνται να εφαρμόσουν διατάξεις με σημαντική επιχειρησιακή βαρύτητα, χωρίς σαφή καθοδήγηση, χωρίς υποδομές και χωρίς εποπτεία. Ο θεσμός της Δημοτικής Αστυνομίας έχει εδώ και χρόνια πληγεί από διαρκείς αλλαγές και αποδυναμώσεις. Η επιλογή του Υπουργείου να ξεκινήσει άλλη μία "μεταρρύθμιση" χωρίς να εξασφαλίζει τα βασικά εχέγγυα ποιότητας και σοβαρότητας, συνιστά άλλη μία ένδειξη ότι αντιμετωπίζεται ως θεσμός δεύτερης ταχύτητας. Η εισαγωγική εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι προαιρετική, ούτε μπορεί να πραγματοποιείται εκ των υστέρων και παράλληλα με την άσκηση των καθηκόντων. Αυτό δεν είναι διοικητική και οργανωτική καινοτομία, είναι θεσμική προχειρότητα. Το Υπουργείο οφείλει να προστατεύσει όχι μόνο τους πολίτες και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και τους ίδιους τους επιτυχόντες, οι οποίοι αξίζουν να εισέλθουν στο Σώμα με τα απαραίτητα εφόδια, την αξιοπρέπεια και την αυτοπεποίθηση που προσφέρει η πλήρης εκπαίδευση. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη πρέπει να αποσυρθεί ή να αναδιατυπωθεί, με γνώμονα τον σεβασμό στον θεσμό της Δημοτικής Αστυνομίας και τη σοβαρή και υπεύθυνη στελέχωσή της. Η λύση δεν είναι η επιτάχυνση μέσω παρακάμψεων, αλλά η επιτάχυνση με σχέδιο, επάρκεια και θεσμική σοβαρότητα.