• Σχόλιο του χρήστη 'δημοσιος υπάλληλος' | 10 Ιουλίου 2025, 12:12

    Σχετικά με το άρθρο 101 παρ. 4 : «Ειδικά για υπηρεσίες που εδρεύουν εν όλω ή εν μέρει σε νησιωτικές περιοχές ή ορεινές ή παραμεθόριες περιοχές, καθώς και για τις υπηρεσίες που έχουν αποκεντρωμένες ή περιφερειακές υπηρεσίες σε άλλη περιφερειακή ενότητα από την έδρα της Κεντρικής Υπηρεσίας, η κάλυψη του προβλεπόμενου ποσοστού υπολογίζεται βάσει του πρώτου εδαφίου και επιπλέον βάσει της οικείας απόφασης κατανομής θέσεων, εφόσον υπάρχει, ή της τοποθέτησης των υπαλλήλων στην έδρα της υπηρεσίας, όπου υπηρετεί ο υπάλληλος, ο οποίος μετέχει στην κινητικότητα, για την κατηγορία και κλάδο του οποίου πραγματοποιείται ο υπολογισμός.» Το παραπάνω εδάφιο είναι εξαιρετικά ασαφές και γενικό στα παρακάτω σημεία: 1. «καθώς και για τις υπηρεσίες που έχουν αποκεντρωμένες ή περιφερειακές υπηρεσίες σε άλλη περιφερειακή ενότητα από την έδρα της Κεντρικής Υπηρεσίας,» , 2. «η κάλυψη του προβλεπόμενου ποσοστού υπολογίζεται βάσει του πρώτου εδαφίου και επιπλέον βάσει της οικείας απόφασης κατανομής θέσεων, εφόσον υπάρχει, ή της τοποθέτησης των υπαλλήλων στην έδρα της υπηρεσίας, όπου υπηρετεί ο υπάλληλος, ο οποίος μετέχει στην κινητικότητα, για την κατηγορία και κλάδο του οποίου πραγματοποιείται ο υπολογισμός.» & 3. «κατόπιν εκτίμησης των υπηρεσιακών αναγκών, μπορούν να μετακινηθούν κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης του αρμόδιου προς διορισμού οργάνου του φορέα προέλευσης.» Ως προς το πρώτο σκέλος (1)& (2): υπηρεσίες που έχουν αποκεντρωμένες ή περιφερειακές υπηρεσίας σε άλλη περιφερειακή ενότητα από την έδρα της Κεντρικής Υπηρεσίας μπορεί να είναι πχ ΝΠΔΔ στα οποία οι υπάλληλοι δύνανται να εργάζονται στο αντικείμενό τους αποδοτικά και αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα χωρίς να απαιτείται να βρίσκονται στον ίδιο χώρο/κτίριο/περιοχή/περιφερειακή ενότητα . Αυτό συμβαίνει κατά κόρον στα περιφερειακά πανεπιστήμια όπου παραδείγματος χάριν υπάλληλοι στο τμήμα μελετών της τεχνικής υπηρεσίας ή στο τμήμα μισθοδοσίας, ή στο τμήμα προσωπικού, προμηθειών, δαπανών κλπ μπορούν να εδρεύουν κεντρικά ή αποκεντρωμένα χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα και το αντικείμενο της εργασίας τους. Επισημαίνεται επίσης ότι αντί να εγκλωβίζονται οι υπάλληλοι, είναι προτιμότερο να δίνονται οικονομικά κίνητρα, ή κίνητρα στέγασης κλπ σε υπαλλήλους που θέλουν να μεταβούν και να εργασθούν εκεί οικειοθελώς. Στο σκέλος 3 με την μετακίνηση κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης του αρμόδιου για διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης στερείται από τον υπάλληλο το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και παραχωρείται στο αρμόδιο όργανο για διορισμό του φορέα προέλευσης η αρμοδιότητα να αποφασίσει για τον μέλλον των υπαλλήλων ενώ θα μπορούσε αιτιολογημένα να αιτείται άμεσα την κάλυψη της θέσης από άλλο ενδιαφερόμενο υπάλληλο ο οποίος θέλει να εργασθεί στην συγκεκριμένη υπηρεσία.