Αρχική Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης...ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (άρθρα 99-107)Σχόλιο του χρήστη ΑΝΘΗ | 15 Ιουλίου 2025, 23:49
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατάργηση της απαίτησης σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης στα άρθρα 101 και 105 Η υφιστάμενη απαίτηση για σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης, υπονομεύει στην πράξη τον θεσμό της κινητικότητας στο Δημόσιο. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη καθιστά την κινητικότητα τυπικά διαθέσιμη αλλά ουσιαστικά ανενεργή, καθώς: Η συντριπτική πλειοψηφία των φορέων προέλευσης αρνούνται να δώσουν τη σύμφωνη γνώμη τους, ανεξαρτήτως των πραγματικών υπηρεσιακών αναγκών ή της ύπαρξης εγκεκριμένης θέσης στον φορέα υποδοχής. Δεν υπάρχει διαφάνεια ή λογοδοσία στην άρνηση παροχής της σύμφωνης γνώμης. Ο υπάλληλος εγκλωβίζεται σε καθεστώς "ομηρίας", χωρίς δυνατότητα επαγγελματικής ή γεωγραφικής κινητικότητας, γεγονός που αντιβαίνει στην έννοια της αξιοκρατίας και της διοικητικής ευελιξίας. Ο θεσμός της κινητικότητας στο Δημόσιο σχεδιάστηκε για να προσφέρει ευελιξία, αξιοκρατία και επαγγελματική εξέλιξη στους υπαλλήλους. Ωστόσο, στην πράξη, οι φορείς προέλευσης μετατρέπονται σε τύραννους, χρησιμοποιώντας την αρμοδιότητα της σύμφωνης γνώμης ως μέσο παρεμπόδισης και ελέγχου. Αντί να διευκολύνουν την κινητικότητα και να στηρίζουν τη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών, εξακολουθούν να παγιδεύουν τους υπαλλήλους σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και προσωπικές ή πολιτικές σκοπιμότητες. Το αποτέλεσμα είναι να υπονομεύεται η λειτουργικότητα του Δημοσίου και να πλήττεται η αξιοκρατία. Η απαίτηση για σύμφωνη γνώμη, όταν γίνεται εργαλείο αυθαιρεσίας, μετατρέπει τους φορείς προέλευσης και τους αιρετούς στοςυ ΟΤΑ σε “τυράννους” της κινητικότητας, που εμποδίζουν κάθε προσπάθεια ανανέωσης και βελτίωσης του δημόσιου τομέα.