• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Δ' | 16 Ιουλίου 2025, 10:27

    Η πρωτοβουλία του άρθρου 105 κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, χρειάζεται όμως προσοχή σε δύο σημεία διότι κινδυνεύει να καταστεί ανεφάρμοστο/αναποτελεσματικό αλλά και με σοβαρές ενδείξεις μη συνολικής (επιλεκτικής) αντιμετώπισης του ζητήματος των αποσπασμένων υπαλληλιών(στην πλειονότητα τους επι μακρον). Συγκεκριμένα: 1) Πρέπει οπωσδήποτε να καταργηθεί η πρόβλεψη για σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης, διότι όλοι γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι στην συντριπτική τους πλειονότητα οι φορείς προέλευσης δεν θα την παράσχουν, γεγονός που σημαίνει ότι η διαδικασία δεν θα μπορεί να προχωρήσει. 2) Το άρθρο προβλέπει τη σχετική δυνατότητα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για το αποσπασμένο προσωπικό που υπηρετεί με απόσπαση σε οποιοδήποτε φορέα της Γενικής Κυβέρνησης της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), εξαιρουμένων των ιδιαίτερων γραφείων των μελών της Κυβέρνησης, των Υφυπουργών, των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων και της Προεδρίας της Κυβέρνησης(όπου προβλέπεται άλλη διαδικασία μετάταξης των αποσπασμένων). Δεν συμπεριλαμβάνονται στη σχετική δυνατότητα και οι φορείς της Κεντρικής Διοίκησης / Κράτους, της περίπτωσης στ' παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), δηλαδή της περίπτωσης στ' του ίδιου άρθρου, εξαιρουμένης της Προερίας της Κυβέρνησης, για την οποία προβλέπεται και είναι σε ισχύ άλλη διαδικασία μετατάξεων του αποσπασμένου της προσωπικού. Μια επαναπροσέγγιση/επαναδιατύπωση του άρθρου στα δύο παραπάνω ζητήματα, θα το καταστήσει με βεβαιότητα πιο δίκαιο και αποτελεσματικό στην πράξη μιας και θα υπερκεράσει τη δαμόκλειο σπάθη της σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης αλλά θα συμπεριλάβει και σχεδόν το σύνολο των αποσπασμένων στις προβλέψεις του, δίδοντας τέλος τόσο στην ιδιότυπη ομηρία τους, όσο και μόνιμες πλέον λύσεις έμπειρου(στις αναφερόμενες θέσεις) προσωπικού στους φορείς υποδοχής.