Αρχική Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης...ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (άρθρα 99-107)Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 20 Ιουλίου 2025, 20:04
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης καταργεί στην πράξη το δικαίωμα μετακίνησης για λόγους υγείας Το άρθρο 103 ορίζει πως για την ανανέωση απόσπασης απαιτείται κοινή απόφαση του φορέα υποδοχής και του φορέα προέλευσης. Αυτό μετατρέπει τη μετακίνηση σε διαδικασία συναίνεσης δύο φορέων, ακόμη κι αν συντρέχουν αδιάσειστοι λόγοι υγείας. Έτσι, ο φορέας προέλευσης, με γνώμονα μόνο τις υπηρεσιακές του ανάγκες, μπορεί να μπλοκάρει τη μετακίνηση, ακόμα κι όταν υπάρχουν γνωματεύσεις ΚΕΠΑ, ιατρικά έγγραφα και σαφής αιτιώδης σύνδεσμος με την κατάσταση υγείας. Η πρόβλεψη για "λαμβανομένων υπόψη των υπηρεσιακών αναγκών της υπηρεσίας προέλευσης" καθιστά τον άνθρωπο δευτερεύον σε σχέση με την οργανωτική επάρκεια των δομών, δηλαδή αντιστρέφεται η αρχή της προστασίας της υγείας. Η σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης αναιρεί τον κατεπείγοντα χαρακτήρα των μετακινήσεων υγείας Οι περιπτώσεις υγείας απαιτούν γρήγορη και ανθρώπινη διαχείριση. Η ανάγκη διπλής συμφωνίας καταργεί: τον επείγοντα χαρακτήρα της προστασίας της υγείας, τη διοικητική ευελιξία για προσωρινές ή μόνιμες λύσεις. Σε πολλές περιπτώσεις, ο χρόνος είναι κρίσιμος: η καθυστέρηση οδηγεί είτε σε παραίτηση υπαλλήλου είτε σε πλήρη απώλεια δυνατότητας φροντίδας του οικείου προσώπου. Πρακτική αδυναμία εφαρμογής του άρθρου – δημιουργία αδιεξόδου Το άρθρο 103, ενώ φαινομενικά δίνει δυνατότητα μετακίνησης για λόγους υγείας, στην πράξη: Απαιτεί συναίνεση από δύο διοικητικά όργανα που συχνά συγκρούονται, Δεν παρέχει σαφή μηχανισμό εξισορρόπησης μεταξύ αναγκών υγείας και υπηρεσιακών αναγκών, Εμποδίζεται από την αδρανή ΚΕΚ, που υποτίθεται ότι έχει τον ρυθμιστικό ρόλο. Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν εφαρμόζεται ποτέ η διάταξη στην πράξη, καθιστώντας την κενή περιεχομένου. Συμπέρασμα και πρόταση Η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης και η διοικητική ανεπάρκεια της ΚΕΚ οδηγούν: σε ουσιαστική ακύρωση του δικαιώματος μετακίνησης για λόγους υγείας, σε υπερβολική διοικητική εξάρτηση και σε καταστρατήγηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην υγεία. Πρόταση τροποποίησης: Να προβλέπεται δυνατότητα μονομερούς απόφασης από τον φορέα υποδοχής, με τεκμηρίωση των λόγων υγείας, εφόσον η ΚΕΚ γνωμοδοτήσει θετικά, χωρίς να απαιτείται σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης, εάν προκύπτει κατεπείγουσα ανάγκη ή ιδιαίτερη κοινωνική ευαλωτότητα.