Αρχική Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης...ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (άρθρα 99-107)Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΗ | 21 Ιουλίου 2025, 08:40
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υπάρχουν σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με την τροποποίηση του άρθρου 7 παρ. 5 του ν. 4440/2016, που αφορά τις αποσπάσεις και μετατάξεις υπαλλήλων για σοβαρούς λόγους υγείας. Θεωρώ ότι η προτεινόμενη αλλαγή συνιστά άδικη και κοινωνικά απάνθρωπη μεταβολή. Ειδικότερα, εκφράζω την έντονη διαμαρτυρία μου για τη νέα ρύθμιση που προβλέπει ότι: Δεν γίνονται δεκτά αιτήματα αποσπάσεων και μετατάξεων για λόγους υγείας εάν η πάθηση προϋπήρχε του διορισμού ή έχει ήδη ληφθεί υπόψη κατά τον διορισμό. Αίτημα μετάταξης ή ανανέωσης απόσπασης για λόγους υγείας απαιτεί πλέον τη σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης, ακόμα και αν υπάρχει θετική εισήγηση της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας (ΚΕΚ). Οι ρυθμίσεις αυτές: Παραγνωρίζουν τη δυναμική φύση της υγείας και του εργασιακού περιβάλλοντος. Ακυρώνουν την ουσία της κινητικότητας για λόγους υγείας. Δημιουργούν εμπόδια στους πλέον ευάλωτους υπαλλήλους. Δεν είναι ηθικό να απορρίπτονται αιτήματα λόγω προϋπάρχουσας πάθησης, καθώς η υγεία μπορεί να επιδεινωθεί με το χρόνο και οι εργασιακές συνθήκες να γίνουν δυσμενείς. Επιπλέον, πολλοί φορείς δεν συμμετέχουν σε κύκλους κινητικότητας, στερώντας ουσιαστικές επιλογές από υπαλλήλους με σοβαρά προβλήματα υγείας. Η απαίτηση συναίνεσης του φορέα προέλευσης είναι επικίνδυνη, καθώς συχνά λόγω υποστελέχωσης και φόρτου εργασίας αρνούνται την έγκριση, ακυρώνοντας τη λειτουργία της ΚΕΚ, που είναι το αρμόδιο όργανο για τέτοιες αποφάσεις. Υπάρχουν ερωτήματα: Αν ένας υπάλληλος με σοβαρό πρόβλημα υγείας επιθυμεί μετάταξη ή απόσπαση ή ανανέωση απόσπασης, ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για την επιδείνωση της υγείας του εάν το αίτημά του απορριφθεί; Άνιση μεταχείριση ΙΔΑΧ και μονίμων: Ενώ το άρθρο 105 επιτρέπει τη σύσταση προσωποπαγούς θέσης για ΙΔΑΧ υπάλληλο λόγω υγείας, δεν προβλέπεται το ίδιο για μόνιμους, οδηγώντας σε άνιση μεταχείριση. Προτείνεται η επέκταση αυτής της δυνατότητας και στους μόνιμους υπαλλήλους. Προστασία υπαλλήλων με σοβαρά προβλήματα υγείας: Η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει ίση μεταχείριση και προστασία ανεξαρτήτως πιστοποιημένου ποσοστού αναπηρίας, αποφεύγοντας γραφειοκρατικά εμπόδια που θέτουν σε κίνδυνο υγεία και αξιοπρέπεια. Ακόμη από όσο γνωρίζω πολλές φορές η ΚΕΚ απορρίπτει αιτήματα υπαλλήλων με σοβαρά νοσήματα παρά την ιατρική τεκμηρίωση, γεγονός που απαιτεί άμεση αναθεώρηση και βελτίωση του συστήματος. Θα πρέπει να γίνει Κατάργηση της διάταξης που αποκλείει αιτήματα για λόγους υγείας εάν η πάθηση προϋπήρχε. Κατάργηση της απαίτησης συναίνεσης φορέα προέλευσης εφόσον υπάρχει ιατρική τεκμηρίωση και θετική εισήγηση ΚΕΚ. Πρόβλεψη σύστασης προσωποπαγούς θέσης και για μόνιμους υπαλλήλους. Κατοχύρωση δυνατότητας οριστικής μετάταξης για όσους ήδη υπηρετούν με απόσπαση λόγω υγείας. Η ΚΕΚ να λαμβάνει υπόψη και να εγκρίνει τεκμηριωμένα ιατρικά αιτήματα. Διασφάλιση ίσης μεταχείρισης υπαλλήλων με ορατά ή αόρατα προβλήματα υγείας. Η Πολιτεία πρέπει να στέκεται δίπλα στον υπάλληλο που νοσεί, διευκολύνοντας την εργασιακή συνέχεια σε ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, σεβόμενη τις συνταγματικές διατάξεις για την ανθρώπινη ζωή, την υγεία και την ισότητα.