• Σχόλιο του χρήστη 'Λάζος' | 20 Οκτωβρίου 2009, 14:50

    Η μορφή της ανοικτής δημόσιας διαβούλευσης μέσω διαδικτύου δεν πρέπει να υποκαταστήσει την διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, που έχουν την εμπειρία και το απόθεμα γνώσεων για να να συμβάλουν σε μια ενημερωμένη απόφαση (πχ Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, Υπουργείο Περιβάλλοντος, Τροχαία κλπ, κλπ). Θα μπορέσουμε να δούμε τις απόψεις αυτών των φορέων στη δημόσια διαβούλευση; Μήπβς είναι καλύτερο να ξεκινούμε με αυτές, ώστε οι πολίτες να τοποθετούνται και πάνω σ' αυτές; Μια άλλη σημαντική προυπόθεση για σωστές ενημερωμένες αποφάσεις είναι η αναλυτική καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Όλοι υποψιαζόμαστε ότι σε πολλά σημεία υπάρχει σπατάλη, κακοδιοίκηση κλπ. Που εστιάζεται; Πόσο είναι; Πόσο κοστίζει και σε σε ποιούς "κωδικούς" (πχ καύσιμα, επισκευές, διαχείριση απόσυρσης κα). Από το αμέσως παραπάνω έρχεται η πρόταση να γίνει μια βάση δεδομένων στο ΥΠΕΣΑΗΔ όπου να συνδέονται με όνομα χρήστη και μυστικό κωδικό όλες οι υπηρεσίες που έχουν δημ. αυτοκίνητα και στις οποίες η γραμματεία (ή κάποιος υπάλληλος) θα είναι υποχρεωμένος να περνάει τα στοιχεία από το δελτίο κίνησης (πχ χλμ), καυσίμων, συντήρησης, στην ηλεκτρονική "καρτέλα" κάθε κρατικού αυτοκινήτου (όπου θα υπάρχει ο τύπος, η ηλικια κλπ) (απασχόληση 2 λεπτών την ημερα ανά όχημα). Έτσι αυτόματα θα καταχωρούνατι με απλό τρόπο και θα μπορούν να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας όλα τα σχετικά στοιχεία, ώστε να οδηγούνται οι αρμόδιοι σε ασφαλή συμπεράσματα και ορθές αποφάσεις. Για το παράνω δεν χρειάζεται πάνω από μήνας. Θα μπορούσε λοιπόν να πάρει το ΥΠΕΣΑΗΔ άμεσα κάποια μέτρα περιστολής της σπατάλης και να περιμένει για τα ουσιαστικά μέτρα και τις αποφάσεις που θα έχουν πρόσθετο κόστος (αλλαγή στόλου κλπ) ένα (1) χρόνο, οπότε με δημοσίευση των συμπερασμάτων θα γίνει η δημόσια διαβούλευση και νομοθέτηση, με βάση και κοστολόγηση των επιλογών. Σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα: δεν αποτελούν περιβαλλοντική πανάκεια εφόσον (1) σε ότι αφορά το καύσιμο (ηλεκτρικό ρεύμα), για να παραχθεί απλά κάπου αλλού καίγεται πετρέλειο ή λιγνίτης, και (2) υπάρχει το θέμα με την ανάλυση του τέλους κύκλου ζωής, στην οποία έχουν ήδη γίνει σχόλια. Σχετικά με τα αντιρρυπαντικά στάνταρντς: η ευρωπαική και παγκόσμια βιομηχανία μαζί με την Ε. Επιτροπή παρακολουθεί και επικαιροποιεί τα όρια. Ας επιλεγεί λοιπόν ένα όριο σύμφωνα με την εμπειρία αυτή (οι υπηρεσίς του Υπ. Περιβάλλοντος μπορούν να δόσουν εναλλακτικές λύσεις). Στα πλάισια του "πρασινίσματος των προμηθειών" μέσα στα οχήματα που θα πληρούν τα όρια (ανεξαρτήτως καυσίμου), μπορεί να δοθεί κάποια προτίμηση σε υβριδικά, μετά από 2-3 χρόνια ώστε να προετοιμαστεί και η αγορά, βέβαια παίρνοντας υπόψη και το κριτήριο της συνολικής δαπάνης. Και φυσικά τα κρατικά αυτοκίνητα και οι οδηγοί τους πρέπει να ελέγχονται αυστηρά ώστε να σεβονται τον ΚΟΚ. (πχ δεν είναι δυνατόν να βλέπεις συνεχώς τους οδηγούς των περιπολικών να μιλούν στα κινητά!)