• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ' | 31 Αυγούστου 2020, 00:45

    Άρθρα 56-61-62-64-79-80-81 Άρθρο 56 ΣΤ-Β΄ Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) Άρθρο 61 ΣΤ4 Διεύθυνση Οικονομικής Διοίκησης Άρθρο 62 ΣΤ5 Διεύθυνση Προμηθειών και Λειτουργικών Δαπανών Άρθρο 64 ΣΤ7 Διεύθυνση Προϋπολογισμού Άρθρο 79 Ζ΄ Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακής και Ανθρωπιστικής Αρωγής Άρθρο 80 Διάρθρωση Άρθρο 81 Ζ 1 Διεύθυνση Ελέγχου και Οικονομικών Υπηρεσιών Από τη θέση σε ισχύ του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) 224/2000 για την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) και σύμφωνα με το άρθρο 14 η ΥΔΑΣ-6 Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ και ειδικότερα το Τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών και Χρηματοδότησης των ΜΚΟ μεριμνά για τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών και την προώθησή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες για την εκκαθάριση και πληρωμή των δαπανών, καθώς και την πληρωμή των εγκρινόμενων ποσών στις ΜΚΟ. https://hellenicaid.mfa.gr/media/images/stories/docs/nomothetiko_plaisio/pd_224_2000.pdf O Νόμος 4270/2014 "Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) − δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις." προβλέπει: Στο άρθρο 24 «Προϊστάμενοι οικονομικών υπηρεσιών Υπουργείων [άρθρα 13(1) και 13(2) της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ]» παρ. 1: - ότι σε κάθε Υπουργείο συνίσταται η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) η οποία υπάγεται στον Γενικό Γραμματέα του και - ότι στη Γενική Διεύθυνση αυτή υπάγονται όλες οι οικονομικές μονάδες και οι αρμοδιότητες οικονομικού ενδιαφέροντος του Υπουργείου. Στο άρθρο 24 παρ.2 ότι οι προϊστάμενοι οικονομικών υπηρεσιών των Υπουργείων είναι οι επικεφαλής της ΓΔΟΥ των Υπουργείων και έχουν τις αρμοδιότητες που καθορίζονται από τον παρόντα νόμο και τη σχετική κείμενη νομοθεσία. Το παρόν Σχέδιο Οργανισμού ως προς τα θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας αποτελεί μια κατάφωρη παραβίαση του υπερνομοθετικής ισχύος Νόμου 4270/2014 αφού σύμφωνα με το άρθρο 28 του Συντάγματος ενσωματώνει Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υπερισχύει κάθε αντίθετης διάταξης νόμου με τη δημιουργία στο Υπουργείο Εξωτερικών δύο (2) παράλληλων Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών: - αφενός μεν τη με το άρθρο 56 ΣΤ-Β΄ Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ), η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη με το άρθρο 61 ΣΤ4 Διεύθυνση Οικονομικής Διοίκησης, τη με το άρθρο 62 ΣΤ5 Διεύθυνση Προμηθειών και Λειτουργικών Δαπανών και τη με το άρθρο 64 ΣΤ7 Διεύθυνση Προϋπολογισμού - και αφετέρου δε τη με το άρθρο 79 Ζ΄ Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακής και Ανθρωπιστικής Αρωγής, η οποία περιλαμβάνει σύμφωνα με το άρθρο 80 μεταξύ άλλων τη με το άρθρο 81 Ζ 1 Διεύθυνση Ελέγχου και Οικονομικών Υπηρεσιών. Ειδικότερα η Ζ1 Δ/νση περιλαμβάνει αρμοδιότητες: -στο Τμήμα Ι Διαγωνισμών και Συμβάσεων, αφενός μεν της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Υπουργείου Εξωτερικών https://www.espa.gr/el/Pages/Addresses.aspx (προετοιμασία των προκηρύξεων διαγωνισμών), αφετέρου δε της ΣΤ5 Διεύθυνσης Προμηθειών και Λειτουργικών Δαπανών (προμήθεια υλικών και αγαθών) -στο Τμήμα ΙΙ Οικονομικού Ελέγχου της ΣΤ4 Διεύθυνσης Οικονομικής Διοίκησης και της ΣΤ5 Διεύθυνσης Προμηθειών και Λειτουργικών Δαπανών (εξέταση εκθέσεων και οικονομικών απολογισμών, πληρότητα του φακέλου των υποβαλλόμενων παραστατικών δαπανών, συνδρομή εξωτερικών συμβούλων / φορέων, συμπεριλαμβανομένων ορκωτών ελεγκτών, τα πορίσματα των οποίων συνεκτιμώνται για την εκφορά τελικής κρίσης, διενέργεια εκτάκτων οικονομικών ελέγχων, σύνταξη σχεδίων καταγγελιών, αποφάσεων καταλογισμού και χρηματικών καταλόγων) -στο Τμήμα ΙΙΙ Χρηματοδοτήσεων της ΣΤ7 Διεύθυνσης Προϋπολογισμού (σύνταξη σχεδίων υπουργικών αποφάσεων για μεταφορά πιστώσεων) Δηλαδή, προβλέπει το πρωτοφανές στα χρονικά η ίδια Δ/νση να - προκηρύσσει διαγωνισμούς - προμηθεύεται υλικά και αγαθά - υπογράφει συμβάσεις - ελέγχει οικονομικά τους συμβαλλόμενους - μεταφέρει πιστώσεις για τη χρηματοδότηση τους Ως προς δε τη στελέχωση της υπάρχουσας Δ/νσης ΥΔΑΣ-6 μεταφοράς δικαιολογητικών στις οικονομικές υπηρεσίες που με τη σχεδιαζόμενη Ζ1 Δ/νση θα έχει αρμοδιότητες της υπάρχουσας Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ, των υπαρχουσών ΣΤ4 και ΣΤ5 Δ/νσεων, του υπάρχοντος Αυτοτελούς Γραφείου Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών μαζί σημειώνεται ότι λαμβάνει χώρα επί του παρόντος αποκλειστικά από Υπαλλήλους του Κλάδου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) οι οποίοι - είναι αναρμόδιοι για υποθέσεις πέραν των εμπορικών και οικονομικών υποθέσεων αρμοδιότητας των γραφείων ΟΕΥ και Δ/νσεων Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας (η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, οι ΣΤ4 και ΣΤ5 Δ/νσεις και το Αυτοτελές Γραφείο Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στη Ζ1 Δ/νση δεν έχουν χειριστές υπαλλήλους ΟΕΥ αλλά πτυχιούχους διοικητικούς και διοικητικούς γραμματείς, της ΣΤ' Γενικής Δ/νσης προΐσταται διπλωματικός υπάλληλος και το Υπουργείο διαθέτει περαιτέρω και εξειδικευμένους ανά τομέα Εμπειρογνώμονες) - και ανίδεοι για χειρισμό ελεγκτικών-λογιστικών υποθέσεων, όπως προκύπτει από τα μαθήματα που διδάχθηκαν στο Τμήμα Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ) που είναι και το αντικείμενο της οργανικής τους θέσης και αποτελεί κίνδυνο για το δημόσιο συμφέρον η παραμονή τους στη σχεδιαζόμενη Ζ1 Δ/νση.