• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (ΕΔΥ)' | 31 Αυγούστου 2020, 00:06

    Παρατηρήσεις της ΕΔΥ κατ' άρθρο στο Μέρος Δ': - άρθ. 235, παρ. 7: Η πρόβλεψη για λήψη ειδικής αποζημίωσης του διευθύνοντος το Προξενικό Γραφείο υπαλλήλου των Κλάδων Διοικητικού Προξενικού, ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, Επικοινωνιών και Πληροφορικής, καθώς και Διοικητικής και Λογιστικής Υποστήριξης, δεν ισχύει και για τους υπόλοιπους Κλάδους οι υπάλληλοι των οποίων διευθύνουν Προξενικό Γραφείο, ήτοι του Διπλωματικού Κλάδου.  Προτείνεται να συμπεριληφθεί ο Διπλωματικός Κλάδος στην πρόβλεψη για αποζημίωση κατά τη διάρκεια της ανάληψης από υπάλληλο αυτού του Κλάδου της διεύθυνσης του προξενικού γραφείου. - άρθ. 236: Έξοδα Μετακίνησης    (α) Δεδομένου ότι στην διάταξη προβλέπεται η καταβολή εξόδων α’ εγκατάστασης και κατά τον επαναπατρισμό του υπαλλήλου, η πρόβλεψη της παρ. 1 σημ. γ’ ότι καταβάλλονται: «γ. τα έξοδα πρώτης εγκατάστασης στο εξωτερικό.» αποπροσανατολίζει. Το ορθό είναι: «γ. τα έξοδα πρώτης εγκατάστασης.»   (β) Για τις δαπάνες μεταφοράς οικοσκευής προβλέπεται η έκδοση Υ.Α. και, έως τότε, εφαρμόζεται ο ν. 4336/2015. Η εφαρμογή του νόμου αυτού έχει ήδη επισημανθεί ως λίαν προβληματική, ενώ η κατά πολύ δικαιότερη διάταξη που είχε εισαχθεί σε προηγούμενο σχέδιο του Οργανισμού δεν υφίσταται πλέον. Υπενθυμίζεται ότι η Υ.Α. μπορεί να μην εκδοθεί και ποτέ. Να σημειωθεί ότι πολλές πρεσβευτικές και προξενικές κατοικίες εμφανίζονται εσφαλμένα ως ημι-επιπλωμένες με αποτέλεσμα, και προκειμένου να υπάρχει αξιοπρεπής εκπροσώπηση της χώρας, να μεταφέρονται οικοσκευές ανώτερων διπλωματών ιδίοις εξόδοις. Απαιτείται ρύθμιση που να εξασφαλίζει, με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια, ότι οι διπλωματικοί υπάλληλοι δεν θα καταβάλλουν εξ ιδίων, έστω και μερικώς, τα έξοδα μεταφοράς της οικοσκευής τους. Καθοριστικής σημασίας είναι επίσης, να απαλλαγεί με την Υπουργική Απόφαση η δαπάνη οικοσκευής από τον ΦΠΑ, δεδομένου ότι πρόκειται για μεταφορά οικοσκευής κρατικών υπαλλήλων της ΕΕ, που δύνανται να υπαχθούν στα οριζόμενα της ΕΕ περί ΦΠΑ. - άρθ. 239, παρ. 1:  Κρίνεται σκόπιμη η άρση πάσης σύγχυση ως προς το τί δικαιούται ο υπάλληλος που μεταβαίνει στην αλλοδαπή, είτε με απόσπαση, είτε με ειδική αποστολή. Σε αυτό το πλαίσιο, η πρόβλεψη ότι «Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που μεταβαίνουν με ειδική αποστολή στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό ή μετακινούνται από την έδρα τους για εκτέλεση υπηρεσίας στην ημεδαπή ή στην αλλοδαπή, λαμβάνουν, εκτός του συνόλου των αποδοχών της θέσης στην οποία υπηρετούν, και τις εν γένει δαπάνες που προβλέπονται από τις κείμενες γενικές διατάξεις» είναι άστοχη. Η σωστή διατύπωση θα έπρεπε να είναι «Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που μεταβαίνουν με ειδική αποστολή ή απόσπαση στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό ή μετακινούνται από την έδρα τους για εκτέλεση υπηρεσίας στην ημεδαπή ή στην αλλοδαπή, λαμβάνουν, εκτός του συνόλου των αποδοχών της θέσης στην οποία υπηρετούν, και τις εν γένει δαπάνες που προβλέπονται από τις κείμενες γενικές διατάξεις ή την προβλεπόμενη αποζημίωση υπηρεσίας αλλοδαπής όταν πρόκειται για ειδική αποστολή ή απόσπαση στο εξωτερικό.» - άρθρο 239 παρ. 4-5: Καταργείται η ημερήσια αποζημίωση σε υπάλληλο που καλείται στην Κ.Υ. για υπηρεσιακούς λόγους. Προτείνεται η συμπερίληψη αυτής της διάταξης που μεριμνά για ημερήσια αποζημίωση, πρόνοια στην οποία τυγχάνουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι κατά τη μετακίνησή τους εκτός έδρας, ακόμα και εντός της ελληνικής επικράτειας.  - άρθ. 241, εδ. ι: "[...]  Τα δίδακτρα καταβάλλονται για κάθε τέκνο και για μια πενταετία κατ’ ανώτατο όριο σε κάθε μετακίνηση από την Εξωτερική στην Κεντρική Υπηρεσία, υπό την προϋπόθεση ότι τα τέκνα των ανωτέρω υπαλλήλων έχουν φοιτήσει τα δύο αμέσως προηγούμενα χρόνια, από την εκάστοτε μετακίνηση των υπαλλήλων στην Κεντρική Υπηρεσία, σε ξενόγλωσσο σχολείο του εξωτερικού προσχολικής, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης [...]": Πρόκειται για ρύθμιση η οποία εξαιρεί τέκνα υπαλλήλων που δεν φοίτησαν στο εξωτερικό τα δύο αμέσως προηγούμενα έτη από το δικαίωμα στις ειδικές δαπάνες διδάκτρων. Η συγκεκριμένη προϋπόθεση είναι άδικη απέναντι στους υπαλλήλους των οποίων οι οικογένειες για προσωπικούς ή αντικειμενικούς λόγους δεν ακολούθησαν τον υπάλληλο στο εξωτερικό σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή της καριέρας τους, ενώ η επιλογή ξενόγλωσσου σχολείου είναι μονόδρομος δεδομένης της υπηρεσιακής κινητικότητας του υπαλλήλου, εντός και εκτός Ελλάδας, καθ' όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του.