• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΕΜΕΝΕΤΖΗ' | 27 Δεκεμβρίου 2018, 14:56

    Προτείνονται οι εξής διορθώσεις - προσθήκες στο άρθρο 2 του παρόντος: Παράγραφος 2 Το ποσοστό εκτάσεων που δύνανται να απαλλοτριωθούν προτείνεται να αυξηθεί από 3% σε τουλάχιστον 10% της συνολικής έκτασης υλοποίησης της επένδυσης καθώς το ποσοστό του 3% κρίνεται ανεπαρκές για μεγάλης εμβέλειας στρατηγικές επενδύσεις. Παράγραφος 3 >. Προτείνεται η προσθήκη νέας παραγράφου 3 με δύο υποπαραγράφους στις οποίες θα ορίζεται ότι: α) Η διαδικασία προέγκρισης Ειδικών Χωρικών Σχεδίων της παρ. 5 του αρ. 8 του Ν. 4447/2016 δύναται να εφαρμόζεται κατ' αναλογία και για τις περιπτώσεις σύνταξης ΕΣΧΑΣΕ του άρ. 8 παρ. 9γ. του ίδιου νόμου. Στη συνέχεια για την έγκριση των ΕΣΧΑΣΕ μπορεί να εφαρμόζεται το οικείο θεσμικό τους πλαίσιο. β) Για σχέδια, έργα και προγράμματα στρατηγικής σημασίας για τα οποία υφίσταται απόφαση ένταξης στις Στρατηγικές Επενδύσεις, αυτή θα πρέπει να συνεκτιμάται θετικά κατά τη διαδικασία προέγκρισης της παρ. 5 του άρ. 8 του Ν. 4447/2016. Βάσει εμπειρίας κρίνεται ότι η εισαγωγή, έστω και δυνητικής, διαδικασίας προέγκρισης αποτελεί πρακτικό τρόπο κατ' αρχήν διασφάλισης την εφικτότητας χωρικής εφαρμογής της προτεινόμενης επένδυσης, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και ένα πρώιμο στάδιο επαφής των αρμόδιων υπηρεσιών με την επιδιωκόμενη χωρική ταυτότητα του έργου κατά το οποίο μπορούν να συζητηθούν και να επιλυθούν θέματα χωρικών δεσμεύσεων που τυχόν θα επηρεάσουν αρνητικά την ολοκλήρωση της χωροθέτησης της επένδυσης όταν πλέον αυτή θα βρίσκεται σε ωριμότερο στάδιο. Συνεπώς είναι σκόπιμο να παρέχεται αυτή η δυνατότητα και κατά τη διαδικασία κατάρτισης ΕΣΧΑΣΕ, ενώ δεν θα πρέπει να παραβλέπεται η κατοχύρωση της ταυτότητας της επένδυσης ως στρατηγικής σημασίας όπως άλλωστε περιγράφεται και στην παρ. 1 του άρθ. 8 του Ν. 4447/16.