• Σχόλιο του χρήστη 'Κωστας Τσιαπάρας' | 15 Σεπτεμβρίου 2019, 18:31

    Κείμενο διάταξης : Σε ειδικές περιπτώσεις ίδρυσης στεγασμένων ή και υπαίθριων σταθμών αυτοκινήτων όπως εντός εγκαταστάσεων Ολυμπιακών έργων, ιδρυμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα για την ανέγερση των οποίων το Κράτος έχει διαθέσει την αντίστοιχη έκταση, εντός αεροδρομίων ή εγγύς υδατοδρομίων, εντός λιμένων ή σε χιονοδρομικά κέντρα, εντός μεγάλων Κεντρικών Σταθμών ΚΤΕΛ και αλλαχού, όπου δεν είναι εφικτή η αδειοδότηση της εγκατάστασης του σταθμού με βάση τις κείμενες διατάξεις που ισχύουν για τους τυπικούς σταθμούς αυτοκινήτων, χορηγείται άδεια λειτουργίας από τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Οχημάτων του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, λαμβανομένης υπόψη για την χορήγηση της άδειας λειτουργίας της συνδρομής ορισμένων μόνο εκ των διατάξεων του Π.Δ. 455/76, όπως ισχύει. Αιτιολογική Έκθεση : Όπως προκύπτει από τους όρους και τις προϋποθέσεις της ίδρυσης σταθμών αυτοκινήτων, τους οποίους περιλαμβάνει το Π.Δ. 455/76 (Α΄ 169), όπως ισχύει, το νομοθέτημα αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε τυπικές περιπτώσεις ίδρυσης σταθμών αυτοκινήτων και με αυτό το στόχο συντάχθηκε από τον αρχικό νομοθέτη. Επειδή όμως οι ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας εξελίσσονται και διαφοροποιούνται, κρίνεται επιβεβλημένη η αντιμετώπιση και ειδικών περιπτώσεων λειτουργίας σταθμών (στεγασμένων ή υπαιθρίων) όπως, όλως ενδεικτικά α) σταθμός αυτοκινήτων εντός του κωπηλατοδρομίου του Μαραθώνα β) σταθμός αυτοκινήτων εντός του αεροδρομίου της Μυκόνου γ) σταθμός αυτοκινήτων στο Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού δ) σταθμός αυτοκινήτων εγγύς του υδατοδρομίου Κερκύρας ε) σταθμός αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του Ιδρύματος ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ στ) σταθμός αυτοκινήτων κάτωθεν του γηπέδου της ΑΕΚ ζ) σταθμός αυτοκινήτων στο νέο επιβατικό λιμάνι Μυκόνου κ.ά. Γι αυτό και επειδή η εν γένει στελέχωση των Υπηρεσιών Μεταφορών των Π.Ε. των Περιφερειών της χώρας είναι ελλιπής και εκτός τούτου οι υπάλληλοι δεν κατέχουν σε βάθος το αντίστοιχο αντικείμενο, πέραν δε τούτου είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν επακριβώς τις διατάξεις του ΠΔ 455/76, οι οποίες όμως δεν τυγχάνουν στο σύνολό τους εφαρμογής στις προαναφερθείσες περιπτώσεις, κρίνεται απαραίτητο οι αντίστοιχες άδειες λειτουργίας να χορηγούνται κατευθείαν από την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΟΜΕ και ειδικότερα από τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Οχημάτων της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας. Σημειώνεται ότι αντίστοιχη ρύθμιση υπάρχει και για τους Σταθμούς που δημιουργούνται από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ όπως π.χ. Σταθμός στου ΦΙΞ. Είναι προφανές ότι στις περιπτώσεις αυτές της κατ΄ οικονομία αδειοδότησης, με χορήγηση άδειας λειτουργίας, θα λαμβάνονται υπόψη εκείνες μόνο οι διατάξεις τους Π.Δ. 455/76 (όπως ισχύει), οι οποίες είναι εφικτό να εφαρμοστούν, χωρίς σε κάθε περίπτωση να γίνεται καμία αναφορά σε θέσεις δεσμευμένες σύμφωνα με το ν.960/79.