• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΚ ΑΕ' | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 16:04

    Με αφορμή τη διαβούλευση του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου και εξαιτίας των περιορισμένων νομοθετικών προβλέψεων για την εγκατάσταση και λειτουργία σύγχρονων Εμπορευματικών Κέντρων, παρακαλούμε να λάβετε υπόψιν σας τις παρατηρήσεις μας, οι οποίες κατά τη γνώμη μας οδηγούν στην επιτάχυνση των αδειοδητικών διαδικασιών. Διευκρίνιση της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου: 1. Η κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων της Συμφωνίας των Παρισίων τον Οκτώβριο του 2016 με τον Ν. 4426/2016, έχει δεσμεύσει την Ελλάδα για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο δείκτης της έντασης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αν και έχει μειωθεί, εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλές τιμές συγκριτικά με τα υπόλοιπα Κράτη-Μέλη. Η περαιτέρω μείωση θα επιτευχθεί με μεγαλύτερη διείσδυση ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να δίνονται κίνητρα επιπλέον διείσδυσης των ΑΠΕ στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος και συνεπώς ο περιορισμός ως προς το ανώτερο ποσοστό των δραστηριοτήτων της περίπτωσης (η), σύμφωνα με τη πρόβλεψη της §11.1 του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου, θα πρέπει να απαλειφθεί. Επιπλέον θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η παραπάνω πρόβλεψη (§11.1 του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου) δεν επηρεάζει την πρόβλεψη της §41.1 (δ) (δδ) του Ν.3982/2011. Προσθήκες παραγράφων στο άρθρο 11: 1. Για την περιβαλλοντική τους αδειοδότηση, τα ΕΠ κατατάσσονται στην κατηγορία Α1, σύμφωνα με τη ΔΙΠΑ/οικ37674/27.7.2016. Οπότε τα ΕΠ Ειδικού Τύπου και ειδικότερα τα ΕΠ όπου εγκαθίστανται και ασκούνται επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας (αποθήκες και συγκροτήματα αποθηκών οι οποίες δεν αποτελούν τμήματα των βιομηχανικών – βιοτεχνικών εγκαταστάσεων) κατατάσσονται στην παραπάνω κατηγορία. Όμως με το Ν.4302/2014 που αφορά τη ρύθμιση θεμάτων εφοδιαστικής, στο άρθρο 1 εισάγετε ο όρος των Κέντρων Αποθήκευσης Διανομής. Τα Κέντρα Αποθήκευσης Διανομής είναι το σύνολο των εγκαταστάσεων που εξυπηρετεί αποκλειστικά την άσκηση μίας ή περισσοτέρων κύριων δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής. Για την περιβαλλοντική του αδειοδότηση, το έργο κατατάσσεται στην κατηγορία Α2, σύμφωνα με τη ΔΙΠΑ/οικ2307/26.1.2018. Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι σε Επιχειρηματικά Πάρκα και Κέντρα Αποθήκευσης, όπου εγκαθίστανται επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου, κατατάσσονται σε διαφορετική περιβαλλοντική κατηγορία. Για την απαλοιφή της παραπάνω διαπιστωθείσας αντίφασης, θα πρέπει να γίνει επανεξέταση της περιβαλλοντικής κατηγοριοποίησης των ΕΠ επιχειρήσεων εφοδιαστικής αλυσίδας και η κατάταξη τους στην κατηγορία Α2. Η ίδια αντίφαση διαπιστώνεται στην περιβαλλοντική κατάταξη Εμπορευματικών Κέντρων. Συνεπώς θα πρέπει να γίνει επανεξέταση της περιβαλλοντικής κατηγοριοποίησης και των Εμπορευματικών Κέντρων και η κατάταξη τους στην κατηγορία Α2. 2. Για τον προσδιορισμό του Ελάχιστου ποσοστού κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων, θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι συμπεριλαμβάνονται: - το οδικό δίκτυο (περιλαμβανομένων των οδών (ανεξαρτήτου κατηγορίας) και κόμβων - τη σιδηροδρομική γραμμή που ενδέχεται να διέρχεται από το ΕΠ (περιλαμβάνει το πλάτος της σιδηροδρομικής υποδομής στη στάθμη έδρασης της επί του εδάφους). 3. Τα ακίνητα που έχουν πρόσωπο στο ήδη σήμερα διαμορφωμένο παράλληλο και κάθετο οδικό δίκτυο (αρμοδιότητας Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού ή άλλου) -εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών-, καθώς σε χώρους πέραν αυτού -επίσης εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, που έχουν δημιουργηθεί από τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις προγενεστέρων του παρόντος νόμου για τις ανάγκες δημιουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής ανά την επικράτεια από την ίδρυση των φορέων υλοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών μέχρι σήμερα, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης σχετικής διάταξης, εφ’ όσον πληρούνται και οι λοιπές οριζόμενες προϋποθέσεις δόμησης αυτών. Η συντήρησή του ήδη σήμερα διαμορφωμένου παράλληλου και κάθετου οδικού δικτύου -εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών-, καθώς χώροι πέραν αυτού -επίσης εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών-, που έχουν δημιουργηθεί από τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις προγενεστέρων του παρόντος νόμου για τις ανάγκες δημιουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής ανά την επικράτεια από την ίδρυση των φορέων υλοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών μέχρι σήμερα, ανατίθεται στους οικείους Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού. 4. Για την κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων και έργων εντός των Εμπορευματικών Κέντρων (σε ακίνητα που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ ή της ανήκουν) και εντός των Επιχειρηματικών Πάρκων, να προβλεφθεί στο άρθρο 14 του Ν. 4495/2017, ότι δεν απαιτείται γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕ.Σ.Α.), αφού έχει υποβληθεί Σχέδιο Γενικής Διάταξης και έχει εγκριθεί με την ΚΥΑ του άρθρου 6Α, παρ.6β του Ν.3891/2010. 5. Να προστεθεί στο τέλος του Άρθρου 47 του Ν.4495/2019, το εδάφιο: «Εφόσον επιτρέπεται η ανέγερση περισσότερων του ενός κτιρίων/εγκαταστάσεων στο γήπεδο, είναι δυνατή η έκδοση Πιστοποιητικού Ελέγχου Κατασκευής (Π.Ε.Κ.) για κάθε κτίριο ξεχωριστά. Οπότε θεώρηση της οικοδομικής άδειας μπορεί να γίνει για κάθε ένα κτίριο. Μετά τη θεώρηση της για σύνδεση με τα δίκτυα, η οικοδομική άδεια παύει να ισχύει για το κτίριο το οποίο αποπερατώθηκε». 6. Οι ΟΚΩ στις οποίες το Επιχειρηματικό Πάρκο αιτήθηκε τη σύνδεση του με τα δίκτυά τους, θα μεριμνούν για τη διάθεση των δικτύων τους στα όρια του Επιχειρηματικού Πάρκου με δικές τους δαπάνες. Το κόστος σύνδεσης με τις αντίστοιχες υποδομές θα βαρύνει το ΕΠ. Αντίστοιχη πρόβλεψη να ισχύσει για τα Εμπορευματικά Πάρκα.