• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΜΑΤΕΙΟ "ΚΑΛΛΙΓΑΙΑ" ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΓΗΣ ΕΝΤΟΣ Ε.Π. ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ' | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 19:18

    Αυτό το νομοθέτημα δεν αποτελεί κατ' ουσία αναπτυξιακό νόμο. Διαιωνίζει και κάνει χειρότερη τη ζοφερή πραγματικότητα που έχει προκληθεί με την εφαρμογή του ν.3982/2011 στο επιχειρηματικό πάρκο "Βαμβακιάς" στην Ελευσίνα, στο οποίο μεγάλο ποσοστό των ιδιοκτητών έχει προσφύγει στην δικαιοσύνη εδώ και 3,5 χρόνια. Θα περιμέναμε σε ένα αναπτυξιακό νόμο με όραμα και προοπτικές να υπάρχουν οι λύσεις στα θέματα των ιδιοκτητών γης και της ανάπτυξης των ακινήτων με όρους αειφορίας και όχι να δοθούν οι λύσεις μέσω των ελληνικών ή των ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Ως Σωματείο Ιδιοκτητών γης Εντός Επιχειρηματικών Πάρκων εντός Θριασίου Πεδίου θα θέλαμε εμείς, οι οποίοι έχουμε σηκώσει στους ώμους μας την βαριά φορολογία του ΕΝΦΙΑ και της ακίνητης περιουσίας και στην ουσία είμαστε ο επενδυτής σε αυτή την υπόθεση, διότι μόνο με τα δικά μας χρήματα, χρηματοδοτούνται τα επιχειρηματικά πάρκα, ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα μας προστατεύει από τις καλοστημένες παγίδες υφαρπαγής της γης μας, και όχι να είμαστε έρμαια μίας ΕΑΝΕΠ ανώνυμης κερδοσκοπικής εταιρείας που δεν δίνει λόγο σε κανένα. Είναι αντιληπτό ότι, πρέπει να υπάρξει μια σημαντική βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου, για τα Επιχειρηματικά Πάρκα, πριν προχωρήσουν στην προσπάθεια υλοποίησης ενός ακόμα, χωρίς να διαθέτει τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας. Συγκεκριμένα προτείνουμε: 1. Για το Άρθρο 42: Ο Σκοπός «1. Για την οικονοµική πρόοδο και την επιχειρηµατική ανάπτυξη της χώρας, στο πλαίσιο εφαρµογής του εθνικού χωροταξικού σχεδιασµού, την προστασία του περιβάλλοντος, την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης και επιχειρηµατικότητας και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών αναπτύσσονται και οργανώνονται Επιχειρηµατικά Πάρκα…» Να είναι δεσμευτικός και αποκλειστικός σκοπός της ΕΑΝΕΠ. 2.Για το άρθρο 45, παρ.3: Να μπουν δικλείδες ασφαλείας, στα φυσικά και νομικά πρόσωπα που θα απαρτίζουν την ΕΑΝΕΠ. Έτσι ώστε, να αποκλείονται εταιρείες πτωχευμένες, αλλά και φυσικά πρόσωπα, τα οποία δεν έχουν φορολογική ενημερότητα. Επίσης, θα πρέπει κάθε μέλος του Δ.Σ. να κατέχει μετοχές, μέχρι του ποσού που θα αντιστοιχεί στην έκταση της ιδιοκτησίας του, και όχι μεγαλύτερο. Κι αυτό να ισχύει και για το Δημόσιο και για τους Δήμους. Τέλος, όσοι έχουν θέση στο Δ.Σ., με τη θεσμική ιδιότητα, να μην μπορούν να έχουν μετοχές ως φυσικά πρόσωπα, είτε οι ίδιοι είτε οι συγγενείς τους πρώτου βαθμού 3.Το ποσοστό της παρ 4, του ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, να μην είναι κατώτερο από 50%, το ήμισυ σε τραπεζικό λογαριασμό, πριν από την έκδοση της ΚΥΑ, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία της επένδυσης και η εν τοις πράγμασι συναίνεση. «Η ΕΑΝΕΠ είναι ειδικού σκοπού και το μετοχικό της κεφάλαιο δεν μπορεί να είναι κατώτερο του δέκα τοις εκατό (10%) του εγκεκριμένου προϋπολογισμού των έργων υποδομής, όπως περιγράφονται στα σχέδια που περιλαμβάνονται στο Επιχειρηματικό Σχέδιο και προβλέπονται στην υποπερίπτωση ββ΄ της περίπτωσης γ΄ και στις περιπτώσεις δ΄και ε΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 46, από το οποίο το μισό τουλάχιστον σε μετρητά. Αν ο προϋπολογισμός των έργων υποδομής αυξηθεί με απόφαση τροποποίησης της απόφασης του άρθρου 47 παράγραφος 1, η εταιρεία υποχρεούται σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για την κάλυψη του ανωτέρω ποσοστού. Η ΕΑΝΕΠ υποχρεούται να υποβάλει στην αρμόδια διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μέσα σε έξι μήνες από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του άρθρου 47 παράγραφος 1, βεβαίωση κατάθεσης του πιο πάνω ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό» 4.Στο άρθρο 46, παρ. 1: «Για την ίδρυση του Επιχειρηματικού Πάρκου η ΕΑΝΕΠ πρέπει να έχει διασφαλίσει σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα πέντε τοις εκατό (55%) την έκταση που θα καταλάβει το ΕΠ». Αυτό το 55% χωρίς καμιά παρέκκλιση από τις μεταβατικές διατάξεις. «Ως διασφάλιση της έκτασης νοείται η κυριότητα της ΕΑΝΕΠ ή η συναίνεση των ιδιοκτητών γης για τη δημιουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου και επί της τεχνοοικονομικής μελέτης σκοπιμότητας − βιωσιμότητας και του σχεδίου κανονισμού λειτουργίας και σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Μέρους, ώστε να καλύπτεται συνολικά το πενήντα πέντε τοις εκατό (55%) της απαιτούμενης έκτασης» 5.Και, η συναίνεση των ιδιοκτητών να διασφαλίζεται, με τη συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΑΝΕΠ, η οποία πρέπει να είναι πολυσυμμετοχική, αλλά και κάθε ιδιοκτήτης να είναι αποδεδειγμένα ενημερωμένος για το σχέδιο Κανονισμού Λειτουργίας, του Άρθρου 46, παρ. 5ζ, αλλά και για το ύψος του προϋπολογισμού και της εισφοράς που του αναλογεί. 6. Το άρθρο 56: «Απόφαση οριοθέτησης των λοιπών κατηγοριών Επιχειρηµατικών Πάρκων 1. Περιοχές άτυπων βιοµηχανικών συγκεντρώσεων µπορεί να χαρακτηρίζονται ως περιοχές που χρήζουν περιβαλλοντικής εξυγίανσης µε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής. Για το χαρακτηρισµό αυτό προηγείται υποβολή σχετικής µελέτης στην αρµόδια Υπηρεσία της ΓΓΒ του Υπουργείου Οικονοµίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η οποία συντάσσεται είτε από τον οικείο Ο.Τ.Α. Α` και Β` βαθµού είτε από ιδιώτη που έχει έννοµο συµφέρον είτε από τα αρµόδια για τις δραστηριότητες του παρόντος νόµου Επιµελητήρια είτε από το Τεχνικό Επιµελητήριο Ελλάδος είτε από το Υπουργείο Οικονοµίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τεκµηριώνει την αναγκαιότητα περιβαλλοντικής ή λειτουργικής εξυγίανσης της περιοχής και τα προτεινόµενα έργα και όρια. 2. Στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί κατά τα ανωτέρω ως περιοχές…» Να εξετάζεται υποχρεωτικά, για τις περιοχές της Αττικής, πριν την έκδοση οιασδήποτε ΚΥΑ έγκρισης - ανάπτυξης ΕΠ. 7. Στο άρθρο 6 της τροπολογίας θα πρέπει να προστεθεί …από Σωματείο που να εκπροσωπεί τουλάχιστον το 20% των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και ιδιοκτητών γης σε ΒΙΠΕ του ν 4458/11 ΒΕΠΕ του ν 2545/99 ΕΠ ν 3982/11. Καθώς όλοι έχουν σημαντικές συνέπειες από τον κανονισμό λειτουργίας και κυρίως οι ιδιοκτήτες γης των οποίων και μειώνεται το ιδιοκτησιακό τους δικαίωμα με τον κανονισμό λειτουργίας αλλά και επιβαρύνονται με τέλη έστω και αν το ακίνητο τους μένει ανεκμετάλλευτο . 8. Τέλος στο Άρθρο 52, παρ. 6 «6. Η εισφορά σε χρήμα υπολογίζεται στο εμβαδόν της ιδιοκτησίας, όπως αυτή διαμορφώνεται με την πράξη εφαρμογής και ανέρχεται στο δεκαπέντε τοις εκατό (15%) της αξίας που έχει αυτή κατά το χρόνο της έγκρισης της πράξης εφαρμογής. Η εισφορά αυτή βεβαιώνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, καταβάλλεται μετά την έγκριση της πράξης εφαρμογής στην οικεία Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) σε έξι ισόποσες δόσεις και αποδίδεται αυτούσια, χωρίς να υποβάλλεται σε φόρο ή οποιεσδήποτε κρατήσεις, στην ΕΑΝΕΠ για την υλοποίηση των κοινόχρηστων» ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ: Η εισφορά σε χρήμα καταβάλλεται μετά την έγκριση της Πράξης Εφαρμογής στην οικεία Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) σε Ειδικό Ταμείο, και δεν υπόκειται στις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ). ΟΠΩΣ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΛΟΓΙΚΟ και έχει απαντήσει δύο φορές η Γ.Γ.Β. με έγγραφά της, αλλά, μέχρι σήμερα, δεν έχουν γίνει οι ενέργειες, ώστε να διορθωθεί !! Για την οικονομική πρόοδο και την επιχειρηματική ανάπτυξη της χώρας, στο πλαίσιο εφαρμογής του εθνικού χωροταξικού σχεδιασμού, την προστασία του περιβάλλοντος, την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών θα μπορούσαν να αναπτύσσονται και οργανώνονται Επιχειρηματικά Πάρκα και οι νόμοι θα πρέπει να διασφαλίζουν αυτούς και μόνο τους σκοπούς και να μην αφήνουν παραθυράκια και κενά, τα όποια μπορούν μα γίνουν καλοστημένες παγίδες για τους ιδιοκτήτες.