• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλας Σούλης' | 26 Νοεμβρίου 2020, 08:58

    Επί του άρθρου 10 (τροπ. άρθρου 44 ν . 4412/2016) : Ενώ ορθώς προτείνεται η απαλοιφή της υπουργικής απόφασης για τη βεβαίωση ύπαρξης ή μη τεχνικής επάρκειας της αναθέτουσας αρχής, εντούτοις στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 αναφέρεται ότι "αποφαινόμενα όργανα της συγκεκριμένης κάθε φορά προγραμματικής σύμβασης είναι τα αρμόδια όργανα της αναθέτουσας αρχής". Η διάταξη αυτή συντηρεί το υφιστάμενο πρόβλημα που δημιούργησαν οι παθογένειες του συστήματος που εισήγαγε ο ν. 4412/2016 και ΔΕΝ επιλύουν το υπαρκτό πρόβλημα της ακραίας υποστελέχωσης σε τεχνικό προσωπικό που αντιμετωπίζουν οι 260 από τους 332 δήμους της Χώρας. Ο ν. 4674/2020 ευφυώς εισήγαγε την προγραμματική σύμβαση κατά το άρ. 12 του ν. 4412/2016 για τη στήριξη των ακραίως υποστελεχωμένων δήμων από πληθώρα φορέων (που έχουν τεχνική επάρκεια), ώστε να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα της τεχνικής στήριξης. Το μοντέλο αυτό θα επιλύσει το μείζον ζήτημα της υπολειτουργίας των δήμων και θα επιταχύνει την εκτέλεση των έργων με παράλληλη απορρόφηση των πάσης φύσεως αναπτυξιακών κονδυλίων. Επειδή η ίδια φιλοσοφία της προγραμματικής σύμβασης τεχνικής στήριξης διατηρείται -ορθώς και αυτούσια- και στις προτεινόμενες τροποποιήσεις, για να μην τεθεί υπό διακινδύνευση το υπάρχον μοντέλο λειτουργίας κρίνεται σκόπιμο το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 44 να αντικατασταθεί ως εξής : "Τα αποφαινόμενα όργανα καθορίζονται με την προγραμματική σύμβαση". Κατά τούτο, εξασφαλίζεται η τάχιστη εκτέλεση της σύμβασης, χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις ή προσκόμματα, όπως πχ. η έλλειψη προσωπικού της αναθέτουσας αρχής.