• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλας Σούλης' | 27 Νοεμβρίου 2020, 16:04

    Επί του άρθρου 10 (τροπ. άρθρου 44 ν . 4412/2016) : Ενώ ορθώς προτείνεται η απαλοιφή της υπουργικής απόφασης για την ύπαρξη ή μη τεχνικής επάρκειας της αναθέτουσας αρχής, εντούτοις στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 αναφέρεται ότι "αποφαινόμενα όργανα της συγκεκριμένης κάθε φορά προγραμματικής σύμβασης είναι τα αρμόδια όργανα της αναθέτουσας αρχής". Η διάταξη αυτή συντηρεί το υφιστάμενο πρόβλημα που δημιούργησαν οι παθογένειες του συστήματος που εισήγαγε ο ν. 4412/2016 και ΔΕΝ επιλύουν το υπαρκτό πρόβλημα της ακραίας υποστελέχωσης σε τεχνικό προσωπικό που αντιμετωπίζουν οι 260 από τους 332 δήμους της Χώρας. Ο ν. 4674/2020 ευφυώς εισήγαγε την κατά το άρ. 12 του ν. 4412/2016 προγραμματική sσύμβαση για τη στήριξη με πληθώρα φορέων (που έχουν τεχνική επάρκεια), ώστε να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα της τεχνικής στήριξης των υποστελεχωμένων τεχνικών υπηρεσιών των δήμων. Επειδή η ίδια φιλοσοφία της προγραμματικής σύμβασης τεχνικής στήριξης διατηρείται ορθώς και αυτούσια και στο παρόν νομοσχέδιο, για να μην τεθεί υπό διακινδύνευση το νέο μοντέλο λειτουργίας κρίνεται σκόπιμο το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 44 να αντικατασταθεί ως εξής : "Τα αποφαινόμενα όργανα για τις δημόσιες συμβάσεις καθορίζονται με την προγραμματική σύμβαση.". Με την προτεινόμενη τροποποίηση εξασφαλίζεται η τάχιστη εκτέλεση της σύμβασης, η εκτέλεση του έργου και η απορρόφηση αναπτυξιακών πόρων, χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις ή προσκόμματα όπως η έλλειψη προσωπικού της αναθέτουσας αρχής.