• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ' | 28 Νοεμβρίου 2020, 02:46

    -Επί του άρθρου 1 (Τροποποίηση του άρθρου 2 του Ν.4412/2016) Προτείνεται να δωθεί ένας λεπτομερέστερος ορισμός του έργου, κάνοντας αναφορά σε συγκεκριμένα cpv. Επίσης προτείνεται να συμπληρωθεί η εξής παράγραφος στον ορισμό "δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών", η οποία αποτελεί άποψη του Ελ. Συνεδρίου (Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 214/2017): "...Όταν οι αναγκαίες εργασίες είναι απλές, δηλαδή για την εκτέλεσή τους δεν απαιτούνται ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις και μέθοδοι, ούτε απασχόληση εξειδικευμένου επιστημονικού ή τεχνικού προσωπικού ή χρησιμοποίηση ιδιαίτερων τεχνικών μέσων και εγκαταστάσεων, τότε πρόκειται για δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών..." Τα ανωτέρω θα έχουν ως αποτέλεσμα να καθίσταται εύκολη η διάκριση μίας δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών από μία δημόσια σύμβαση έργου από την αναθέτουσα αρχή και να επιλέγεται η σωστή διαγωνιστική διαδικασία. -Επί του άρθρου 5 (Τροποποίηση του άρθρου 36 του Ν.4412/2016) Προτείνεται το ποσό της εκτιμώμενης αξίας μιας δημόσιας σύμβασης για το οποίο οι αναθέτουσες αρχές θα είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν το ΕΣΗΔΗΣ να αυξηθεί στα 60.000,00 χωρίς Φ.Π.Α.. Προτείνεται η διαδικασία που θα χρησιμοποιούν οι αναθέτουσες αρχές για μία δημόσια σύμβαση με εκτιμώμενη αξία ίση ή κατώτερη των 60.000,00 χωρίς Φ.Π.Α. και έως τα όρια της απευθείας ανάθεσης (30.000,00) να είναι αυτή του συνοπτικού διαγωνισμού με σφραγισμένους φακέλους προσφοράς. Τα ανωτέρω θα έχουν ως στόχο τη μείωση του διοικητικού βάρους για τις αναθέτουσες αρχές και τους οικονομικούς φορείς, καθώς και την αύξηση της συμμετοχής των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων, δεδομένου ότι η χρήση του ΕΣΗΔΗΣ αποτελεί πολύπλοκη διαδικασία. Λόγω έλλειψης γνώσης ή εμπειρίας σε ηλεκτρονικές διαδικασίες οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είτε προσφεύγουν σε εξωτερικούς συνεργάτες , με υψηλό κόστος υπηρεσιών, γεγονός που αυξάνει το κόστος μίας δημόσιας σύμβασης, με αποτέλεσμα να μην είναι προς όφελος του Δημοσίου είτε δεν συμμετέχουν καθόλου σε προμήθειες του δημοσίου. -Επί του άρθρου 23 (Τροποποίηση του άρθρου 73 του Ν.4412/2016) Προτείνεται να διορθωθεί η παρ. 8 ως εξής: "..8. Η απόφαση της αναθέτουσας αρχής για τη διαπίστωση της επάρκειας ή μη των επανορθωτικών μέτρων κατά την παρ. 7, εκδίδεται μετά από σύμφωνη γνώμη της επιτροπής της παρ. 9, η οποία εκδίδεται εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την περιέλευση του σχεδίου απόφασης της αναθέτουσας αρχής στην εν λόγω επιτροπή, συνοδευόμενου από όλα τα σχετικά στοιχεία..." -Επί του άρθρου 28 (Τροποποίηση του άρθρου 79 του Ν.4412/2016) Προτείνεται για τις συμβάσεις που δεν θα διενεργούνται με ηλεκτρονικά μέσα του ΕΣΗΔΗΣ (για συμβάσεις με εκτιμώμενη αξία ανώτερη των 30.000,00 χωρίς Φ.Π.Α. και έως 60.000,00 χωρίς Φ.Π.Α.), να γίνεται χρήση του υφιστάμενου ΤΕΥΔ. -Επί του άρθρου 35 (Τροποποίηση του άρθρου 92 του Ν.4412/2016) Προτείνεται η παράγραφος 2 του άρθρου 92 του Ν.4412/2016 να μην καταργηθεί και να αφορά ανοικτές διαδικασίες για συμβάσεις που δεν θα διενεργούνται με ηλεκτρονικά μέσα του ΕΣΗΔΗΣ (για συμβάσεις με εκτιμώμενη αξία ανώτερη των 30.000,00 χωρίς Φ.Π.Α. και έως 60.000,00 χωρίς Φ.Π.Α.). -Επί του άρθρου 39 (Τροποποίηση του άρθρου 96 του Ν.4412/2016) Προτείνεται οι παράγραφος 3,4,5 & 6 του άρθρου 96 του Ν.4412/2016 να μην καταργηθούν και να αφορά ανοικτές διαδικασίες για συμβάσεις που δεν θα διενεργούνται με ηλεκτρονικά μέσα του ΕΣΗΔΗΣ (για συμβάσεις με εκτιμώμενη αξία ανώτερη των 30.000,00 χωρίς Φ.Π.Α. και έως 60.000,00 χωρίς Φ.Π.Α.). -Επί του άρθρου 45 (Τροποποίηση του άρθρου 104 του Ν.4412/2016) Προτείνεται στην παράγραφο 1α του νομοσχεδίου μετά την φράση "με την υποβολή του ΕΕΣΣ" να συμπληρωθεί η φράση "χωρίς να απαιτείται η υποβολή των δικαιολογητικών του άρθρου 80". Με αυτή την συμπλήρωση καθίσταται σαφές ότι τα δικαιολογητικά του άρθρου 80 δεν απαιτείται να είναι σε ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς. Επί του άρθρου 46 (Τροποποίηση του άρθρου 105 του Ν.4412/2016) Προτείνεται στο αρθρο 105 του Ν.4412/2016 να προστεθεί παρ. 9 στην οποία να διατυπώνεται πότε επέρχονται τα έννομα αποτελέσματα της απόφασης απευθείας ανάθεσης του άρθρου 118. Με αυτή την διατύπωση θα γίνει σαφές πότε μπορεί να συναφθεί η σύμβαση σε περίπτωση που υπάρξει "ένσταση" από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου της έδρας της αναθέτουσας αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 55 (Τροποποίηση του άρθρου 127 του Ν.4412/2016). -Επί του άρθρου 50 (Τροποποίηση του άρθρου 118 του Ν.4412/2016) Προτείνεται στην παρ. 1 του άρθρου 118 του Ν.4412/2016 η προσθήκη του εξής εδαφίου:«Ειδικά για τις διαδικασίες προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών για τη συντήρηση και επισκευή των υπηρεσιακών οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας (cpv: 34330000-9, 34411000-1, 50112000-3 και 50115000-4), καθώς και για υπηρεσίες τροφοδοσίας με έτοιμα γεύματα και πρόχειρο φαγητό σε περιπτώσεις αστυνομικών επιχειρήσεων ευρείας κλίμακας, της παρ.12 του άρθρου 8 του ν.3207/2003 (cpv: 15894400-5 και 55520000-1), η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης εφαρμόζεται μέχρι τα όρια του άρθρου 5, ενώ για τις διαδικασίες προμήθειας αγαθών για την κίνηση των υπηρεσιακών οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας (cpv:09132100-4 και 09134100-8) η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης (ή του συνοποτικού διαγωνισμού στην περίπτωση που δεν καταργηθεί με το παρόν νομοσχέδιο) να εφαρμόζεται μέχρι τα όρια του άρθρου 5». Η διατύπωση αυτή δίνει την απαραίτητη ευελιξία στις ανεξάρτητες επιχειρησιακές μονάδες της Ελληνικής Αστυνομίας αφενός για την αποφυγή ακινητοποίησης του στόλου της, αφετέρου για να υποστηριχθούν μεγάλες αστυνομικές επιχειρήσεις αόριστης χρονικής διάρκειας όπως προσφάτως στον Έβρο. Επίσης, δίνει την δυνατότητα μεγάλης συμμετοχής των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων στις συγκεκριμένες διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων. -Επί του άρθρου 53 (Τροποποίηση του άρθρου 120 του Ν.4412/2016) Προτείνεται η παρ. 3α του άρθου 120 του Ν.4412/2016 να τροποποιηθεί ως εξής για τις συμβάσεις προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών: " 3. Για τις συμβάσεις του άρθρου 118 ισχύουν τα ακόλουθα: α) Για συμβάσεις προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών με εκτιμώμενη αξία άνω του ορίου των δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) και έως του ποσού των πέντε χιλιάδων (5.000) η πρόσκληση της παρ. 2 δύναται να απευθύνεται και σε έναν οικονομικό φορέα, χωρίς να απαιτείται να αναρτηθεί στο ΚΗΜΔΗΣ. Δεν λαμβάνονται υπόψη προσφορές οικονομικών φορέων που δεν προσκλήθηκαν να υποβάλουν προσφορά. β) Για συμβάσεις προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών με εκτιμώμενη αξία άνω του ποσού των πέντε χιλιάδων (5.000) η πρόσκληση της παρ. 2 απαιτείται να απευθύνεται σε τουλάχιστον δύο οικονομικούς φορείς, χωρίς να απαιτείται να αναρτηθεί στο ΚΗΜΔΗΣ ή σε περίπτωση που δεν απευθύνεται σε συγκεκριμένους οικονομικούς φορείς απαιτείται να αναρτηθεί στο ΚΗΜΔΗΣ για τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών. Δεν λαμβάνονται υπόψη προσφορές οικονομικών φορέων που δεν προσκλήθηκαν να υποβάλουν προσφορά...¨ Η διατύπωση αυτή θα συμβάλει στην διαφάνεια των διαδικασιών της απευθείας ανάθεσης. -Επί του άρθρου 102 (Τροποποίηση του άρθρου 200 του Ν.4412/2016) Προτείνεται στην παρ.6 του άρθρου 200 του ν.4412/2016, να προστεθεί το εξής εδάφιο: «Με την προσφορά του ή κατά την κατάρτιση της σύμβασης, ο ανάδοχος μπορεί να αναφέρει τον ΙΒΑΝ του πιστωτικού ιδρύματος, στον οποίο επιθυμεί να του καταβληθεί το δικαιούμενό ποσό καθώς και ο λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενημέρωσή του για την έκδοση του σχετικού χρηματικού εντάλματος, χωρίς να απαιτείται η υποβολή περαιτέρω δικαιολογητικών». Η ρύθμιση αυτή πέραν του ότι είναι εύλογη, κρίνεται αναγκαία διότι ενίοτε παρατηρούνται παρερμηνείες των ισχυουσών διατάξεων από τις υπηρεσίες εκκαθάρισης καθώς και παράπονα από τους αναδόχους για άσκοπο γραφειοκρατικό φόρτο. -Επί του άρθρου 180 (Έναρξη ισχύος τροποποιείσεων του Ν.4412/2016) Προτείνεται η ισχύς του νομοσχεδίου να αρχίζει από την 01/06/2021, έτσι ώστε να μπορέσουν οι αναθέτουσες αρχές και οι οικονομικοί φορείς να προετοιμαστούν κατάλληλα για την σωστή εφαρμογή των τροποποιούμενων διατάξεων.