Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ | 30 Νοεμβρίου 2020, 12:45
Στο άρθ. 53 που τροποποιεί το αρθ. 120 ν. 4412/16, και συγκεκριμένα επί της παρ. 3: η Διάταξη δεν επιτρέπει την ανάπτυξη ελεύθερου ανταγωνισμού με σκοπό τη μείωση της προσφερόμενης τιμής, δεδομένου ότι δεν επιτρέπει σε οικονομικό φορέα που δεν έχει προσκληθεί να υποβάλει την προσφορά του. Παρότι είναι δυνητική η πρόσκληση ενός μόνο οικονομικού φορέα, συντρέχει σαφώς ο κίνδυνος καταστρατήγησης μιας βασικής δημοσιονομικής αρχής η οποία επιβάλλει τη χρηστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Εκτός τούτου, η ελεύθερη αγορά που συμμετείχε στις απευθείας αναθέσεις «παγώνει» ανεπίτρεπτα. Καταργεί πλήρως την διαφάνεια στις διαδικασίες της απευθείας ανάθεσης και θα δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα στους υπαλλήλους ότα θα εκκαθαρίζουν την δαπάνη και πιθανόν θα έχουν λάβει μικρότερες προσφορές που δεν θα τις έχουν αποδεχτεί. Αν επιμένετε στην διάταξη, να συμπεριλάβετε και ποιος θα αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη για την απόρριψη μικρότερων προσφορών