• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Ροβολής' | 1 Δεκεμβρίου 2020, 10:25

    Επί των άρθρων 89, 90, 94: Στα άρθρα 183 και 183Α του ν. 4412 (σύμφωνα με τις προτεινόμενες στην παρούσα ρυθμίσεις των άρθρων 89 και 90), εισάγεται η προαιρετική άσκηση της επίβλεψης από ιδιωτικούς φορείς / φυσικά πρόσωπα, μέτρο που φαίνεται ορθό στον βαθμό που θα διευκολύνει μικρές και χωρίς τεχνική επάρκεια αναθέτουσες αρχές. Ένα από τα καθήκοντα της επίβλεψης ήταν και παραμένει να είναι ο έλεγχος των μελετών. Ωστόσο στο προς τροποποίηση άρθρο 189 του ν. 4412 (άρθρο 94 της παρούσας), στην περιγραφή της διαδικασίας έγκρισης μελέτης, γίνεται αναφορά σε έλεγχο της μελέτης μόνο από ιδιώτη ‘ελεγκτή μηχανικό’ (βλ. παρ. 2 και 5 του τροποποιούμενου άρθρου 189), ενώ επιπλέον θεσμοθετείται (στην παρ. 10) ο υποχρεωτικός έλεγχος της μελέτης από ιδιώτες πάνω από κάποιο όριο, που αρχικά τίθεται στις 500.000 ευρώ. Δεδομένου όμως ότι υπάρχουν αναθέτουσες αρχές και φορείς που, με βάση την οργανωτική τους δομή, έχουν το απαιτούμενο στελεχιακό δυναμικό με εμπειρία, τεχνική δυνατότητα και –ως σήμερα- αρμοδίοτητα να ελέγχουν τις μελέτες, η υποχρεωτική συμμετοχή ιδιώτη ελεγκτή μηχανικού, στις περιπτώσεις αυτές, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί και εισάγει αχρείαστη δημοσιονομική επιβάρυνση. Συνεπώς, το άρθρο 189 του ν. 4412 θα πρέπει να αναδιατυπωθεί, προκειμένου να προβλέπει τον έλεγχο μελέτης πρωτίστως από προσωπικό της αναθέτουσας αρχής/φορέα και προαιρετικά από ιδιώτες, σε περίπτωση αδυναμίας της αρχής/φορέα και σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 44 του ν. 4412.