• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Β.Μ' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 18:28

    1. ΠΡΟΤΑΣΗ: Κατάργηση του ν. 4412/2016 και αντικατάστασή του από νέο με βάση τις προωθούμενες προτάσεις. Εναλλακτικά τροποποίηση και κωδικοποίηση του ν. 4412 ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Το πλήθος των επενενχθεισών τροποποιήσεων του 4412 και το εύρος της παρούσας δικαιολογούν την ενσωμάτωση όλων σε ενιαίο κείμενο 2. Άρθρο 1 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4412/2016 • Παρ. 2.1.7 ορισμός έργου ΠΡΟΤΑΣΗ: ως «έργο» νοείται το αποτέλεσμα ενός συνόλου οικοδομικών εργασιών ή έργων πολιτικού μηχανικού το οποίο επαρκεί αυτό καθαυτό για την εκπλήρωση μίας οικονομικής ή τεχνικής λειτουργίας. Τα έργα πολιτικού μηχανικού είναι όλα κατασκευές που δεν ταξινομούνται στα κτίρια: σιδηροδρομικές γραμμές, γέφυρες, αστικές και υπεραστικές οδοί, διάδρομοι αεροδρομίων, φράγματα κλπ. Οι κατασκευές είναι δομικά έργα τα οποία συνδέονται με το έδαφος και τα οποία αποτελούνται από κατασκευαστικά υλικά και συστατικά και/ή για τα οποία εκτελείται κατασκευαστικό έργο. Σχετικά, η προετοιμασία του εδάφους, η φύτευση ή η σπορά κλπ. για γεωργικούς σκοπούς δεν θεωρούνται κατασκευές. ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ο περιορισμός και αναφορά στο αποτέλεσμα ενός συνόλου οικοδομικών εργασιών ή εργασιών πολιτικού μηχανικού μπορεί να δημιουργήσει συγχύσεις . Προτείνεται η εισαγωγή των διευκρινήσεων που προέρχονται από τα εν ισχύ κείμενα ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ CC 1998 της Eurostat. Επισημαίνεται ότι ο όρος civil engineering works αρχικά είχε εισαχθεί για την διάκριση από τα στρατιωτικά έργα (military works) • Παρ. 2.2.2 «φορέας κατασκευής του έργου» ΠΡΟΤΑΣΗ: "Φορέας κατασκευής του έργου" είναι η αρμόδια Αρχή ή Υπηρεσία, όπως αναφέρεται στα έγγραφα της διαδικασίας σύναψης σύμβασης, που έχει την ευθύνη υλοποίησης του έργου. ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ο Φορέας Κατασκευής μπορεί να είναι διαφορετικός από την Αναθέτουσα Αρχή. (π.χ. αναθέτουσα το υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης και φορέας κατασκευής η περιφέρεια) • Παρ. 2.2.4: «διευθύνουσα υπηρεσία» ΠΡΟΤΑΣΗ: 4) ως «Διευθύνουσα Υπηρεσία» νοείται η τεχνική υπηρεσία του φορέα κατασκευής του έργου που είναι αρμόδια για την παρακολούθηση, έλεγχο και τη διοίκηση της κατασκευής του έργου υπό την εποπτεία της Προϊσταμένης Αρχής. ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η παρακολούθηση είναι διακριτή έννοια από τον έλεγχο και πρέπει να ασκείται, περιλαμβάνεται δε και στο περιεχόμενο του τροποποιούμενου ‘άρθρου 136. Εξάλλου η ίδια θεώρηση και ορισμός ισχύει για τις μελέτες. • Παρ. 2.2.4α) «επιβλέπων» ΠΡΟΤΑΣΗ: Απάλειψη του ορισμού ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ο ορισμός δεν προσθέτει τίποτε ενώ εξειδικεύεται στο άρθρο 57 το οποίο αντικαθιστά το άρθρο 136. Η συμπερίληψη τεχνικών υπαλλήλων της διευθύνουσας υπηρεσίας και πιστοποιημένου ιδιωτικού φορέα στον ίδιο ορισμό μπορεί να προκαλέσει σημαντική σύγχυση, δεδομένου ότι πρόκειται για διαφορετικές οντότητες. • Παρ. 2.2.7.α και 2.3.6 α) για μελέτη ΠΡΟΤΑΣΗ: Συμπερίληψη του όρου «παραγωγική διαδικασία» και της παραπομπής στο Παράρτημα Ι του Προσαρτήματος Γ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η έννοια της παραγωγικής διαδικασίας υπάρχει ήδη στον ορισμό του 2.3.6.α ενώ η παραπομπή στο Παράρτημα διευκολύνει τον καθορισμό του αντικειμένου και τη διάκριση από τις γενικές υπηρεσίες.