• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΕΣΤΩΡ ΖΥΓΡΑΣ' | 3 Δεκεμβρίου 2020, 10:02

    Άρθρο .... – Κριτήρια επιλογής (παρ. 3 του άρ. 75 του Ν. 4412) Η οικονομική επάρκεια του υποψηφίου μπορεί να θεωρείται ικανοποιητική όταν ο μ.ο. του κύκλου εργασιών του της τελευταίας τριετίας, ισούται με το αναμενόμενο, σε περίπτωση ανάληψης της σύμβασης, ετήσιο ποσό απορρόφησης. Κατόπιν αυτού προτείνεται η προσθήκη στην παρ. 3 του άρ. 75 του Ν. 4412 της εξής διάταξης: Ο ελάχιστος ετήσιος κύκλος εργασιών ορίζεται στο 50% του πηλίκου της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης δια των ετών της διάρκειας της σύμβασης. Αρθρο. 31 – Κριτήρια Ανάθεσης Η αποτελεσματικότητα της δημόσιας σύμβασης (ποιοτικό παραδοτέο στην κατάλληλη τιμή) κρίνεται από την δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής να διασφαλίσει ότι τα παραδοτέα πληρούν τις συμβατικές απαιτήσεις και όχι από την βαθμολογία της τεχνικής αξιολόγησης. Κατά συνέπεια το βάρος της οικονομικής προσφοράς δεν θα περέπει να υποβαυθμόζεται μέχρι εξαφάνισης. Προτείνεται η διατύπωση: Η βαρύηττα της οικονομικής προσφοράς σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη του 35%. Αρθρο. 33 - Ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές. Η ευστοχία του χαρακτηρισμού μιας προσφοράς ως χαμηλής, συναρτάται ευθέως με την ακρίβεια του προυπολογισμού του διαγωνισμού. Είναι γνωστό ότι τα εγκεκριμένα τιμολόγια (μελετών και κατασκευών) είναι απηρχαιομένα, αφορούν μεθόδους άλλων εποχών και απέχουν από την πραγματικότητα. Το πρόβλημα επιτείνεται στις περιπτώσεις έλλειψης τιμολογίων, στις οποίες η εκτίμηση του κόστους είναι αυθαίρετη και δεν περιλαμβάνεται στα τεύχη του δαιγωνισμού ο τρόπος υπολογισμού του. Επομένως η σκέψη για κατάπτωση της ΕΕ συμμετοχής της ασυνήθιστα χαμηλής προσφράς είναι αβάσιμη και καταχρηστική. Με βάση τα παραπάνω προτείνονται τα εξής: Στις περιπτώσεις ύπαρξης εγκεκριμένων τιμολογίων και μέχρι αυτά να γίνουν ρεαλιστικά, να θεωρείται ως ασυνήθιστα χαμηλή η προσφορά που απέχει κατά 30% από τον μέσο όρο των υποβληθεισών προσφρορών. Το ίδιο να ισχύει και σε περιπτώσεις μη ύπαρξης εγκεκριμένων τιμολογίων αλλά στις οποίες ο τρόπος υπολογισμού (με αποδόσεις και αναλυτική κοστολόγηση) περιλαμβάνεται στα τεύχη του διιαγωνσιμού. Σε διαφορετική περίπτωση να μην έχει εφαρμογή η διάταξη περί ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς. Αρθρο. 50 – Απευθείας ανάθεση Για την μη κατασταρήγηση της διάταξης, προτείνεται η διατύπωση: Μετά από την υπογραφή της σύμβασης, ο ανάδοχος ή ελεγχόμενο από αυτόν φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν δύναται να συνάψει σύμβαση του παρόντος άρθρου με την αυτή αναθέτουσα αρχή για διάστημα δώδεκα (12) μηνών, ούτε να συνάψει παρόμοιες συμβάσεις με περισσότερες από δύο αναθέτουσες αρχές ετησίως. Άρθρο 118 – Έννομη Προστασία (Συμβάσεις κάτω των ορίων) Προτείνεται η διατύπωση: Το παράβολο για την άσκηση της αίτησης ακύρωσης και της αίτησης αναστολής ορίζεται ίσο με το δύο τοις εκατό (2%) επί της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης Άρθρο ... – Παράβολο (αρ. 363) ν. 4412 Προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 1 ως εξής: 1. Για το παραδεκτό της άσκησης της προδικαστικής προσφυγής κατατίθεται παράβολο από τον προσφεύγοντα υπέρ του Δημοσίου, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε ποσοστό 0,20 τοις εκατό (0,20%) της προϋπολογισθείσας αξίας (χωρίς Φ.Π.Α.) της σχετικής σύμβασης. Το ύψος του παράβολου δεν μπορεί να είναι κατώτερο των εξακοσίων (600) ευρώ ούτε ανώτερο των δεκαπέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.