• Σχόλιο του χρήστη 'ΖΕΝΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ' | 4 Δεκεμβρίου 2020, 17:36

    ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΟΥΝ 1. Στο άρθρο 78.1 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 27 § 1 του νέου νόμου) ⟹ δυνατότητα παράτασης της 15νθήμερης προθεσμίας αντικατάστασης οικονομικού φορέα για επιπλέον 30 ημέρες. 2. Στο 88 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 33 § 1 του νέου νόμου) ⟹ προθεσμία αιτιολόγησης ασυνήθιστα χαμηλών τιμών εντός 20 ημερών (αντί για 10) με δυνατότητα παράτασης για άλλες 10 εργάσιμες ημέρες κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος οικονομικού φορέα. 3. Στο άρθρο 138 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 59 § 2 του νέου νόμου) ⟹ πρόβλεψη μεγαλύτερης προθεσμίας για υποβολή παρατηρήσεων στη μελέτη, τουλάχιστον 60 μέρες (αντί για 20 έως 60 ημέρες), και ειδικά σε περιπτώσεις ειδικών έργων να προβλεφθεί δικαίωμα αναδόχου να αιτηθεί πρόσθετη παράταση για να υποβάλει εγγράφως παρατηρήσεις επί της εφαρμοσιμότητας της μελέτης εκτέλεσης του έργου, κατά 90 ημέρες (αντί για 45). Στην παρ. 6 η αναστολή εργασιών αναδόχου λόγω αστοχίας μελέτης κατά την οποία δεν θα δικαιούται αποζημίωση θα πρέπει να προβλεφθεί ότι δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 20 ημέρες, άλλως αν δεν οριστεί το διάστημα ο ανάδοχος θα υποχρεούται να παραμένει για αβέβαιο διάστημα αναμένοντας την απόφαση της Υπηρεσίας χωρίς να αποζημιώνεται, επιβαρυνόμενος με δαπάνες εργοταξίου / γενικά έξοδα. 4. Στο άρθρο 151 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 70 § 3 του νέου νόμου) ⟹ να προβλεφθεί ότι η Δ.Υ. έχει υποχρέωση εντός 45 ημερών από την υποβολή των επιμετρήσεων να προβεί σε έλεγχο και διόρθωση των υπολογισμών και να τις εγκρίνει …. και στην § 8 ότι η Δ.Υ. έχει υποχρέωση να προβεί σε έλεγχο της τελικής επιμέτρησης εντός 2 μηνών από την υποβολή της άλλως τεκμαίρεται ως εγκριθείσα. 5. Στο άρθρο 152 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 71 § 10 του νέου νόμου) ⟹ να προβλεφθεί ότι οφείλεται τόκος υπερημερίας εφόσον η πληρωμή λογαριασμού καθυστερήσει πέραν του 1 μηνός (αντί για 2 μήνες) από την πάροδο μηνός από την υποβολή του λογαριασμού καθώς και ότι ο ανάδοχος δικαιούται να διακόψει τις εργασίες εντός 10 ημερών από την παρέλευση μηνός από την υποβολή του λογαριασμού, ο οποίος παραμένει απλήρωτος, χωρίς να υποχρεούται στην περίπτωση αυτή να υποβάλει ειδική έγγραφη όχληση αφού η μη πληρωμή λογαριασμού αποδεικνύεται. 6. Στο άρθρο 157 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 76 § 5 του νέου νόμου) ⟹ πρόβλεψη προθεσμίας υποβολής δήλωσης βλαβών στο έργο από ανωτέρα βία ενώπιον της Διευθύνουσας Υπηρεσίας (Δ.Υ.) εντός 10 ημερών (αντί για 5), ενώ στην περίπτωση που πρόκειται για έργο που έχει περατωθεί αλλά δεν έχει παραληφθεί η προθεσμία υποβολής της δήλωσης βλαβών να προβλεφθεί στις 20 ημέρες (αντί για 10). …. Ο ανάδοχος γνωστοποιεί στην (Δ.Υ.) εντός 5 ημερών (αντί για 3) από την κοινοποίηση της έκθεσης αυτοψίας εάν συμφωνεί με το περιεχόμενο αυτής. 7. Στο άρθρο 159 ν. 4412/2016, (όπως τροποποιείται με το άρθρο 77 § 1 του νέου νόμου) ⟹ να προβλεφθεί ρητή προθεσμία έγκρισης της ποιότητας των υλικών του έργου από την Δ.Υ. εντός 5 ημερών από την παραλαβή τους άλλως τεκμαίρεται η έγκρισή τους. 8. Στο άρθρο 160 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 78 § 6 του νέου νόμου) ⟹ πρόβλεψη υποχρέωσης αναδόχου για συνέχιση εργασιών μετά από την απόφαση έκπτωσης αυτού έως την οριστικοποίηση της εν λόγω απόφασης για συγκεκριμένο διάστημα 3 μηνών. 9. Στο άρθρο 174 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 87 § 1 του νέου νόμου) ⟹ προθεσμία υποβολής ένστασης ενώπιον του Υπουργού κατά πράξεων της Διευθύνουσας Υπηρεσίας ή της Προϊστάμενης Αρχής εντός 2 μηνών από την κοινοποίηση της πράξης. Οι 15 ημέρες είναι ασφυκτικές και πλέον μετά την κατάργηση της αίτησης θεραπείας η ένσταση αποτελεί το μόνο μέσο της ενδικοφανούς διαδικασίας που πρέπει να περιέχει με λεπτομέρεια όλους τους ισχυρισμούς του αναδόχου, εξ ου και απαιτείται περισσότερος χρόνος για την σύνταξή της. 10. Στο άρθρο 363 παρ. 5 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 124 § 5 του νέου νόμου) ⟹ πρόβλεψη επιστροφής του παραβόλου σε περίπτωση παραιτήσεως από προδικαστική προσφυγή εφόσον αυτή λάβει χώρα έως την ημέρα της συζήτησης / Είναι αδύνατο να εκτιμήσει ο ανάδοχος εντός 10 ημερών από την άσκησή της εάν πρέπει να παραιτηθεί, διότι δεν θα έχει λάβει γνώση ούτε των απόψεων της αναθέτουσας και συνεπώς ακόμη και επιλέξει να παραιτηθεί πριν την εκδίκασή της θα χάνει αδίκως το παράβολο. 11. Στο άρθρο 372 ν. 4412/2016 (όπως τροποποιείται με το άρθρο 127 § 4 του νέου νόμου) ⟹ πρόβλεψη προθεσμίας κοινοποίησης αιτήσεως αναστολής με την πράξη του Προέδρου του Δικαστηρίου περί ορισμού Δικασίμου εντός 5 ημερών από την έκδοση αυτής αντί δύο ημερών διότι είναι ασφυκτική, ιδίως εάν οι αντίδικοι ή αναθέτουσα είναι σε επαρχία …, & 10 κατάργηση πρόβλεψης προθεσμίας 10 ημερών από κοινοποίηση αίτησης αναστολής για άσκηση παρέμβασης και προθεσμίας 2 ημερών για επίδοση!!!, αφού μέχρι σήμερα η παρέμβαση κατατίθεται επί αιτήσεως αναστολής έως και την ημέρα της συζήτησης χωρίς να απαιτείται καν κοινοποίηση. Το να θεσπίζονται συνεχώς προθεσμίες σε βάρος των διαδίκων δεν συνάδει με την αρχή της αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας και κυρίως δεν επιταχύνει την εξέλιξη των διαγωνισμών διότι δεν είναι αυτοί που καθυστερούν (γιατί δεν συντέμνονται οι προθεσμίες της ΑΕΠΠ για εξέταση των προδικαστικών και έκδοση αποφάσεων;;, επίσης με το νέο νόμο τα διατακτικά του ΣτΕ προβλέπεται ότι θα βγαίνουν εντός 15 ημερών …. από τη συζήτηση ή την προθεσμία που έχει δοθεί για υπόμνημα αντί για 7 που είναι σήμερα, προς τι τότε να καταθέτουμε νωρίτερα την παρέμβασή μας, αφού τελικά το ΣτΕ θα αποφαίνεται σε διπλάσιο χρόνο απ’ ότι σήμερα;;;), § 13 πρόβλεψη υποχρέωσης αναστολής προθεσμιών για την άσκηση ενδίκων μέσων κατά των αποφάσεων της ΑΕΠΠ για το διάστημα από 1-31 Αυγούστου.