• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Κωτσάλου' | 5 Δεκεμβρίου 2020, 14:42

    Γενικές παρατηρήσεις. Είναι σχέδιο νόμου ή απλά αποτελεί μία ακόμα τροποποίηση του 4412/2016? Γιατί όχι ένας νόμος για προμήθειες, ένας νόμος για δημόσια έργα? Γιατί ένας νόμος για όλα? Γιατί θα έπρεπε ως γραφείο προμηθειών αναθέτουσας αρχής να γνωρίζω και για το πως είναι οι διαδικασίες εκτέλεσης έργων, που καλύπτουν την πλειονότητα των άρθρων? Προτείνεται οι τροποποιήσεις του συγκεκριμένου σχεδίου, να μην τεθούν σε εφαρμογή από τη δημοσίευσή του, αλλά να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στο προσωπικό να ενημερωθεί αλλά και να εκπαιδευτεί. Στο άρθρο 49 του σχεδίου νόμου, παρατηρείται ότι καταργείται ο συνοπτικός διαγωνισμός του άρθρου 117 του ν. 4412/2016. Αντ’ αυτού, χωρίζεται άνισα το όριο, από 20.000,00€ έως 30.000,00€, με υπαγωγή στις διατάξεις τής απευθείας ανάθεσης (νέο άρθρο 118 του Ν.4412/2016, ως άρθρο 50 παρόντος και από 30.000,00€ έως 60.000,00€ με υπαγωγή της στις διατάξεις των ανοικτών διαδικασιών, του ΕΣΗΔΗΣ κλπ. Αυτό είναι αποτρεπτικό για την συμμετοχή μικρομεσαίων οικονομικών φορέως που συμμετέχουν σε προμήθειες δημοσίου και δεν επιθυμουν να εμπλακούν σε πολύπλοκες διαδικασίες όπως είναι το ΕΣΗΔΗΣ, λόγω έλλειψης γνώσης ή εμπειρίας σε ηλεκτρονικές διασικασίες. Προτείνεται, η μη κατάργηση του συνοπτικού διαγωνισμού και κατ΄επέκταση η κατάργηση του ΤΕΥΔ. Στο άρθρο 55 του σχεδίου νόμου, συγκρατείται ότι η έννομη προστασία στο διάστημα από €30.000 έως €60.000 μετατοπίζεται από την επιτροπή αξιολόγησης τής ένστασης που προβλέπει το άρθρο 127 του Ν.4412/2016 ως έχει σήμερα, στο Διοικητικό Εφετείο τής έδρας της αναθέτουσας. Άλλωστε, η αρμοδιότητα εξέτασης ενστάσεων διατηρείται στα γνωμοδοτικά συλλογικά όργανα τού άρθρου 221 παράγρ. 1η & 11β (άρθρο 108 παρόντος σχεδίου νόμου). Προτείνεται η μη κατάργηση τής ένστασης ενώπιον της αναθέτουσας αρχής για συμβάσεις αξίας έως 60.000,00€