• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ' | 6 Δεκεμβρίου 2020, 09:52

    Άρθρο 11: "Συγκρότηση και τήρηση φακέλου δημόσιας σύμβασης – Τροποποίηση του άρθρου 45 του ν." ΠΡΟΤΑΣΗ: Να μην αυξηθούν τα στοιχεία που αναρτώνται για την τήρηση ηλεκτρονικού Φακέλου Δημόσιας Σύμβασης στο ΕΣΗΔΗΣ, στην περίπτωση που η διαδικασία ανάθεσης γίνεται μέσω του ΕΣΗΔΗΣ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Εφόσον η Αναθέτουσα Αρχή/Φορέας τηρεί πλήρη ηλεκτρονικό φάκελο για πέντε έτη από την ημερομηνία οριστικής παραλαβής σύμφωνα με την προτεινόμενη ρύθμιση, η επιπλέον τήρηση και νέων στοιχείων στο ΕΣΗΔΗΣ μόνο διοικητικό βάρος και κόστος προσθέτει. ========================================================== Άρθρο 49: "Δημόσιες συμβάσεις ήσσονος αξίας– Αντικατάσταση άρθρου 117 ν. 4412/2016" Θα πρέπει να διευκρινίζεται περαιτέρω η διαδικασία, γιατί ήδη έχει δημιουργήσει απορίες για το τρόπο πραγματοποίησης των αγορών. ========================================================== Άρθρο 53: "Έναρξη διαδικασίας σύναψης σύμβασης–Αντικατάσταση άρθρου 120 το ν. 4412/2016" ΠΡΟΤΑΣΗ: την Πρόταση του συγκεκριμένου άρθρου να αναρτάται η πρόσκληση στο ΚΗΜΔΗΣ τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης για συμβάσεις προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών με εκτιμώμενη αξία άνω του ορίου των δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) ευρώ. Εφόσον με την προτεινόμενη ρύθμιση δεν λαμβάνονται υπόψη προσφορές οικονομικών φορέων που δεν προσκλήθηκαν, δύο (2) εργάσιμες ημέρες θα ήταν υπεραρκετές κατά τη γνώμη μας για τη δημοσιότητα . ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Αν η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο σκοπό, αναιρεί την αμεσότητα της διαδικασίας της απευθείας ανάθεσης προσθέτοντας άσκοπες καθυστερήσεις στη διαδικασία. ========================================================== Άρθρο 105: "Παραλαβή υλικών – Τροποποίηση άρθρου 208 ν. 4412/2016" & Άρθρο 107: "Παραλαβή του αντικειμένου της σύμβασης παροχής γενικών υπηρεσιών– Τροποποίηση άρθρου 219" ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι παραλαβές αγαθών και υπηρεσιών για συμβάσεις με εκτιμώμενη αξία ίση ή μικρότερη του ποσού της απευθείας ανάθεσης του άρθρου 118 προτείνουμε να παραμείνουν ως έχουν σήμερα. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις των άρθρων θα αυξήσουν κατά πολύ την πολυπλοκότητα της διαδικασίας, καθώς: για παράδειγμα αν μία προμήθεια αγαθών αφορά και έχει αποδέκτες 4 διαφορετικές Διευθύνσεις-Υπηρεσίες, τότε θα απαιτηθούν 4 ξεχωριστές βεβαιώσεις παραλαβής από τους αντίστοιχους Προϊστάμενους των Υπηρεσιών για τις οποίες προορίζονται τα αγαθά. Αν δε, μία από τις Υπηρεσίες αυτές είναι και υπεύθυνη για την διαδικασία ανάθεσης ή εκκαθάρισης της δαπάνης, θα απαιτείται και επιπλέον απόφαση του αρμόδιου οργάνου του φορέα για να ορίσει για την παραλαβή Προϊστάμενο άλλης Υπηρεσίας.