• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΖΑΡΛΟΓΛΟΥ' | 7 Δεκεμβρίου 2020, 10:07

    - Να προβλεφθεί και δημιουργηθεί άμεσα κατάλογος-μητρώο υποψήφιων οικονομικών φορέων δημοσίων συμβάσεων, με σκοπό την κατάργηση προσκόμισης των αποδεικτικών μέσων σε κάθε αναθέτουσα αρχή. Άπειρες εργατοώρες θα εξοικονομηθούν και παράλληλα θα επιτευχθεί μεγάλη ελάφρυνση για τους οικονομικούς φορείς. Παράλληλα, να προωθηθεί η κατάργηση των εγγυητικών επιστολών, αφού η "ποινή" του παρανομούντα οικονομικού φορέα θα είναι η κατάπτωση της εγγύησης που έχει προσκομίσει για την εγγραφή του στο μητρώο και η ενδεχόμενη αποβολή του από αυτό. - Στο άρθρο 2 του προτεινόμενου νομοσχεδίου και στο τελευταίο εδάφιο αυτής αναφέρεται ότι "ως γνωμοδοτικό όργανο μπορεί να ορίζεται και η αρμόδια υπηρεσία της αναθέτουσας αρχής". Προτείνεται: "ως γνωμοδοτικό όργανο μπορεί να είναι και αρμόδια υπηρεσία της αναθέτουσας αρχής", προκειμένου να αποφεύγεται η επιπλέον έκδοση απόφασης ορισμού. - Στο 2 του προτεινόμενου νομοσχεδίου να προβλεφθεί περίπτωση "δ) όπου μετά από ανοικτή ή κλειστή διαδικασία είτε δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά ή αίτηση συμμετοχής είτε καμία από τις υποβληθείσες προσφορές ή αιτήσεις συμμετοχής δεν είναι κατάλληλη". - Στην παρ. 1 του άρθρου 5 και στο τέλος αυτής να προστεθεί "και 32". - Στο άρθρο 22 να προβλεφθεί μειωμένη εγγύηση καλής εκτέλεσης σε μακροχρόνιες συμβάσεις (όχι συμβάσεις πλαίσιο) και ειδικότερα σε συμβάσεις προμήθειας πετρελαιοειδών, τροφίμων, ειδών καθαριότητας, γραφικής ύλης, κλπ. - Λόγω του μεγάλου αριθμού και διασποράς μικρών αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων με ελάχιστο υπηρετούν προσωπικό, η κατάργηση του συνοπτικού διαγωνισμού, θα δημιουργήσει σημαντικό πρόβλημα για τον ομαλό εφοδιασμό τους σε αγαθά και υπηρεσίες. Προτείνω τη μη κατάργηση του συνοπτικού διαγωνισμού, ο οποίος ειδικά στις μικρές περιφερειακές τοπικές κοινωνίες ευνοεί τη συμμετοχή αρκετών μικροεπαγγελματιών και συνεπώς ενισχύει τον ανταγωνισμό. Σε διαφορετική περίπτωση, προτείνω την άμεση δημιουργία ηλεκτρονικών καταλόγων του άρθρου 35Α και την αύξηση του ποσού της παρ. 1 του άρθρου 51 σε 60.000 ευρώ (να μπορούν, δηλαδή, οι αναθέτουσες αρχές να αναθέτουν απευθείας μεγαλύτερα ποσά μέσω ηλεκτρονικών καταλόγων του άρθρου 35Α). - Στο άρθρο 105 και στην παρ. 4 να αναφερθεί ότι σε περιπτώσεις συνδρομής λόγων ανωτέρας βίας, ο χρόνος παράδοσης μετατίθεται για όσο χρονικό διάστημα συντρέχουν οι καταστάσεις αυτές. - Σαφής διαχωρισμός των κριτηρίων επιλογής μ’ αυτών της ανάθεσης και κατηγοριοποίηση τους με συγκεκριμένους και οριοθετημένους συντελεστές βαρύτητας, προκειμένου να αποφεύγεται η σύγχυση μεταξύ αυτών, που επιφέρει σωρεία προδικαστικών προσφυγών.