• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 28 ΤΟΥ Ν.4497/2017 Π.Ε. ΑΧΑΪΑΣ' | 28 Απριλίου 2021, 13:06

    ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 28 ΤΟΥ Ν.4497/2017 Π.Ε. ΑΧΑΪΑΣ Αρ. Πρωτ. 16 Ημερ. 26/4/2021 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ 4ο/2021 Στην Πάτρα σήμερα Δευτέρα 26 Απριλίου 2021, πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της τηλεδιάσκεψης, συνάντηση της επιτροπής λαϊκών αγορών του άρθρου 28 του Ν. 4497/2017 (ΦΕΚ 171/Α΄/13-11-2017) «Άσκηση υπαιθρίων εμπορικών δραστηριοτήτων, εκσυγχρονισμός της επιμελητηριακής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις» για την Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας, η οποία ανασυγκροτήθηκε με την αρ. 16335/334/30-1-2020 απόφαση του κ. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας, κατόπιν της αρ. πρωτ. 15/23-4-2021 πρόσκλησης συμμετοχής σε συνεδρίαση (τηλεδιάσκεψη) του Προέδρου της Επιτροπής κ. Ανδρέα Φίλια. Ως τελευταίο θέμα της συνεδρίασης ο Πρόεδρος εισάγει το υπ’ αριθμό 5 θέμα: Συζήτηση επί του προς διαβούλευση νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης: «Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των λαϊκών αγορών και του υπαίθριου εμπορίου» και λήψη απόφασης για τυχόν περαιτέρω ενέργειες της επιτροπής. Ο κ. Πρόεδρος σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4497/2017 (ΦΕΚ 171/Α΄/13-11-2017) «Άσκηση υπαιθρίων εμπορικών δραστηριοτήτων, εκσυγχρονισμός της επιμελητηριακής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις», έθεσε εκ νέου υπόψη των μελών της Επιτροπής τις εξελίξεις επί του θέματος που δημιουργεί έντονες αντιδράσεις που προκύπτουν από το νέο προτεινόμενο θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των λαϊκών αγορών και του υπαίθριου εμπορίου. Τα μέλη της επιτροπής τοποθετήθηκαν με την σειρά επί του θέματος εκθέτοντας τις απόψεις τους και αποφάσισαν την ομόφωνη στήριξη στα δίκαια αιτήματα και τις προτάσεις των Επαγγελματιών και παραγωγών εμπόρων λαϊκών αγορών, καταθέτοντας στον διαδικτυακό τόπο της διαβούλευσης την κάτωθι δήλωση συμπαράστασης - δελτίο τύπου: «Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στο Νομοσχέδιο που αναρτήθηκε προς διαβούλευση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο «Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου» στεκόμαστε στο πλευρό των παραγωγών και εμπόρων των Λαϊκών Αγορών της χώρας μας και συντασσόμαστε με τις θέσεις και απόψεις τους. Εκφράζουμε τις αντιρρήσεις μας στο Νομοσχέδιο αυτό το οποίο καταργεί την ουσία, τη φιλοσοφία, το πνεύμα και τον κοινωνικό χαρακτήρα των λαϊκών αγορών, ως χώρου απόλυτης συνύπαρξης παραγωγών, εμπόρων και καταναλωτικού κοινού. Ο θεσμός αυτός εκ των πραγμάτων έχει αποδειχθεί ότι είναι απαραίτητος για το κοινωνικό σύνολο, ιδιαίτερα για τις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις και χρήσιμος για την Πολιτεία, λόγω της σοβαρής επίδρασής του στη διαμόρφωση χαμηλών τιμών, παροχή στους καταναλωτές φθηνών και κυρίως ποιοτικών προϊόντων και την άμεση διάθεση της παραγωγής γεωργικών προϊόντων στην κατανάλωση χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων. Στο χώρο των λαϊκών αγορών ως γνωστό δραστηριοποιούνται και επιβιώνουν χιλιάδες οικογένειες έντιμων και εργατικών πολιτών συνεισφέροντας τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, σχέση προσωπική και άμεση με τον καταναλωτή. Δεν νοείται ο θεσμός αυτός να λειτουργεί χωρίς απρόσκοπτη πρόσβαση των παραγωγών και των επαγγελματιών με τους φραγμούς και εμπόδια που επιχειρεί να εισάγει το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης. Στεκόμαστε στο πλευρό τους • Για να μην μπει κανένα χρονικό εμπόδιο και περιορισμός στην πρόσβαση νέων παραγωγών νέων και υφιστάμενων (Αρ.25). • Για να μη, μετατρέπει το δικαίωμα να πουλάνε απευθείας στον καταναλωτή σε προνόμιο, με την περιοδική προκήρυξη των θέσεων. • Για να μην υπάρχει οικονομική πλειοδοσία των θέσεων (άρα πλειστηριασμός) για την άδεια (Αρ.24.10). • Για να μη μετατραπεί η εργασία και ο μόχθος τους σε εμπόρευμα και προνόμιο του οικονομικά ισχυρότερου. • Για να μη μετατραπούν οι παραγωγοί μας σε εμπόρους, αντί να τους δίνονται κίνητρα να παραμείνουν στην πρωτογενή παραγωγή (Αρ.52.8). • Για να μην απαιτείται μόνο γι αυτούς η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για να έχουν δικαίωμα να συνεχίζουν να εργάζονται, κάτι που δεν συμβαίνει στο στεγασμένο εμπόριο και σε κανένα άλλο κλάδο της οικονομικής δραστηριότητας ενώ και το πόρισμα ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Συνήγορος Πολίτη) έκρινε την υποχρέωση αυτή αντισυνταγματική! • Για να μπορούν οι αγρότες μας να διαθέτουν άμεσα τα προϊόντα τους στους καταναλωτές (Αρ. 52.4.γ). • Για να συνεχίσει ο καταναλωτής να αγοράζει φθηνά και κυρίως ποιοτικά προϊόντα άμεσα από τον παραγωγό. • Για να μη καθορίζει το Υπουργείο που θα πουλήσουν την παραγωγή τους ενάντια σε κάθε κανόνα ελεύθερης οικονομίας και να τους αφαιρείται η άδεια αν δεν πουληθεί το 70% της δηλωθείσας στο ΟΣΔΕ παραγωγής (Αρ. 32.6, Αρ. 37.3.δ). • Για να τιμωρούνται για φορολογικές παραβάσεις με ίδιους όρους με το στεγασμένο εμπόριο και όχι να τους αφαιρείται η άδεια λόγω μη έκδοσης 3 αποδείξεων (Αρ. 37.3.ε). • Για να μην είναι υποχρεωμένοι μόνο αυτοί να ανεβάζουν σε πληροφοριακό σύστημα στις 8 το πρωί ποσότητες και τιμές εκκίνησης έναντι προστίμου 500 ευρώ πληρώνοντας λογιστές, αφού δεν γνωρίζουν την τεχνολογία (Αρ. 41.2), παρότι αυτή η υποχρέωση δεν υπάρχει για κανένα άλλο κλάδο του εμπορίου γενικά, παρά μόνο για τις υπεραγορές τροφίμων με κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατομμυρίων και παρότι έχουν ξυπνήσει από τις 3 τα ξημερώματα για να προετοιμαστούν για το χώρο της λαϊκής ενώ την προηγούμενη δούλευαν ασταμάτητα στο χωράφι. • Για να μπορούν απρόσκοπτα να προσέρχονται σε εμποροπανηγύρεις χωρίς ποσόστωση έναντι άλλων εμπόρων και εταιριών. • Για να διατίθεται ο κόπος τους από το ημερήσιο τέλος που καταβάλουν για πραγματικά έργα υποδομής και βελτίωσης των Λαϊκών Αγορών προς όφελος όλων αλλά κυρίως της πόλης και του δημότη καταναλωτή. • Για να μην παρέχονται στον εκάστοτε υπουργό υπερεξουσίες και μάλιστα για θέματα που θα μπορούσαν ήδη να περιγράφονται και να προβλέπονται σαφέστατα στο Νομοσχέδιο (Αρ. 53) και να μη καθορίζονται οι όροι διάθεσης των προϊόντων, οι όροι δραστηριοποίησης των πωλητών ακόμα και τα είδη πώλησης, χωρίς διαφάνεια και νομιμότητα. Προτείνουμε την άμεση απόσυρση του Νομοσχεδίου και την επανέναρξη ενός τίμιου εποικοδομητικού και πρωτίστως καλόπιστου διαλόγου λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των παραγωγών μας». (Η απόφαση αυτή πήρε τον αριθμό 11/2021). Ο Πρόεδρος Ανδρέας Φίλιας