• Σχόλιο του χρήστη 'Οι υπάλληλοι του Τμήματος Υποστήριξης Επιχειρηματικότητας και Κινήτρων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας' | 9 Σεπτεμβρίου 2021, 11:45

    1.Δεν είναι σαφές πώς θα γίνεται η επιλογή των μελών των ΚΟΕ/ΠΟΕ με πρόταση του φορέα της επένδυσης (περ.8, άρθρου 16). Δεν θεωρείται σκόπιμο ο φορέας να υποδεικνύει τα μέλη ΚΟΕ/ΠΟΕ. 2.Προτείνεται ο επενδυτικός φορέας ανεξαρτήτως του ύψους της επένδυσης, να έχει τη δυνατότητα επιλογής τρόπου ελέγχου μεταξύ ΚΟΕ/ΠΟΕ μέσω ΕΜΠΕ ή ορκωτού λογιστή και όχι να υποχρεούται σε έλεγχο μόνο με ορκωτό λογιστή για επένδυση >1εκ. και να επιβαρύνεται αναγκαστικά με το κόστος του ελέγχου. 3.Η συγκρότηση ΚΟΕ/ΠΟΕ να γίνεται κατά προτεραιότητα με τουλάχιστον ένα υπηρεσιακό μέλος, γεγονός που διασφαλίζει την ορθότητα των εκθέσεων ελέγχου και επιταχύνει τη διαδικασία ολοκλήρωσης και εκταμίευσης. 4.Δεδομένου ότι οι έλεγχοι ανατίθενται σε εξωτερικά όργανα, οι υπηρεσίες διαχείρισης δε θα πρέπει να επιφορτίζονται με την πληρότητα και ορθότητα της έκθεσης ελέγχου και τη συμβατότητά της με τις διατάξεις του νόμου. Οι υπογράφοντες τις εκθέσεις ΠΟΕ/ΚΟΕ θα πρέπει να έχουν την ευθύνη της καταβολής της ενίσχυσης. Η έκθεση ελέγχου θα πρέπει να αποτελεί εισήγηση προς τη διοίκηση όσον αφορά την πλήρωση των διατάξεων του θεσμικού πλαισίου. Προτείνεται συνεπώς α. να τροποποιηθεί η παρ. 6 του άρθρου 16 και η υπηρεσία να παραλαμβάνει την έκθεση ΚΟΕ/ΠΟΕ/ορκωτού λογιστή και χωρίς τη διενέργεια ελέγχου να εκδίδεται η σχετική διοικητική πράξη και β. να διαγραφεί το εδάφιο της παρ. 12 του άρθρου 16 «Η αρμόδια Υπηρεσία διαπιστώνει τη συμφωνία των πιστοποιηθέντων με τις διατάξεις του αντίστοιχου θεσμικού πλαισίου και των όρων της απόφασης υπαγωγής και των σχετικών βεβαιώσεων …». Ειδάλλως, οι καθυστερήσεις θα είναι πολλαπλάσιες, καθώς θα απαιτούνται αλλεπάλληλες επικαιροποιήσεις εκθέσεων, διορθώσεις, συμπληρωματικά στοιχεία και διευκρινίσεις, όπως παρατηρείται μέχρι σήμερα.